Fitness Seller

Islam Q&A

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fijn, ik kijk uit naar je onderbouwde uiteengezette feiten :)

Kijk, het enige wat wij willen is bewijs van God en de perfectie van de Koran op de manier zoals ik in mijn vorige zin zei. Alleen op rationele wijze kan je me overtuigen. Geen drogredenen dus.

Slaapwel, ik lees je reactie morgen wel.

Sorry, ik heb blijkbaar je onderbouwde uiteengezette feiten gemist.

Kan je ze hier nog een keer duidelijk neerzetten zodat het wat duidelijker is?

Al die antwoorden en vragen zijn wat onoverzichtelijk, dus als je het uiteenzet.. :)

• Topic Starter Topic Starter
Tuurlijk wel, ben je Allan en de rest van de duivelsversen vergeten?

That was all just a big fat lie.

Of ben jij al die protesten vergeten?

---------- Toegevoegd om 18:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:22 ----------

Al die antwoorden en vragen zijn wat onoverzichtelijk, dus als je het uiteenzet.. :)

Hier ben ik all meerdere keren op in gegaan.

Hier heb je een filmpje die het gedeeltelijk uiteenzet:

https://www.youtube.com/watch?v=Zor1et-rT8c

Was geen leugen, volgens jouw religie(ken ik die beter als jij?) was het de Shaitan die voor valse relevatie zorgde. Pas later verwerpte Muhammed dit gedeelte.

Hoe weet je dat dit niet met jouw gebeurt als jij de quran leest of erover hoort? Jij hebt geen connectie met allah, Muhammed was zijn laatste profeet.

Heel dit staaltje filosofie komt erop neer dat jij nooit kunt zeggen wat absolute waarheden zijn, want jij moet je ogen of oren gebruiken om over de Quran te leren. Enkel jouw god kan dit.

---------- Toegevoegd om 18:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:22 ----------

Hier ben ik all meerdere keren op in gegaan.

Hier heb je een filmpje die het gedeeltelijk uiteenzet:

http://www.youtube.com/watch?v=Zor1et-rT8c

Dat is dus precies wat ik zeg, zet het in 1 reactie zodat het overzichtelijk is.

Wat vind je van de punten die Stefan maakt tegenover theïsme?

https://www.youtube.com/watch?v=jEYwwb33g3s

Was geen leugen, volgens jouw religie(ken ik die beter als jij?) was het de Shaitan die voor valse relevatie zorgde.

Hoe weet je dat dit niet met jouw gebeurt?

Hoe vaak heb ik tegen jouw wel niet gezegd dat je in jezelf gelooft.

Dit zijn voorbeelden van je "eigen" waarheden (leugens die jij jezelf vertelt).

Dat is dus precies wat ik zeg, zet het in 1 reactie zodat het overzichtelijk is.

Wat vind je van de punten die Stefan maakt tegenover theïsme?

http://www.youtube.com/watch?v=jEYwwb33g3s

Check dat filmpje in mijn reactie.

Stefans view vind ik inferrieur in relatie tot Islam.

---------- Toegevoegd om 18:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------

Of onwetend, misinformed?

Niet gelijk met aannames komen Galen!!!

Mag een moslim niet doen.

Statements MOET je kunnen bewijzen als moslim!!!

Waarom houden de meeste moslims zich precies aan de regels die ze goed uitkomt. Gaan ze niet naar de hel als ze bepaalde regels niet uitvoeren?

-Alcohol drinken JA
-Seks voor huwelijk JA
-Varkensvlees eten NEE
-Vrijdag bidden NEE
-Hoofddoekje dragen SOMS
-Joden haten JA
-Syriëgangers helden vinden JA

Hoe vaak heb ik tegen jouw wel niet gezegd dat je in jezelf gelooft.

Dit zijn voorbeelden van je "eigen" waarheden (leugens die jij jezelf vertelt).

Ik geloof niet dat ik god ben.

Ik heb geen waarheden nodig, enkel de quran zelf.

Ik zou enkel willen dat je voor jezelf denkt.

Waarom houden de meeste moslims zich precies aan de regels die ze goed uitkomt. Gaan ze niet naar de hel als ze bepaalde regels niet uitvoeren?

-Alcohol drinken JA
-Seks voor huwelijk JA
-Varkensvlees eten NEE
-Vrijdag bidden NEE
-Hoofddoekje dragen SOMS
-Joden haten JA
-Syriëgangers helden vinden JA

In de islam wordt onderscheid gemaakt tussen kleine en grote zondes.

