Fitness Seller

Is m'n keto voedingsschema zo goed? Eventueel tips?

Coolbuilder

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Foto Contest
10 jaar lid
Waardering
1.158
Goede avond/nacht,

Heb me een tijdje verdiept in het no-carb diet aka Keto en heb toen een voedingsschema gemaakt voor 6 weken.
Moet wel zeggen dat ik weinig geld te besteden heb. Al vind ik 175 pm(10 euro aan kcal vrije sausjes) aan voeding nog steeds veel.
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Is dit een goed keto schema?
Weten jullie misschien of cola zero je lichaam ervan weerhoud om in staat van ketose te gaan?
Ik heb nu een vetpercentage van 10-11% bij 88kg... is 84kg bij 7% een reeel doel voor 6 weken?

waarom keto?
Als je wil afvallen is een dieet hoog in koolhydraten efficiënter dan hoog in vet; thermic effect van highcarb meal overtreft dat van highfat meal. Verder zal je training intensiteit hoger liggen als je gewoon je carbs eet.

Ik snap die keto rage echt niet, maar als je me het kan uitleggen, dan graag.

waarom keto? Als je wil afvallen is een dieet hoog in koolhydraten efficiënter dan hoog in vet; thermic effect van highcarb meal overtreft dat van highfat meal. Verder zal je training intensiteit hoger liggen als je gewoon je carbs eet. Ik snap die keto rage echt niet, maar als je me het kan uitleggen, dan graag.

Can confirm! Uit eigen ervaring! Heb zelfs kracht gains gemaakt tijdens Kcal tekort.
Je zal in het begin heel blij worden door snelle kg verlies, maar echter is het gewoon je glycogeen en water.

Met wedstrijden heeft keto me goed geholpen, behalve mijn humeur dan, maar als je niet in wedstrijdvoorbereiding zit zou ik het vooral laten idd.

• Topic Starter Topic Starter
waarom keto? Als je wil afvallen is een dieet hoog in koolhydraten efficiënter dan hoog in vet; thermic effect van highcarb meal overtreft dat van highfat meal. Verder zal je training intensiteit hoger liggen als je gewoon je carbs eet. Ik snap die keto rage echt niet, maar als je me het kan uitleggen, dan graag.
Omdat uit wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat de testpersonen bijna het dubbele aan vet verbranden in dezelfde periode... En ik wil maar 6 weken cutten! Maar als ik dan high carb ga, hoeveel procent mag je dan ongeveer uit vet halen?

---------- Toegevoegd om 08:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:30 ----------

Met wedstrijden heeft keto me goed geholpen, behalve mijn humeur dan, maar als je niet in wedstrijdvoorbereiding zit zou ik het vooral laten idd.
Hmm. maar hoe zit het met het spierbehoud bij high carb als je naar een laag vetpercentage van 7% gaat? Is dat met keto niet vele malen beter?

Omdat uit wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat de testpersonen bijna het dubbele aan vet verbranden in dezelfde periode... En ik wil maar 6 weken cutten! Maar als ik dan high carb ga, hoeveel procent mag je dan ongeveer uit vet halen?

---------- Toegevoegd om 08:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:30 ----------

Hmm. maar hoe zit het met het spierbehoud bij high carb als je naar een laag vetpercentage van 7% gaat? Is dat met keto niet vele malen beter?

dan ben ik wel heel benieuwd naar die onderzoeken.. kan je dr een paar linken hier?

Ziet er goed uit en lekker simpel. Ons schema ziet bijna het zelfde uit alleen ik heb er ook pindakaas en tonijn in zitten.
Diet sodas hebben geen effect op ketosis. Ik zelf drink 7up free, sprite zero, coca cola zero.

Eerste paar dagen kan het moeilijk zijn. Maar na die 1/2 weken; meer energie + kracht gains :D

Ik denk dat de onderzoeken waar jij naar refereert niet gecorrigeerd zijn voor energie inname; Keto dieet verzadigt meer omdat je meer eiwitten binnen krijgt, wat resulteert in een groter energietekort, en dus meer verloren gewicht.
Maar om dit te vertalen naar 'ons' is in dat geval onzin natuurlijk, aangezien wij een isocalorisch ketodieet zouden vergelijken met een carbdieet; wij tellen onze dagelijkse kcal inname, en eten ook als we geen honger hebben.

