Valt me altijd op hoe nauw de discussies worden als het over pedofilie gaat. Pedofielen worden meteen gelijkgesteld aan kindermisbruikers, terwijl de meeste kindermisbruikers niet eens pedofiele gevoelens hebben en de meeste pedofielen echt geen kinderen kwaad wil doen. En mensen zijn nog steeds zelf verantwoordelijk voor hun gedrag, maar volgens mij zorgt die taboesfeer er mee voor dat mensen met pedofiele gevoelens met zichzelf in de knoop kunnen raken tot de bom barst en daardoor uiteindelijk idiote dingen kunnen doen. Probeer maar eens een inherent stuk van jezelf angstvallig weg te stoppen.
Als (cultuur)marxistische, kunstliefhebbende homo met connecties (

) weet ik dat er binnen het wereldje van de kunst een heel specifieke markt bestaat, gericht op mensen met zo'n gevoelens. Er zijn echt veel fotografen, schilders, tekenaars, beeldhouwers, schrijvers... die zéér vlot verkopen net omdat ze de behoefte van zo'n mensen op een legale manier vervullen. Nederland is daarin trouwens één van de koplopers in Europa. Ik ken bijvoorbeeld galeriehouders in Groningen die in het najaar een expo organiseerden rond 'jonge jongens'. De boel was na een week zo goed als uitverkocht

Waren trouwens helemaal geen smakeloze of seksueel getinte stukken. Idem met bepaalde kunstenaars in Parijs, Berlijn...
Is trouwens niets nieuws, zo'n kunst heeft altijd al bestaan en verkocht als zoete broodjes, maar het toont imo vooral hoe zo'n mensen ernaar snakken om daar op een legale manier vorm aan te geven.
Ik quote je trouwens enkel omdat je posts rond zo'n topics me altijd opvallen, roetmop