MuscleMeat

Is er leven na de dood?

Peiling Peiling Is er leven na de dood?

• Totaal stemmers
    67
Jij bent toch echt zelf begonnen met vervelend te doen, Angelus:

Ik zei: Iemand die reanimeerbaar is, beschouw ik (nog) niet als dood.

Waarop jij zei: leuk voor jou zeg

Merk je dan niet, dat als je je zo uitdrukt, dat daarin iets "hatelijks" zit, dat mensen daarop reageren?

jij hebt nooit deze statement:
Dan is het geen leven NA de dood. Klein verschil

terug genomen.

Jij maakte hier een foutieve feitelijke claim, dat jij daarna zegt dat je iemand die reanimeerbaar is beschouwt als (nog) niet dood, betekent niet dat je die claim terugneemt.
Vandaar die 'leuk voor JOU zeg', omdat deze post totaal niet met de discussie had te maken die JIJ opgestart had.
Maar dat doe je wel vaker, alles onderzeiken met irrelevante argumenten en vervolgens weigeren verder in te gaan op het echte punt wanneer de irrelevantie van deze argumenten is blootgesteld.

---------- Post toegevoegd Sat 9 Mar 2013 om 21:17 ----------

Het verschil tussen leven en dood, reanimeerbaar/niet reanimeerbaar, lijkt me bepaald geen klein puntje voor de meeste mensen.
zie post net boven je;)

deze:
bovendien is dit geval weer net zoals bij metabolisme. als er nog hersenactiviteit plaatsvind zonder bloedcirculatie bij iemand die gereanimeerd kan worden, is dit ook zo bij iemand die niet gereanimeerd kan worden, al is het maar een seconde na de dood, en kan dus WEERAL:rolleyes: niet aangewend worden om dat kwalitatief onderscheid te maken.

wederom irrelevant en dus misplaatst.

Laatst bewerkt:
Een recapitulatie:

De vraag was, is er leven na de dood?

Jij zei: "hangt ervanaf of je gereanimeerd wordt of niet"

ik zei: "Dan is het geen leven NA de dood. Klein verschil "

Impliceert: overleven na de dood beschouw IK niet als "leven na de dood".

Dit punt is je blijkbaar in de hele discusie ontgaan.

Een recapitulatie:

De vraag was, is er leven na de dood?

Jij zei: "hangt ervanaf of je gereanimeerd wordt of niet"

ik zei: "Dan is het geen leven NA de dood. Klein verschil "

Impliceert: overleven na de dood beschouw IK niet als "leven na de dood".

Dit punt is je blijkbaar in de hele discusie ontgaan.
en daarom ben jij een autist:)

---------- Post toegevoegd Sat 9 Mar 2013 om 21:26 ----------

gezien je niet door gaat hebben waarom je een autist bent... even in kindertermen uitleggen.

Jij gaat letterlijk op die post in ipv op de diepere nuance:
angelus zei:
(afgezien dat hun bloed nog zuurstof bevat dat door hartmassage terug in het lichaam kan verdeeld worden door de circulatie terug op gang te brengen) is er kwalitatief geen verschil tussen iemand die net dood is en gereanimeerd wordt, of iemand die tien minuten dood is en niet meer terugkomt (wat een echt leven na de dood enorm onwaarschijnlijk maakt, dat was trouwens dat "diepere punt" waar ik het over had)
Ik had dus van het begin wel door dat bryce het had over "biologische dood", maar na 3 heen en weer posts had hij echter nog steeds niet door wat het echte punt vd discussie was, waarna hij dat retarded 'metabolisme argument' aanhaalde.

de echt mooie discussie begon net, met mijn hele uitleg van ziel (die jij volledig genegeerd hebt), en nu ga jij hier weer verder over zeiken.

---------- Post toegevoegd Sat 9 Mar 2013 om 21:28 ----------

ps: dacht je nu ECHT dat ik niet wist dat jij bedoelde dat jij leven na de dood als nog iets anders ziet als 'leven na de dood' in mijn zin?:rolleyes:
Ik hoop oprecht van niet, want dan ben je zelfs NOG dommer dan dat ik je nu inschat, en geloof me, dat is niet echt erg hoog.

Laatst bewerkt:
ik vind het gewoon vage beredenering, ''er is leven na de dood omdat er genoeg heelallen zijn..'' het is volgens mij gewoon zo: een mens heeft geen ziel, alles wordt geregeld vanuit de hersenen. je hele leven lang sla je ''data'' op in je hersenen en dat vormt je persoonlijkheid. als je dood bent werken je hersenen niet meer. wat heb je aan die hersenen als ze niet meer over die data beschikken? dan kan je toch niet nadenken? als je dood bent realiseer je niet eens dat je dood bent, je hersen''data'' bestaat gewoon niet meer. het is heel lastig voor mij om het in woorden uit te drukken, maar dood zijn is niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken als het bij je gebeurt. waarom zou je je er druk om maken als je niet eens over 0,00001% hersenactiviteit beschikt?
uhm oke, jij wint :D, is wel logisch.

jep, dit topic is echt zover dat we gaan discussiëren waar de feitelijk dood ligt.

tip: nobody ****ing cares waar je dit soort arbitraire grenzen legt bende pseudo-filosofen, het gaat over onweerkeerbare dood.

Laatst bewerkt:
en daarom ben jij een autist:)

Calimera vraagt of jij een autist bent, en nu ben ik plotseling een autist volgens jou. Strange.

Soit, Angelus, onze discussie is zijn doel schromelijk voorbij gestreefd.

Ik reik je de hand en vraag je of je die wil aannemen.
No hard feelings (na alles wat je gezegd hebt), en ik hoop ook no hard feelings van jouw kant (na alles wat ik gezegd hebt).

