Voorarm
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 116
- Lengte
- 1m50
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee laatst viel het wel mee met hem. Maar in een discussie moet je elkaar wel willen begrijpen. Soms gaat het niet eens om je gelijk hebben, maar wil je weten hoe de visie van een ander is. Om dan steeds alles te moeten verdedigen omdat het eventueel ook anders geinterpreteerd kan worden terwijl je essentie heel helder is dat is erg vermoeiend. uiteindelijk krijg je dan 10 sub-discussies wat niet eens meer relevant is over de oorspronkelijke inhoud. Maar Angelus houdt daar van, dat mag ook. Maar je moet er wel echt zin in hebben wil je daar dan mee in duel gaan. Mijn broer is autist en doet me er erg aan denken. Een slimme jongen maar soms zegt hij dingen volstrekt uit zijn verband getrokken, maar uiteindelijk valt er geen speld tussen te krijgen.
bryce zei:
)
Metabolisme van de meeste cellen loopt al snel spaak, geen toevoer van O2 -> geen aerobe processen en accumulatie van CO2 in het bloed.staat niet bij of het wel/niet mogelijk is zonder bloedsomloop (bij klinisch dode mensen). Daarenboven als het onafhankelijk van bloedsomloop gebeurt zal het hoogstwss ook nog een tijdje blijven plaatsvinden in het lichaam van iemand wiens kop eraf gekapt is o.i.d of 100% zeker dood is op een andere manier, en kan dus niet als criterium gebruikt worden om mijn argument onderuit te halen
probeer gerust nog een keer lieverd![]()
Metabolisme van de meeste cellen loopt al snel spaak, geen toevoer van O2 -> geen aerobe processen en accumulatie van CO2 in het bloed.
Nee laatst viel het wel mee met hem. Maar in een discussie moet je elkaar wel willen begrijpen. Soms gaat het niet eens om je gelijk hebben, maar wil je weten hoe de visie van een ander is. Om dan steeds alles te moeten verdedigen omdat het eventueel ook anders geinterpreteerd kan worden terwijl je essentie heel helder is dat is erg vermoeiend. uiteindelijk krijg je dan 10 sub-discussies wat niet eens meer relevant is over de oorspronkelijke inhoud. Maar Angelus houdt daar van, dat mag ook. Maar je moet er wel echt zin in hebben wil je daar dan mee in duel gaan. Mijn broer is autist en doet me er erg aan denken. Een slimme jongen maar soms zegt hij dingen volstrekt uit zijn verband getrokken, maar uiteindelijk valt er geen speld tussen te krijgen.
Dat.
"Normaal" gedrag is het in ieder geval niet, wat Angelus vertoont.

heel deze discussie is gewoon onnodig geweest.
sloeg compleet de plank mis en heeft hij nergens rechtgetrokken.
(afgezien dat hun bloed nog zuurstof bevat dat door hartmassage terug in het lichaam kan verdeeld worden door de circulatie terug op gang te brengen) is er kwalitatief geen verschil tussen iemand die net dood is en gereanimeerd wordt, of iemand die tien minuten dood is en niet meer terugkomt (wat een echt leven na de dood enorm onwaarschijnlijk maakt, dat was trouwens dat "diepere punt" waar ik het over had)

Metabolisme van de meeste cellen loopt al snel spaak, geen toevoer van O2 -> geen aerobe processen en accumulatie van CO2 in het bloed.
You don't say. Helaas zijn wij nogal afhankelijk van aerobe processen.Metabolisme omvat meer dan enkel O2-Co2 uitwisseling. Maar goed, is verder niet interessant. Na 6-10 minuten is het sowieso met je gedaan bij een hartstilstand.
meen je nu serieus dat JIJ MIJ daarvan gaat beschuldigen?![]()
geen hersenactiviteit, geen vitale functies, waar zit het verschil?. Enkel zoals ik zei: beschikbaar zuurstof in het bloed dat terug kan circuleren wnn het hart terug op gang gebracht wordt.
Geen kwalitatief verschil tussen iemand die wel gereanimeerd kan worden en iemand die niet (meer) gereanimeerd kan worden?
wat is dat nu weer voor een nutteloos pseudo-argumentVraag maar eens aan iemand die aan de dood ontsnapt is door een reanimatie, hoe die erover denkt!

