Fitness Seller

Islam: een sceptisch perspectief

Ik hoef die lappen tekst niet te lezen om te weten dat al die geloofsboeken de grootste BS in de geschiedenis van de mensheid zijn ... ik wil niet grof overkomen bij gelovige zieltjes ofzo, maar dit is puur mijn mening.

hey spier.

dat je gelovig bent vanuit innerlijke overtuiging, daar ben ik echt jaloers op. Mij is dat gewoon ( nog ) niet gelukt.

Maar ik zou zelf zeggen: geniet daar zelf van, en ga niet lopen kibbelen met mensen die je bij voorbaat niet serieus nemen

Thnx man, moge ook jij het licht van geloof zien broer!
Ik neem aan dat je het christelijke geloof aanhangt, ik hoop dat die religie voor je werkt
Want christenen zijn en blijven mensen van het boek, en als dat niet voor je openstaat
Je bent altijd welkom in de islam;)

Laatst bewerkt:
Supergoede tekst, bijzonder veel respect voor de research van de schrijver. Ook is het prettig dat hij geen conclusies trekt, maar dit overlaat aan de lezer en niet alleen de Koran aanvalt, maar ook duidelijk maakt dat de Bijbel en de Thora en al die boeken ook fouten zouden kunnen bevatten.

Een boek dat door diverse mensenhanden is overgeschreven, vertaald en doorverteld is simpelweg niet 100% juist meer. Deze tekst geeft slechts dat aan, niets meer. Maar het haalt dus ook aan, dat wanneer je niet gelooft in de perfectie van de Koran, dan je geen goed moslim bent. Dan is het toch HEEL erg moeilijk om een goed moslim te worden, als je beseft dat mensen fouten kunnen maken?

Het is gewoon belachelijk dat mensen een eeuwenoud boek perfect verklaren. Moet je echt lichtgelovig voor zijn. In de kleuterklas leerden we al dat als je in een groep mensen een boodschap doorfluisterd dat er op het einde van de circel een heel andere boodschap uitkomt. En dat gaat over minuten, we hebben het hier over meer dan 2000 jaar...

Best topic ever! Dit laat ik in 1000 oplagen printen en overal verspreiden!

Gaan we nou de turkse versie van ehsan jami worden cyan!?

Triest, deze man heeft slechte kaas van theologie gegeten
Dit stukje is al eerder voorgekomen op islam site, en daar door een aantal deskundige heel netjes afgebroken.
Gewoon anti moslim propaganda verpakt in een net pakje

Kunt ge dan die link eens geven ?

Kan er geen verbod komen op religie topics op dbb?

Geloof alleen in eigen huis )of kerk/moskee). Verder basta??

Is maar een voorstel:)

• Topic Starter Topic Starter
Kan er geen verbod komen op religie topics op dbb?

Geloof alleen in eigen huis )of kerk/moskee). Verder basta??

Is maar een voorstel:)

"Politiek en Religie" ries :D

En dan nog, wat zou DBB zijn zonder de lovenswaardige geloofsbeleidenissen van Spiermans en Klus :thumbup:

Reageer daar dan eens inhoudelijk op ipv van als een mongooltje een ander tekstje te plakken. Laat je simpelheid eens achterwege en blaas ons eens weg met een staaltje overredingskracht om bang van te worden.

Dit moet jou toch wel zeker lukken, spiermans. Allah staat immers achter jou. :D

spiertje man, laat ze lekker lullen
zij zullen branden, jij weet beter ;)

spiertje man, laat ze lekker lullen
zij zullen branden, jij weet beter ;)

Nou ja, ik hou wel van een lekker temperatuurtje hoop alleen dat het er niet te druk gaat worden. In mijn levensloop alleen al sterven er zowat 5 miljard heidenhonden en d'r zitten er nu al zo'n 140 miljard te branden. Maar kom alles beter dan een eeuwigheid tussen radicale moslims, dat is een marteling die het hellevuur ver overstijgt...

Als mijn ouders me niet verteld hadden dat Sinterklaas niet bestaat dan zou ik er nu nog in geloven. Als ze nou iets beter hun best hadden gedaan op het verhaal van Sinterklaas dan hadden we veel meer brave pubers gehad.

Hoeveel mensen zouden er eigenlijk geloven wanneer ze niet geindoctrineerd zouden zijn?

Hoeveel mensen zouden er eigenlijk geloven wanneer ze niet geindoctrineerd zouden zijn?

De mens is van nature te narcistisch om te bevatten dat er na het leven niks meer komt, het geloof in "leven" na de dood lijkt me dus geen direct gevolg van de indoctrinatie. Het gegeven van hel en hemel daarentegen weer wel. Dit is gewoon een hefboom geweest voor de spirituele leiders om hun kudde in het gareel te houden. Het idee alleen al van een onwrikbaar wegingssysteem terwijl normen en waarden veranderen met de jaren is te idioot voor woorden.

Char[] zegt dat allah, jezus, boedha wel bestaan, en dat we ze ook tegen zullen komen wanneer we naar de andere kant gaan. Je zult zien waar je in geloofde. Geloof je in Allah, dan zul je Allah zien, etc. :D

Maar ja, dit is natuurlijk alleen maar om zichzelf in te dekken. Char[] is onzin, en geloof ook.

"hellevuur" , "licht zien"

Tegenwoordig hebben we Centrale verwarming en Spaarlampen;)

Terug
Naar boven