XXL Nutrition

Is melk wel zo gezond?

jojo223

Cool Novice
Waardering
0
ik drink heel veel melk voor mijn voedingschema.
maar zie op internet dat melk en bepaalde vormen van kanker in verband staan. en dat zelfs een eiwitrijke dieet bepaalde vormen van kanker 17 keer verhoogd?
en is uiensap goed voor je testosteron onderzoek heeft uitgewezen dat het bij ratten 300% de testo verhoogt?
wat denken jullie?

Laatst bewerkt:
je krijgt tegenwoordig van zoveel dingen kanker zeggen ze, ik maak me er niet meer druk om...

Ik denk dat je de zoekfunctie eens moet gebruiken.

Topic over melk #46633

Ben jij een rat?

• Topic Starter Topic Starter

Warom zijn dat de meest gebruikte proefdieren, omdat het meestal een betrouwbaar beeld geeft.
goedkoop in aanschaf-
snelle voorplanting-(intressant voor genetica)
en neemt weinig ruimte in beslag-
maar kan je echt niet iets beters verzinnen?
want het is wel intressant

Een rat is geen mens.

• Topic Starter Topic Starter
Wow Einstein verspil je daar een hele post mee?
is een rat geen mens?
volgens mij begrijp je het nog niet helemaal ik vraag jullie mening?
ik zeg niet dat het hetzelfde effect geeft bij mensen maar dat zou wel kunnen en ze gebruiken het al
in iran lees ik nu?
zoals ik al zei zijn proefdieren aardig betrouwbaar.(dat komt omdat wij maar weinig procent verschillen in dna met dieren)

Laatst bewerkt:
Over melk zijn al tal van topics gemaakt en wat dat van die ratten betreft:

isdatzo zei:
g)Dierstudies.

Staan nog onder een "mening". Ze zijn leuk om giftige stoffen te onderzoeken voordat ze in mensen worden getest, maar hun lichamelijke (of andere) reactie op een stof kan nooit zomaar worden doorgetrokken naar het menselijk lichaam!

Waar staat trouwens dat het al gebruikt wordt in Iran?

The risk reduction associated with calcium was similar for dietary and supplemental sources. Vitamin D was associated with a nonsignificant 6% reduction in CRC risk. Higher consumption of milk/dairy products reduces the risk of colon cancer, and high calcium intake reduces the risk of CRC. Low vitamin D intake in the study populations may limit the ability to detect a protective effect if one exists.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19116875

Over melk zijn al tal van topics gemaakt en wat dat van die ratten betreft:

Waar staat trouwens dat het al gebruikt wordt in Iran?

Gast, de TS vraagt om de mening van mensen wat er wordt gedacht over het uiensap. Het is mogelijk dat er hier mensen op het forum zijn die hier meer over weten of hebben gehoord en de TS probeert daar hun mening/ervaring van te horen, dus ga niet simpel hem lopen afzeiken met simpele posts als "een mens is geen rat", ga in een andere topic posten waar ze die onzin wel waarderen.

Ontopic:
Heb geen idee over die uiensap, maar inderdaad er is al veel gediscussieerd over melk en of het slecht of goed zou zijn. Er zijn talloze studies die 'bewijzen' dat iets slecht voor je is, terwijl er dan ook weer talloze studies zijn die het tegenovergestelde 'bewijzen' over hetzelfde ding. Ik denk niet dat je er teveel bij moet nadenken, dat melk een verhoogde kans op kanker zou kunnen veroorzaken, als dit echt zo ernstig was zou heel nederland naar de klote gaan volgens mij :P

Gast, de TS vraagt om de mening van mensen wat er wordt gedacht over het uiensap. Het is mogelijk dat er hier mensen op het forum zijn die hier meer over weten of hebben gehoord en de TS probeert daar hun mening/ervaring van te horen, dus ga niet simpel hem lopen afzeiken met simpele posts als "een mens is geen rat", ga in een andere topic posten waar ze die onzin wel waarderen.

