Fitness Seller

Israël & Joodse Diaspora

Ilan Pappé is zelf een nazaat van Duitse Joden die rond 1930 naar Israel zijn gevlucht en die noemt het ook vestigingskolonialisme. Niet dat hij daarmee een nazaat is van de vestigingskolonialisten want die kwamen een paar decennia eerder naar Israel.
Noem het hoe je wilt, het gaat niet om het woord. Ik zie wel overeenkomsten, maar ook verschillen met Amerika, Australië en NZ.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.103
Israël flikkert een bom op Syrië en jullie komen uit in 1930 met één of andere gozer genaamd Pappé. WTF! Dat is IDS, man. :roflol:

Ja, in Amerika, Australië en NZ is de inheemse bevolking zo goed als uitgemoord. Misschien is het op dat vlak fout gegaan in Israel en omstreken. :D
In hoeverre kan je de verspreiding van de Islam en de verabirisering die veelal daarmee gepaard ging ook vestigingskolonialisme noemen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.109
Wees niet zo hypocriet, 1930 was gisteren.

Is dat dan ook vestigingskolonialisme, moeten die mensen dan ook terug, wie moet er meer terug dan een ander, hoe zit het met mensen met een gemengde achtergrond?

Heel veel vragen vooral.
Geen idee en ik ga totaal verschillende situaties ook niet vergelijken ik ben alleen van menig dat de staat Israel wel een direct gevolg is van vestigingskolonialisme. De vraag over mensen met een gemende achtergrond is wel interessant aangezien en tal van Joden vinden dat het land aan hun toebehoort omdat 50 generaties terug hun voorouders daar woonden. Binnen 50 generaties heb je gegarandeerd een gemende achtergrond.

Geen idee en ik ga totaal verschillende situaties ook niet vergelijken ik ben alleen van menig dat de staat Israel wel een direct gevolg is van vestigingskolonialisme. De vraag over mensen met een gemende achtergrond is wel interessant aangezien en tal van Joden vinden dat het land aan hun toebehoort omdat 50 generaties terug hun voorouders daar woonden. Binnen 50 generaties heb je gegarandeerd een gemende achtergrond.

Ik denk dat binnen de Joodse groep de menging wel kleiner is, die trouwen vooral met elkaar. Volgens mij laten orthodoxe Joden zich voor een voorgenomen huwelijk testen om te kijken of de kans op allerlei afwijkingen bij kinderen niet te groot is, of zoiets.

Ik denk dat binnen de Joodse groep de menging wel kleiner is, die trouwen vooral met elkaar. Volgens mij laten orthodoxe Joden zich voor een voorgenomen huwelijk testen om te kijken of de kans op allerlei afwijkingen bij kinderen niet te groot is, of zoiets.
Er hoeft maar een enkeling zich afgesplitst te hebben en de gehele mensheid kan Israel claimen. ;)

Verder zijn het niet niet alleen (of vooral niet) de orthodoxe Joden die het probleem zijn.

Er hoeft maar een enkeling zich afgesplitst te hebben en de gehele mensheid kan Israel claimen. ;)

Verder zijn het niet niet alleen (of vooral niet) de orthodoxe Joden die het probleem zijn.
Zie artikel, de helft wordt maar doorgegeven, grotere kans dat die in een kleinere groep blijft circuleren.

Ik heb het niet helemaal scherp maar zijn die rechtse partijtjes in Israel niet orthodox?

Terug
Naar boven