Wel... voor een leven na de dood heb je iets dat losstaat van je lichaam en alle andere materie nodig, nietwaar? Laten we het for convenience even een 'ziel' noemen.Roodgedrukte: waarom dat een "echt" leven na de dood enorm onwaarschijnlijk maakt, zie ik niet in.
), ofwel is je argument van 'zolang er 1 cel bestaat van je lichaam actief is foutief, want de nierdonor is dood en er is nog een cel van zijn lichaam actief. Ja.
Ik ga niet iemands postings op een bepaalde manier interpreteren om die persoon te kunnen onderuit halen, vervolgens een hele discussie te voeren over een pietleuterig puntje en dan te zeggen, ik heb gelijk.
En dat is exact wat jij doet Angelus. Dat is een terugkomend patroon bij jou.

blijkbaar wel dus, zo is heel deze discussie begonnen, idioot
Dan is het geen leven NA de dood. Klein verschil![]()

leuk voor jou zeg
De dood is een toestand waarbij een voorheen levend organisme niet meer groeit, geen sprake meer is van metabolisme en geen actieve levensfuncties meer plaatsvinden (ademhalen, eten, drinken, denken, bewegen enzovoorts).
wikipedia is het alleszins niet met je eens
Klinisch dood: toestand waarbij ABC (ademhaling, bewustzijn en circulatie (bloedsomloop) ) afwezig zijn. Door middel van reanimatie kan deze toestand soms ongedaan worden gemaakt. Als dit niet gebeurt dan treedt na 4 tot 6 minuten de biologische dood in.
Biologisch dood: toestand waarbij ademhaling, bewustzijn en circulatie afwezig zijn en niet meer op gang kunnen worden gebracht.[1]
Hersendood: toestand van de hersenen waarbij de vitale hersenfuncties zoals bewustzijn en het aansturen van de ademhaling door het ademhalingscentrum door beschadiging op cellulair niveau zijn uitgeschakeld. Het lichaam reageert op geen enkele pijnprikkel, de ogen reageren niet meer op licht en het EEG (elektro-encefalogram = registratie van de elektrische hersenactiviteit) vertoont geen activiteit. Herstel is niet mogelijk en zonder kunstmatige beademing/voeding en medicijnen zal de biologische dood snel intreden. Wel kan spontane activiteit van het hart aanwezig zijn (zie hartprikkel), waardoor pompfunctie en circulatie van bloed blijft bestaan. De toestand van hersendood maakt de overledene geschikt als donor met kloppend hart.
nergens in de OP werd gespecifieerd over welke dood het ging, maw het gaat over de algemene definitie (buiten de spoiler, en klinisch dood valt daar onder net zoals alle anderen)
Je mag dus gewoon je bek houden, want er is dus geen "klein verschil"
Wat ben je toch oerdom, Angelus.
Altijd zo kinderachtig en alwetend uit de hoek komen, maar weinig inhoud in je bovenkamer.
Iemand die reanimeerbaar is, heeft nog altijd een metabolisme.
Mij ging het dus om de "biologische dood".

geen hersenactiviteit, geen vitale functies, waar zit het verschil?. Enkel zoals ik zei: beschikbaar zuurstof in het bloed dat terug kan circuleren wnn het hart terug op gang gebracht wordt.
wat is dat nu weer voor een nutteloos pseudo-argument![]()

Het ontbreekt je aan basale kennis, Angelus.
Iemand die nog gereanimeerd kan worden heeft wel degelijk hersenactiviteit.
Als jij geen verschil ziet tussen iemand die wel en niet gereanimeerd kan worden, dan ben ik blij dat jij geen arts bent![]()

hier nog zo'n mooie.
Heel het echte punt negeren en beginnen over metabolisme
ook WEER de eerste die begint met schelden en tegelijkertijd mij maar beschuldigen van "graag met woorden zoals r*tard gooien", klasse jongen
jij bent echt een van de hypocrietste eikels die dbb ooit heeft gekend![]()
niet aangewend worden om dat kwalitatief onderscheid te maken.nu doe je het weer man, muggenziften op een klein puntje