In terms of weight and fat loss, at the end of 6 weeks both groups had lost roughly the same amount of weight (6.3kg for the ketogenic diet, and 7.2 kg for the non-ketogenic diet; this was not statistically significant). As well, the loss of body fat was the same (3.4 kg in the ketogenic diet and 5.5 kg in the non-ketogenic diet; again this was not statistically different even if the non-ketogenic diet seems to have lost ~4 pounds more fat). There was no significant change in fat free mass for either diet.
http://www.bodyrecomposition.com/re...-low-carbohydrate-diets-research-review.html/

• Topic Starter Topic Starter
dan ben ik wel heel benieuwd naar die onderzoeken.. kan je dr een paar linken hier?
Hier staan 23 studies van de 2 verschillende diets in vergelijking met elkaar!

http://authoritynutrition.com/23-studies-on-low-carb-and-low-fat-diets/

Abstract
Overweight and obese men and women (24–61 yr of age) were recruited into a randomized trial to compare the effects of a low-fat (LF) vs. a low-carbohydrate (LC) diet on weight loss. Thirty-one subjects completed all 10 wk of the diet intervention (retention, 78%). Subjects on the LF diet consumed an average of 17.8% of energy from fat, compared with their habitual intake of 36.4%, and had a resulting energy restriction of 2540 kJ/d. Subjects on the LC diet consumed an average of 15.4% carbohydrate, compared with habitual intakes of about 50% carbohydrate, and had a resulting energy restriction of........

Ik snap je punt..Heb er 2 random aan geklikt en zag bij beide dat ze op kcalorie inname letten in plaats van de honger te stillen. In de meeste studies hebben de low-carb dubbel zo veel effect en bij de andere is het een verschil van 0.2 pounds v.d. 7. Ben alleen wel ervan overtuigd dat low-carb veel ongezonder is dan high-carb! Maarja, ik ga deze zomer toch m'n low carb doorzetten. Misschien daarna een keertje high-carb proberen. Misschien verschilt het per persoon, of dat het beter werkt bij een vetpercentage van 20% dan als je op 10% begint. Heb me zo ver nog niet verdiept

---------- Toegevoegd om 23:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:52 ----------

Ziet er goed uit en lekker simpel. Ons schema ziet bijna het zelfde uit alleen ik heb er ook pindakaas en tonijn in zitten.
Diet sodas hebben geen effect op ketosis. Ik zelf drink 7up free, sprite zero, coca cola zero.

Eerste paar dagen kan het moeilijk zijn. Maar na die 1/2 weken; meer energie + kracht gains :D

Thanks voor de info! Ja ik las dat het lichaam 4-5 dagen nodig had om in ketose te gaan. Dus dan zal die energie wel komen..

Bijna allemaal zijn ze obese & overweight, dan zou ik ook maar keto doen.

Details: 132 individuals with severe obesity (mean BMI of 43) were randomized to either a low-fat or a low-carb diet. Many of the subjects had metabolic syndrome or type II diabetes. The low-fat dieters were calorie restricted. Study duration was 6 months.

Weight Loss: The low-carb group lost an average of 5.8 kg (12.8 lbs) while the low-fat group lost only 1.9 kg (4.2 lbs). The difference was statistically significant.

Niemand bij authoritynutrition die dit een beetje vreemd vond.

Keto kan wel degelijk beter zijn in bepaalde gevallen. Ikzelf cut altijd low-carb (niet keto) en uit ervaring weet ik dat ik sneller afval.

Strictly controlled intake:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16685046

Grote kans dat keto je performance ook negatief beinvloedt, ook niet echt gunstig tijdens de cut. Post hiervoor later nog wel een reference.

---------- Toegevoegd om 11:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:17 ----------

fr19Muz.jpg

waarom keto?
Als je wil afvallen is een dieet hoog in koolhydraten efficiënter dan hoog in vet; thermic effect van highcarb meal overtreft dat van highfat meal. Verder zal je training intensiteit hoger liggen als je gewoon je carbs eet.

Ik snap die keto rage echt niet, maar als je me het kan uitleggen, dan graag.

Waarom hoog in koolhydraten in een dieet?
Bedoel je dan alleen complex, of gewoon alles en puur kc in kc uit?

dus conclussie is? aangezien er nu studies en ervaringen van personen door elkaar heen lopen..

Keto heeft geen metabool voordeel bij het cutten zoals beter behoud van lbm oid en kan je prestaties negatief beinvloeden.

Het is voor sommige mensen een makkelijk vol te houden manier van cutten.

Terug
Naar boven