Een mens is geen rat:

Widespread reliance on animal models during preclinical research and toxicity testing assumes their reasonable predictivity for human outcomes. However, of 20 published systematic reviews examining human clinical utility, located during a comprehensive literature search, animal models demonstrated significant potential to contribute toward the development of clinical interventions in only two cases, one of which was contentious.Included were experiments expected by ethics committees to lead to medical advances, highlycited experiments published in major journals, and chimpanzee experiments—the species most generally predictive of human outcomes. Seven additional reviews failed to demonstrate utility in reliably predicting human toxicological outcomes such as carcinogenicity and teratogenicity. Results in animal models were frequently equivocal, or inconsistent with human outcomes. Consequently, animal data may not generally be considered useful for these purposes. Regulatory acceptance of non-animal models is normally conditional on formal scientific validation. In contrast, animal models are simply assumed to be predictive of human outcomes. These results demonstrate the invalidity of such assumptions.

Bron: Knight A. Systematic Reviews of Animal Experiments Demonstrate Poor Contributions Toward Human Healthcare. http://www.bentham.org/rrct/openaccessarticles/rrct3-2/0002RRCT.pdf

Onderzoeken met ratten zijn een laag betrouwbare bron.

Als je uitrekend ga je zonder melk bijna onmogelijk aan de adh van calcium geraken. En het bevat dan nog eens calcium fosfaat wat zeer goed voor de tanden is.

Laatst bewerkt:
uiensap? 300% testosteron verhogen? er bestaan zelfs geen middelen die je testosteron met 100% verhogen. vergeet niet dat veel van die studies slecht gedaan zijn en niet waterdicht zijn. ergogenics geeft wel info over al die studies maar laat ook dikwijls blijken dat ze er niet echt in geloven en geeft ook dikwijls aan dat ze niet waterdicht zijn of uitgevoerd worden door diegenen die er alle belang bij hebben. ik zie mij toch geen uiensap drinken. moet ook niet echt bevorderlijk zijn voor de reukorganen van je medemens.

Gozert van PowerSupplement heeft dat uiensap ding getest ... niet echt resultaat
en zijn verteringsstelsel kon er niet echt tegen ... dacht dat die Kris heet ofzo.

EDIT:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/uiensap-235623/

Ja de uitslag is er. Het was redelijk goed, maar helaas niet uitzonderlijk hoog.

Ik weet jammer genoeg niet wat normale waardes zijn voor mij. Ik heb het testosteron niveau nog maar twee keer eerder laten meten in het kader van onderzoek naar vermoeidheid. Die twee eerdere uitslagen waren lager maar toen voelde ik me ook afgemat. Geen goed vergelijkingsmateriaal.

Na deze laatste keer bloed prikken heb ik het uiensap verder laten staan. Ik kan me vergissen, maar ik voel me iets minder scherp dan met uiensap. Zou de T weer lager zijn? Ik heb geen idee. Daarvoor is mijn lichamelijk gesteldheid te variabel. ;-)

Ik wil het uiensap binnenkort weer oppakken en dan over een paar maanden me me weer laten testen. Het wordt een 'kuur' met diverse voedingsmiddelen en supplementen (en zonlicht :cool: ).

Kris

Laatst bewerkt:
denk je echt dat ze melk op de markt zetten moest het kanker verwekkend zijn ?
en waar blijven al die mensen met een eiwitrijk dieet met een kanker uitslag ?

denk toch eens logisch na ipv zomaar alles over te nemen van onbetrouwbare bronnen

@robke78, dat is nog een heel stuk onbetrouwbaarder dan een studie met ratten..

denk je echt dat ze melk op de markt zetten moest het kanker verwekkend zijn ?
en waar blijven al die mensen met een eiwitrijk dieet met een kanker uitslag ?

denk toch eens logisch na ipv zomaar alles over te nemen van onbetrouwbare bronnen
hahaha :D
ik zeg transvet
om maar wat te noemen :') (ook al is het volgens mij niet kanker verwekend, wel erg erg ongezond :), hart en vaatziektes etc )
grootste k*t reden ooit lol

@robke78, dat is nog een heel stuk onbetrouwbaarder dan een studie met ratten..

Ja want ratten lijken harder op mensen dan mensen? Persoonlijk vind ik sommige gebruikers
ervaringen idd betrouwbaarder dan wat witjassen praat

Zie bv het CLA verhaal hé. Dat verricht ook wonderen op ratten, en bij mensen doet het lekker niets ...

But by all means, feel free to try natuurlijk. Hou er ook een logje van bij ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven