- Waardering
- 2.963
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
waarom maakt de creator van het universum zich druk of mat aan kontn**ken doet?
Waarom maakt de creator van het universum zich druk of Mat aan kontn**ken doet?

Lol @ je signature, is dat daadwerkelijk een quote?
"minder moraalridder, meer broto en virusje !!!1!1!!!11"
Ik had het toch ook niet over alle homos, ik had het over Mat
Stond in mn karma.
En hoe zit het met een moslim vrouw, mag deze trouwen met iemand van een ander geloof?Als je een boek leest moet jij de context begrijpen (je moet eerst weten waar het om draait en als je het niet begrijpt vragen stellen). In de surah die jij naar voren brengt is de context oorlog als ik met niet vergis. De vertaling die jij aanhaalt is een interpretatie van de vertaler. Zoals ik het lees staat bij wordt het term vriend in het arabisch in die surah verwoord als beschermer (in zin van oorlog). Een moslim man mag trouwen met joodse en christelijke vrouwen. http://islamqa.info/en/20227 Ik mag trouwen met een jood en christen en toch blijven de haters roepen dat ik niet je vriend mag zijn. Daarnaast ging de profeet mohamed (v.z.m.h.) geregeld op bezoek en in gesprek met Joden. Context is muy importante.
Voor de wat diepere vragen verwijs ik je door naar de links die ik in eerder antwoorden over de reinheid van honden heb gepost. Daarin wordt alles in detail voor je uitgestippeld.
Het geloven in een bepaalde religie is helemaal niet cultureel bepaald. Islam is terug te vinden in veel verschillende culturen in deze wereld.
Bijv. Een van de bekendste mariniers/zeehelden in China was bijv. moslim.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zheng_He
Ik kan je tal van voorbeelden geven als je dat wil.
Man man man, die regeltjes voor het houden van een hond wel of niet toegelaten.
Als jullie twee moslims er al niet zeker van zijn... dan kan niemand er zeker van zijn denk ik.
Zou het leven nu niet veel makkelijker zijn zonder al die regeltjes?
Ik had je brother "Aboe Saffiyyah" al een PM gestuurd met de vraag wat hij dan voor oplossing ziet voor dat extremisme en hij gaf een beetje hetzelfde antwoord. De paar moslims die ik ken beginnen ook altijd daarover.Ik denk dat door te investeren in een soortgelijke systeem je extremisme veel beter kunt bestrijden. Wij moeten niet dweilen met de kraan open. Het probleem in Nederlands en het westen is een verkeerde (uitleg) van Islam, wij moeten mensen de juiste uitleg geven over de Islam.
Met leugens en onjuistheden over de islam zal het terrorisme probleem alleen maar groter worden. Wij moeten stoppen met liegen en beginnen met het verkondigen van de waarheid.
Beetje zoals 'het vormeloze' in het boeddhisme dan?God is dus geen man maar een onuitdrukelijk, onbegrijpelijke krachtvorm (<-- zelfs hiermee kan ik hem niet uitdrukken).
hijs stiekem jaloers :$Waarom maakt de creator van het universum zich druk of Mat aan kontn**ken doet?
Waarom wordt varkensvlees nog altijd als onrein gezien
Waarom zijn er zo veel verschillende stromingen binnen de islam? En waarom voeren deze ook strijd met elkaar?
Waarom wordt er meteen ER IS GEEN ENKELE JUISTE INTERPRETATIE geschreeuwd als er iets achterlijks uit de koran geciteerd wordt? Wat heeft zon boek voor zin als je blijkbaar alles zo vrij kan interpreteren als je wilt.
En hoe zit het met een moslim vrouw, mag deze trouwen met iemand van een ander geloof?
Waarom zou de context oorlog hier een verschil maken? Is oorlog een excuus om bepaalde mensen wegens hun geloof te weigeren vriendschappen aan te gaan met anderen? Onschuldige burgers van 2 landen die in oorlog zijn mogen dus geen vrienden met elkaar worden of bij elkaar onderduiken, hulp vragen of hulp bieden, juist omdat ze een ander/geen geloof hebben?
Het kan niet anders dat de profeet Mohamed op bezoek ging bij en gesprekken voerde met andere geloven en ongelovigen... Hij zou anders een eenzaam bestaan hebben geleid.
Jezus heeft ook ENKEL met niet-christenen kunnen spreken, gewoon omdat het Christendom zoals we het vandaag kennen nog niet bestond en dus geen volgelingen had om tegen te spreken (in het begin dan).
Het "weten" ipv "geloven" volgens de Moslims is ook iets wat niet binnen het rationele denken kan vallen.
Als elke moslim WEET ipv GELOOFT, hoe kan er dan een discutie over bestaan? Iedereen (gelovigen, ongelovigen, anders-gelovigen,...) zou moeten WETEN dat de Islam de waarheid is. Maar toch moeten ze overtuigd worden, zodat ze het eerst GELOVEN en dan moeten ze worden overtuigd dat ze GELOVEN dat ze WETEN.
Als eerst wil ik zeggen dat er geen eenduidig straf bestaat voor apostasy.
http://www.youtube.com/watch?v=IDE0z42wpr4
Maar ik geef je wel gelijk dat het executeren van afvalligen een straf is dat vaak wordt gebruikt.
Maar de vraag die je jezelf moet stellen is wanneer is iemand een afvalligen. Heeft de persoon wel gelooft in de ware vorm van Islam en om welke reden is hij "eruit gestapt".
De afvallige zal voor hij berecht worden hierin bevraagd worden.
Wat gelooft hij? Waarom wijst hij de waarheid (islam) af?
Alleen als de afvallige weet dat islam de waarheid is en om bijv. haat redenen niet wilt accepteren dat de islam de waarheid is. Dan pas zal hij berecht worden als een verader en in veel gevallen ter dood worden veroordeeld.
Helaas zijn extremisten wel heel snel en makkelijk in het (ONTERECHT) verklaren van afvalligheid bij veel ex-moslims.
Je link werkt niet bij mij. Hoef ook niet zo'n uitgebreid antwoord hoor. Gewoon iets dat logisch is.
http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?H
De ouders van het voorbeeld dat je geeft waren moslim. Dus wel cultureel bepaald. Het is niet zo dat hij op volwassen leeftijd tot de realisatie kwam dat de islam de meest logische geloofsovertuiging was. Zoals vrijwel iedereen met welke geloofovertuiging dan ook - zij het moslim, christen, jood, boedhist, hindoe of één van de vele duizenden meer obscure religies - is opgegroeid en opgevoed door mensen met dezelfde geloofsovertuiging. Denk aan ouders, vrienden, kennissen, leraren etc. Procentueel zeer weinig mensen bekeren zich op volwassen leeftijd vrijwillig tot een andere geloofsovertuiging.
Dus als de islam de enige juiste religie is waarom heeft god er dan niet voor gezorgd dat iedereen een even grote kans heeft die aan te hangen?
Het is heel simpel. Afvalligen worden gezien als een kanker en vrijwel altijd afgeslacht zodat het 'kanker' zich niet verspreid. Nee niet vaak, maar in 99,9% van de gevallen moeten ze dood van hun omgeving. Het systeem in het westen voorkomt dat dit gebeurd natuurlijk, net zoals het zoveel gebruiken van de Islam voorkomt (op jonge leeftijd huwen, stenigen bij ontrouw etc.). Daarom wordt er door moslims gestreefd dit systeem onderuit te halen en langzaam hun eigen sharia beleid te implementeren.
Je gelooft me niet? Zie de VK, Zweden en zelfs Duitsland als voorbeeld. Hoe meer ze groeien in nummers, hoe arroganter en agressiever ze worden in hun houding. Integratie in een ander systeem is verboden voor moslims (en voor orthodoxe Joden/Christenen overigens ook).
Wat jij zegt over het bewust zijn van de 'waarheid' (haha monopolie eisen over waarheid, iets wat puur subjectief is) van de Islam komt vaag over.
Dus er zijn meerdere manieren mogelijk om afvallig te zijn:
1. Islam als de waarheid zien maar er TOCH van af zien => Je moet dood?
2. Islam niet als de waarheid willen zien en er van af willen => Je mag blijven leven?
Houdt het simpel. Iedereen anno 2015 weet onderhand wel hoe het zit.
Éénmaal Islam geaccepteerd (of in geboren) = altijd in Islam blijven. Verlaten betekent de dood.
Ik had je brother "Aboe Saffiyyah" al een PM gestuurd met de vraag wat hij dan voor oplossing ziet voor dat extremisme en hij gaf een beetje hetzelfde antwoord. De paar moslims die ik ken beginnen ook altijd daarover.
Hoe zie je dat dan praktisch? Onderlegde imams hierheen halen? Verwacht je dat de overheid op één of andere manier daarbij ingrijpt? Hoorde ook al het voorstel van een soort moslim straathoekwerker die 'infiltreert' en jongeren bijstuurt...
Ik werk regelmatig met moslimjongeren en hun ouders. Mijn indruk kan verkeerd zijn, maar ik krijg altijd het gevoel dat die gezinnen héél gesloten zijn en daarbinnen niet veel bespreekbaar is met buitenstaanders. Zeker niet als het om persoonlijke dingen gaat of iets waarover je 'schaamte' zou kunnen hebben. De jongeren zijn vaak iets gematigder en valt mee te werken, de ouders zijn jammer genoeg een ander paar mouwen. Lijkt me toch echt moeilijk om daar een vinger aan de pols te houden. De samenleving is al heel individualistisch, niet handig om dan nog eens jezelf extra af te sluiten.
Zou je zelf moslimgezinnen als meer gesloten zien in vergelijking met de westerse? En is dat dan een kwestie van hun cultuur binnen het land of kan je dat koppelen aan de islam (denk maar aan onrein = haram, dus seksualiteit of bedplassen wordt niet besproken)?
Beetje zoals 'het vormeloze' in het boeddhisme dan?
hijs stiekem jaloers :$
een moslimgezin is gewoon hetzelfde als ieder ander gezin. Waarom wordt varkensvlees nog altijd als onrein gezien, terwijl er in kippenvlees veel meer bacteriën zitten?
Moslimvrouwen mogen in tegenstelling tot moslimmannen niet met christen of joden trouwen. Mannen hebben een natuurlijke neiging om vrouwen te overheersen. (En om boven de vrouw te staan in de samenleving. Kijk maar in dit wereld alle presidenten zijn mannelijk, legers bestaan uit mannen, etc. We leven nou eenmaal in een mannenwereld). De islam gebiedt mannen om hun vrouwen rechtvaardig te behandelen, hen te beschermen, hen geen geweld aan te doen, respect voor ze te hebben en voor ze te zorgen. Door strikte regels op te stellen, die controle uitoefenen over de relatie tussen mannen en vrouwen, biedt de islam vrouwen bescherming. Een christelijk/joodse man zal zijn moslim vrouw hierdoor zodanig kunnen beinvloeden dat zij zal afdwalen van de (waarheid) Islam. De regel is er dus om de vrouw te beschermen en op de juiste pad te houden. Met context oorlog doelde ik op militaire betrekkingen zoals een militairbondgenootschap. Het is gewoon toegestaan om handelsbetrekkingen, humanitaire betrekkingen en social betrekkingen te hebben met joden en christenen. De profeet Mohamad (v.z.m.h.) had dit ook. Het is voor moslims dus alleen verboden om op het gebied van leger (nationale bescherming) zijn toevlucht te zoeken bij joden en christen. In tijden van oorlog zijn anders denkende namelijk niet te vertrouwen. Daarnaast mogen moslims alleen om defensieve redenen oorlog voeren. En zijn moslims verplicht het gevecht/ de oorlog te staken als de andere partij vrede wilt. Een oprecht verzoek tot vrede moet altijd worden geacepteerd door moslims. Verder is het voor moslims tijdens oorlogvoering verboden om ongewapende soldaten, onschuldige burgers, dieren te doden. en zomaar vernieling aan te brengen. Profeet Mohamed en Jezus (v.z.m.h.) gingen niet met de mensen in gesprek om een nieuwe geloof op te zetten. Maar om de waarheid te verspreiden ze zijn neergezonden om de mensen van hun tijd te leiden naar het juiste pad. Islam wordt gediscuseerd o.b.v. bewijs net als wiskunde en aardrijkskunde debatten. Ik begrijp niet waarom jij dit moeilijk kan begrijpen.
Volgens mij klopt dit niet. Veel vaker hoor je over gekkekoeienziekte bij runderen, vogelgriep bij kippen, enz.Het vlees blijft minder lang vers. Varkens brengen meer ziektes met zich mee. Varkens eten vlees en kunnen dus meer ziektes met zich meebrengen etc. Het vlees van omnivoren is gewoon wat viezer dan het vlees van planteneters.
Just talk with your butcher.