Wat jij hier boven allemaal opnoemt zijn voorbeelden van kleine zondes. In de sharia komt het bijna nooit voor dat men (hard) gestraft worden hiervoor.

Een grote zonde is afgoderij en ongelovigheid (het willens en wetens afkeuren van de waarheid). Dit wordt wel gezien als een zwaar misdrijf (landverraad). En als de gene die berecht wordt aan alle eisen voldoet wordt die geexecteerd. Maar dit is heel zeldzaam, omdat men bijna nooit aan de eisen van ongelovigheid voldoen. De meeste zijn ongelovig omdat ze onwetend zijn of een verkeerd beeld hebben van de waarheid. Zie mijn vorige reacties hierover.

Allah (swt) vergeeft iedereen van alle soorten zondes (groot en klein). Zolang degene maar oprecht spijt heeft of gebeterd heeft.

Wat betreft hemel en hel. Kunnen wij moslims nooit hierover oordelen. Alleen god beslist over hemel en hel. De moslim over goed en kwaad.

Alleen god weet wat er in de harten van mensen afspeelt als zij dingen doen. En alleen hij kan dus oordelen over hemel en hel. (lees svp mijn eerdere berichten, ga ik er wat dieper op in)

Waarom doen ze dat dan NOOIT?

Doen ze wel.

De media houdt er alleen van om de slechte minderheid te belichten.

De media voert alleen maar terrorisme door leugens te belichten.

(Obama zij dat vandaag nog op tv hahaha :p)

---------- Toegevoegd om 18:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:42 ----------

Ik geloof niet dat ik god ben.

Ik heb geen waarheden nodig, enkel de quran zelf.

Ik zou enkel willen dat je voor jezelf denkt.

Zeg dat maar tegen die dief die jouw berooft. Of die kanibaal die het normaal vindt om jouw op te eten.

You don't make any sense..

---------- Toegevoegd om 18:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:43 ----------

Nee, het is jouw gebrekkige islamkennis q&a.

Dat het niks met filosofie te maken heeft wisten de meesten hier al.

Best sad want ik heb een hoop imams in mijn les.

Tot op heden nog niks rationeels van jouw gehoord.

Dat je imams hebt in jouw les zegt niks. Je moet een keer eens met ze in gesprek gaan.

Bewijs maar dat de boodschap van de nobele koran afkomstig kan zijn van mensen. En hoe het oncorumpeerbaar is gebleven tot de dag van vandaag. I am waiting...

1) Het is slechts in 1 taal geschreven. Mocht het een boek zijn van een "god" dan zou het in alle talen dat ooit gesproken zijn en alle talen die ooit zullen gesproken worden, gegeven worden aan de mensheid.

2) Alle leiders van islamitische landen gebruiken de Koran om hun daden goed te keuren en hele gemeenschappen uit te roeien.

3) Als ik me niet vergis heeft Mohammed dit boek gedicteerd gekregen van een engel, die het op zijn beurt heeft doorverteld aan zijn volgelingen die het op hun beurt dan weer hebben opgeschreven aangezien Mohammed niet kon schrijven...
Hier zitten dus vele fouten aan: Zelfs al nemen we aan dat Allah een heel boek heeft gedicteerd aan een engel die dit dan aan Mohammed vertelde die dit op zijn beurt aan zijn volgelingen vertelde die het op hun beurt later opschreven, dan nog zullen er duizenden fouten in staan door deze transactie, de volgelingen die hun tekst niet tot op de letter wisten hebben zelf een verhaal geschreven dat henzelf meer macht gaf.

=> lees: Ik heb dat gehoord van een vriend van een vriend zijn vriendin haar vader en heb het enkele dagen later in een verhaal gegoten. Naar het schijnt heeft die vriendin wel geen vader (Allah) en is die vriendin ook al lang weg bij mijn vriend (engeltje), maar mijn vriend (volgeling) zijn vriend (Mohammed)wist het zeker!
DUH, super logisch en waargebeurd verhaal dat zeker niet aangedikt is!

4) De volgelingen van Mohammed hebben door hun geschriften zeer veel macht gekregen onder de mensen die ze hebben kunnen overtuigen. Ze hebben later zelfs "verloren" geschriften proberen achterhalen om hun zaak sterker te maken in hun voordeel.

=> lees: Ze hebben teksten verzonnen zodat ze nog meer macht kregen.

Dit zijn slechts de eerste zaken die in mijn hoofd opkomen... Mocht ik iets opzoeken zou ik waarschijnlijk duizenden argumenten kunnen vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven