Bewijs maar dat de boodschap van de nobele koran afkomstig kan zijn van mensen. En hoe het oncorumpeerbaar is gebleven tot de dag van vandaag. I am waiting...
1) Het is slechts in 1 taal geschreven. Mocht het een boek zijn van een "god" dan zou het in alle talen dat ooit gesproken zijn en alle talen die ooit zullen gesproken worden, gegeven worden aan de mensheid.
2) Alle leiders van islamitische landen gebruiken de Koran om hun daden goed te keuren en hele gemeenschappen uit te roeien.
3) Als ik me niet vergis heeft Mohammed dit boek gedicteerd gekregen van een engel, die het op zijn beurt heeft doorverteld aan zijn volgelingen die het op hun beurt dan weer hebben opgeschreven aangezien Mohammed niet kon schrijven...
Hier zitten dus vele fouten aan: Zelfs al nemen we aan dat Allah een heel boek heeft gedicteerd aan een engel die dit dan aan Mohammed vertelde die dit op zijn beurt aan zijn volgelingen vertelde die het op hun beurt later opschreven, dan nog zullen er duizenden fouten in staan door deze transactie, de volgelingen die hun tekst niet tot op de letter wisten hebben zelf een verhaal geschreven dat henzelf meer macht gaf.
=> lees: Ik heb dat gehoord van een vriend van een vriend zijn vriendin haar vader en heb het enkele dagen later in een verhaal gegoten. Naar het schijnt heeft die vriendin wel geen vader (Allah) en is die vriendin ook al lang weg bij mijn vriend (engeltje), maar mijn vriend (volgeling) zijn vriend (Mohammed)wist het zeker!
DUH, super logisch en waargebeurd verhaal dat zeker niet aangedikt is!
4) De volgelingen van Mohammed hebben door hun geschriften zeer veel macht gekregen onder de mensen die ze hebben kunnen overtuigen. Ze hebben later zelfs "verloren" geschriften proberen achterhalen om hun zaak sterker te maken in hun voordeel.
=> lees: Ze hebben teksten verzonnen zodat ze nog meer macht kregen.
Dit zijn slechts de eerste zaken die in mijn hoofd opkomen... Mocht ik iets opzoeken zou ik waarschijnlijk duizenden argumenten kunnen vinden.