XXL Nutrition

Is mijn schema goed?

Bezoekers in dit topic

Ilgina

Cool Novice
Lid geworden
8 jan 2012
Berichten
30
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
71kg
Vetpercentage
18%
Beste heren en dames,
Ik doe een split schema voor 3 dagen p/week. Mijn doel is massa kweken in mijn hele lichaam.
Het ziet als volgt:

Dag 1 Borst en Triceps
Bench Press (binnenkort met een Smithmachine omdat er alleen 40 kilo in totaal erop kan op een barbell)
Dumbbell press schuin voor borst
Fly (apparaat)
Triceps press (apparaat)
Triceps Touwtje naar beneden
Triceps oefening (2 banken, voeten op een bank en armen op een bank en dan jezelf optillen)

dag 2 Rug en Biceps
Pulldown apparaat
Seated Row Kabel
Dumbbells zagen op bank voor rug
Dumbbells curl
Hammer curl
en een apparaat die op barbell cull lijkt

Dag 3 Schouders en Benen
Squat
Seated leg press
Seated leg press (Kuiten)
Dumbbell press voor schouders
Lateral raise apparaat
Schouder oefening (met 2 kabels gekruisd schouders trainen)

Vandaag vroeg iemand hoe ik train, ik zei dus dat ik een split schema doe. Hij zei vervolgens dat het niet goed is om split schema te doen. Omdat ik dan 1x per week bijvoorbeeld me borsten train. Hij zei je moet 4-5 keer komen omdat je dan je borsten 2 keer per week traint. Ik vond wel een domme opmerking, maar wil even vragen of het toch wel klopt of niet?
Wat kan er verbeterd worden?

---------- Post toegevoegd 21 May 2013 om 22:27 ----------

Sorry, was de bedoeling dat deze topic onder trainingsschema's zou komen.
 
hij heeft een punt dat je beter wat kunt verdelen als je maar 3keer per week traint.
op dag 1 doe je borst,dan train je je triceps al mee.pak dan biceps of schouders er bij.
dan kan je als je rug doet je triceps trainen.zo train je je armen eigelijk 2keer per week.
 
hij heeft een punt dat je beter wat kunt verdelen als je maar 3keer per week traint.
op dag 1 doe je borst,dan train je je triceps al mee.pak dan biceps of schouders er bij.
dan kan je als je rug doet je triceps trainen.zo train je je armen eigelijk 2keer per week.

Dit... Juist niet... Het idee van een split is dat je je spiergroepen verdeelt, als ie alles vaker wilt gaan doen had ie ub/lb moeten gaan doen.


OT : ziet er prima uit zou alleen nog wel 1-2 rug oefeningen toevoegen; iig de deadlift.
En die vent in de sportschool is een klaplong gewoon negeren
 
3 dagen per week? Pak lekker een full body workout. Wat mij betreft werkt dat beter
 
Je pakt denk ik gewoon beter een full body workout, 3x per week een prikkel geven aan al je spieren zal je veel sneller resultaat opleveren dan 1x per week een spiergroep overbelasten ;)
 
wth... sinds wanneer is een 3-dagen split niet genoeg... 3-dagen split is prima te doen, 4 dagen misschien beter maar niets mis met 3.

benen,buik,zijkant schouders.
borst,voorkant schouders,biceps/triceps welke je prettiger vindt.
rug, achterkant schouders, biceps/triceps welke je prettiger vindt.

Voor rug misschien 1 oefening erin en bij triceps/biceps 1 oefening eruit, ligt eraan hoeveel sets je doet per oefening. Benen kunnen nog wel 1 of 2 oefeningen bij.
 
wth... sinds wanneer is een 3-dagen split niet genoeg... 3-dagen split is prima te doen, 4 dagen misschien beter maar niets mis met 3.

benen,buik,zijkant schouders.
borst,voorkant schouders,biceps/triceps welke je prettiger vindt.
rug, achterkant schouders, biceps/triceps welke je prettiger vindt.

Voor rug misschien 1 oefening erin en bij triceps/biceps 1 oefening eruit, ligt eraan hoeveel sets je doet per oefening. Benen kunnen nog wel 1 of 2 oefeningen bij.

Idd 3 daagse split werkt prima als de training goed is! :mad:

Zou bij borst wel of bench of dumbbell pakken en geen smith.

Bij rug de deadlift en pullup/chinupp erin.
 
Heren bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga even split aanhouden dan, ik voeg dan nog deadlift erbij voor rugdag. Ik kan me lichaam nog niet optillen bij chin up, dus ik ga eerst opbouwen met pulldown apparaat denk ik. Het is wel jammer van benchpress want er kan max 40kg op een barbell bij ons, dus moet ik binnenkort wel met smith machine doen..

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 08:41 ----------

3 dagen per week? Pak lekker een full body workout. Wat mij betreft werkt dat beter

Wat zijn de voordelen hiervan?
 
Nog een vraagje, moet ik alles 3x8 doen of bij deadlift en bench press iets anders?
Ik wil meer massa
 
Nog een vraagje, moet ik alles 3x8 doen of bij deadlift en bench press iets anders?
Ik wil meer massa

Gewoon vrolijk 3x8 maar zal mij er niet op vastpinnen voor massa word vaak gezegd setjes van 8-12 reps, ik doe vaak gewoon gewicht waar ik net tot 8 kom en dan soms krijg ik er nog 2-3 uit en soms blijf ik op 8(oftewel niet stoppen op 8; zo van nu ist klaar)


Edit: hebben jullie geen dumbbells? Dat is net zo goed als barbell voor bench(beter imo) en heb je vaak niet zotte gewichten voor nodig
 
Back
Naar boven