Fitness Seller

Israël & Joodse Diaspora

99% van de mensen die dit toejuichen geven geen f**k om de Druzen ze vinden het gewoon fijn dat er weer eens (Syrische) Moslims worden gebombardeerd.
Geen idee hoe je tot die conclusie komt.

Deze moslims zijn wel dezelfde types die zich al tijdens de oorlog in Syrië tegen minderheden keerden. Dezelfde types die Yezidi's uitmoorden en als seks-slaven verkocht. Nog niet zo heel lang geleden stond de huidige president op allerlei terreurlijstjes.

Geen idee hoe je tot die conclusie komt.

Deze moslims zijn wel dezelfde types die zich al tijdens de oorlog in Syrië tegen minderheden keerden. Dezelfde types die Yezidi's uitmoorden en als seks-slaven verkocht. Nog niet zo heel lang geleden stond de huidige president op allerlei terreurlijstjes.
ISIS strijders zijn inmiddels ook slachtoffers.

Ik vind het allemaal prima, maar dan moeten we straks niet weer verbaasd en vol afschuw reageren als er weer een zwik Joden wordt vermoord.

Ik vind het allemaal prima, maar dan moeten we straks niet weer verbaasd en vol afschuw reageren als er weer een zwik Joden wordt vermoord.
Waarom?

Dit was een aanval van Israël tegen militaire doelen met, zoals ik van @2Stronk begrijp, een soort van waarschuwing vooraf.

Wat is dan beter, nietsdoen en de Druzen laten vermoorden, verjagen en onderdrukken?

Het wordt tijd dat een buitenlandse strijdkracht het mediapark bombardeert.
Waarom een buitenlandse strijdkracht, kan ons leger dan helemaal niets zelf?
:trollfacex:

Het mediapark bepaalt voor veel mensen wel het beeld, is selectief en kort van geheugen.

Omdat ik me heel goed kan indenken dat een substantieel deel van de mensen die opgegroeid zijn met zo’n agressief land en volk in hun nabijheid daartoe in staat is.
Geldt dit niet voor een heleboel landen in de wereld in het algemeen en het Midden-Oosten en Noord-Afrika in het bijzonder?

Hoe voelen de Koerden zich, de bevolking van Jemen, allerlei andere minderheden in MENA?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.072
99% van de mensen die dit toejuichen geven geen f**k om de Druzen ze vinden het gewoon fijn dat er weer eens (Syrische) Moslims worden gebombardeerd.
En ik ben er één van.

200 (2) (1).gif

Geldt dit niet voor een heleboel landen in de wereld in het algemeen en het Midden-Oosten en Noord-Afrika in het bijzonder?

Hoe voelen de Koerden zich, de bevolking van Jemen, allerlei andere minderheden in MENA?
Ze voelen zich misschien hetzelfde, maar de oorzaak is niet gelijk. Israel is simpel gezegd ontstaan door vestigingskolonialisme net zoals de Verenigde Staten, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. Alleen hebben ze de pech dat er nog heel veel oorspronkelijke bewoners in en rond Israel wonen die daar niet zo blij mee zijn.

Ze voelen zich misschien hetzelfde, maar de oorzaak is niet gelijk. Israel is simpel gezegd ontstaan door vestigingskolonialisme net zoals de Verenigde Staten, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. Alleen hebben ze de pech dat er nog heel veel oorspronkelijke bewoners in en rond Israel wonen die daar niet zo blij mee zijn.
Vestigingskolonialisme komt mij wel heel simpel over. Net alsof er geen Joden woonden of dat daar niet de wortels van het Joodse volk liggen.

Je hoort weleens dat een deel Palestijnen pas redelijk recent in dat gebied is komen wonen. Ik kan dergelijke claims moeilijk beoordelen, bijna al dat soort claims zijn over en weer zwaar gekleurd.

Laatst heb ik begrepen dat zelfs de familie Bin Laden, omdat ze een huis hadden in Jeruzalem zich volgens de UNWRA regels Palestijnen mogen noemen en recht zouden hebben op terugkeer.

Vestigingskolonialisme komt mij wel heel simpel over. Net alsof er geen Joden woonden of dat daar niet de wortels van het Joodse volk liggen.

Je hoort weleens dat een deel Palestijnen pas redelijk recent in dat gebied is komen wonen. Ik kan dergelijke claims moeilijk beoordelen, bijna al dat soort claims zijn over en weer zwaar gekleurd.
Dat is wellicht moeilijk te beoordelen, wat wel aantoonbaar is is het gegeven dat bijna 2/3 van de huidige Joodse Israëliërs afstammen van Joden die in de 19de eeuw buiten het huidige Israel woonden .

Het is gewoon ontzettend jammer dat buiten Iran om geen enkel land tegen Israël kan opboksen.

Terug
Naar boven