Het zal je toch maar gebeuren dat je in een dergelijke TOTAAL ONINTERESSANTE internetdiscussie verzeild raakt op zo'n mooie zaterdagavond waarop je zoveel andere leuke dingen had kúnnen doen...

Het zal je toch maar gebeuren dat je in een dergelijke TOTAAL ONINTERESSANTE internetdiscussie verzeild raakt op zo'n mooie zaterdagavond waarop je zoveel andere leuke dingen had kúnnen doen...

Dat het oninteressant is is nog het minste, dat er leden zich bezighouden met iets gelijkwaardig als waar de grens juist ligt tussen een gewone drol en diarree is erger.

Calimera vraagt of jij een autist bent, en nu ben ik plotseling een autist volgens jou. Strange.

Soit, Angelus, onze discussie is zijn doel schromelijk voorbij gestreefd.

Ik reik je de hand en vraag je of je die wil aannemen.
No hard feelings (na alles wat je gezegd hebt), en ik hoop ook no hard feelings van jouw kant (na alles wat ik gezegd hebt).
wat moet dat nu weer betekenen? hou dat 'kiss en make up' gedoe maar voor je real life relaties:roflol:

Wat dat no hard feelings betreft... ik heb nooit iets tegen jou persoonlijk gehad:)
Het gaat hier om een discussie en je hebt nog steeds niet het effectieve punt erkent. Je comments in bijna elk topic zijn retarded en hypocriet en totdat dit verandert blijf ik je een hypocriet en r*tard vinden, is niet meer dan normaal lijkt me.:dunno:
jep, dit topic is echt zover dat we gaan discussiëren waar de feitelijk dood ligt.

tip: nobody ****ing cares waar je dit soort arbitraire grenzen legt bende pseudo-filosofen, het gaat over onweerkeerbare dood.

dat was het punt niet calippo, let je wel op?

Laatst bewerkt:
wat moet dat nu weer betekenen? hou dat 'kiss en make up' gedoe maar voor je real life relaties:roflol:

Wat dat no hard feelings betreft... ik heb nooit iets tegen jou persoonlijk gehad:)
Het gaat hier om een discussie en je hebt nog steeds niet het effectieve punt erkent. Je comments zijn retarded en totdat dit verandert blijf ik je een r*tard vinden.

dat was het punt niet calippo, let je wel op?

I'm not doing so well en ik zie overal ogen angelus, dus ik laat de discussie verder aan jou over.

Het gaat hier om een discussie en je hebt nog steeds niet het effectieve punt erkent. Je comments in bijna elk topic zijn retarded en hypocriet en totdat dit verandert blijf ik je een hypocriet en r*tard vinden, is niet meer dan normaal lijkt me.:dunno:

Dat lijkt me toch wel vrij persoonlijk, Angelus.
We zijn het niet met elkaar eens, en daarom noem je mij hypocriet en r*tard.
Dat vind jij normaal, om zo met mensen om te gaan?

Momenteel bekijken: 7 gebruiker(s) (5 leden en 2 gasten) dit topic
originele naam, Inva89, Voorarm

pas maar op de mods zijn gearriveerd

Dat lijkt me toch wel vrij persoonlijk, Angelus.
We zijn het niet met elkaar eens, en daarom noem je mij hypocriet en r*tard.
Dat vind jij normaal, om zo met mensen om te gaan?
klopt niet;)
ik vind je niet hypocriet en retarded omdat je het niet met me eens bent.

Ik vind je een hypocriet omdat je mij beschuldigt van dingen waar jij zelf eerst schuldig aan bent "graag gooien met het woord r*tard" terwijl jij de eerste was die iets zei in de trand van "je bovenkamer is leeg angelus".
Net hetzelfde in dat andere topic.

Ik vind je retarded omdat je in deze discussie nadat ik uitgelegd heb waarom je argumenten foutief zijn nog steeds niet ingaat op het echte punt (en in die andere discussie deze week het punt gewoon stellig bleef ontkennen zonder enige argumentatie, nadat ik daar je foutieve argumentatie had blootgesteld)

---------- Post toegevoegd Sat 9 Mar 2013 om 22:46 ----------

Momenteel bekijken: 7 gebruiker(s) (5 leden en 2 gasten) dit topic
originele naam, Inva89, Voorarm

pas maar op de mods zijn gearriveerd

die anonieme gebruikers zijn ik en getxxl;)

Gewoon met gezond verstand nadenkend zeg ik nee

Hoe denken jullie hierover?

Het leven dat in je menselijke lichaam zat is per definitie verdwenen. Dus nee er is geen leven na de dood, dat zou een contradictie zijn.

Er is 'iets' na de dood? Ik geloof het niet, maar ik weet het niet. Ik zie geen reden om iets te verwachten. Volgens mij is het een beter plan om technologische vooruitgang te promoten zodat we langer kunnen leven en verspreiden over het universum dan ons bezig te houden met dit soort vragen.

en waarom dit alles niet persoonlijk is...
Het enige wat ik nodig heb is OFWEL een verontschuldiging wanneer je fout bent, OFWEL dat het in de toekomst gewoon niet meer voorkomt.
Als jij niets retarded en niets hypocriets meer zegt hoor je mij er namelijk niet meer over en behandel ik je volledig 'normaal':)

---------- Post toegevoegd Sat 9 Mar 2013 om 22:50 ----------

Nope, zit nog iemand bij, nu ik kijk zie ik dus mijn naam en 2 andere, en nog 2 anonieme gebruikers.

het was grote T:angstig:

Terug
Naar boven