Fitness Seller

Jaloerse partners

Daar doel ik niet op.. Ik weet niet of jij ooit wedstrijden hebt gedraaid, maar als jij streng moet dieten en diep moet gaan, dan ben jij niet meer het zonnetje in huis! Wedstrijdatleten hebben het zwaar, vooral de laatste weken. Velen zijn dus niet te genieten en partners die het al niet leuk vinden dat ze op het podium gaan staan, zullen zich zwaar gaan irriteren. Tijdens wedstrijdvoorbereidingen barst vaak de bom!

Ergens is het ook wel begrijpelijk van dat de partner er moeite mee heeft. Topsport of top-wat-dan-ook eigenlijk betekent dat veel, heel veel moet wijken voor de prestatie. Ik heb respect voor mensen die grote offers maken om hoge doelen te bereiken, maar iemand die alles geeft om een topprestatie te leveren heeft soms weinig over om aan de partner te geven. Het lijkt me ook niet makkelijk om je aan te moeten passen aan de top(sport)carriere van je partner als je er van tevoren niet bij stil hebt gestaan dat die wel eens voor zo'n leven zou kiezen. Je moet de motivatie om je partner te steunen als het moeilijk gaat voor een groot deel ook kunnen halen uit de trots die je voelt voor zijn of haar prestaties of het doorzettingsvermogen dat daar achter ligt. Dat gaat veel gemakkelijker als je zelf ook een band hebt met de sport of hetgene waar je partner de top in wil bereiken. Het kan net zo goed met iets anders gebeuren. Iemand die in de politiek of het bedrijfsleven een hoge functie heeft zal hetzelfde hebben, of iemand die musicus is en daar 14 uur per dag mee bezig is, of een schrijver, schilder of dichter.

Daar heb je echt helemaal gelijk in. Weinig meer aan toe te voegen...

Ergens is het ook wel begrijpelijk van dat de partner er moeite mee heeft. Topsport of top-wat-dan-ook eigenlijk betekent dat veel, heel veel moet wijken voor de prestatie. Ik heb respect voor mensen die grote offers maken om hoge doelen te bereiken, maar iemand die alles geeft om een topprestatie te leveren heeft soms weinig over om aan de partner te geven. Het lijkt me ook niet makkelijk om je aan te moeten passen aan de top(sport)carriere van je partner als je er van tevoren niet bij stil hebt gestaan dat die wel eens voor zo'n leven zou kiezen. Je moet de motivatie om je partner te steunen als het moeilijk gaat voor een groot deel ook kunnen halen uit de trots die je voelt voor zijn of haar prestaties of het doorzettingsvermogen dat daar achter ligt. Dat gaat veel gemakkelijker als je zelf ook een band hebt met de sport of hetgene waar je partner de top in wil bereiken. Het kan net zo goed met iets anders gebeuren. Iemand die in de politiek of het bedrijfsleven een hoge functie heeft zal hetzelfde hebben, of iemand die musicus is en daar 14 uur per dag mee bezig is, of een schrijver, schilder of dichter.

Precies! Het nadeel met bodybuilding is alleen dat iemand ook echt niet te genieten is af en toe. Daar kun je soms niks aan doen, je lichaam reageert gewoon zo. Ik ben zelf altijd een vrolijk persoon, maar ook ik kon uitbarsten naar mensen waar ik dat nooit naar deed of ik kon in ene zwaar emotioneel worden als alles niet ff naar mijn zin ging.. Maar dat is ook begrijpelijk als je al een paar weken op alleen vis leeft met weinig tot geen energie meer in je lichaam. En veel hebben ook nog gewoon een FT baan naast deze sport, dus dan heb je 's avonds echt geen zin in gezeik aan je kop... :)

Maar zin in gezeik aan mijn kop 's avonds na het werk heb ik ook niet hoor... En hehe, ik weet hoe ik kan zijn als ik weinig eet, niet te genieten inderdaad :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik begrijp volkomen wat je bedoeld. Ik ben ook soms niet te pruimen in mijn PMS week. Maar hij zal mij dit wel moeten gunnen. Ik heb hem al 8 jaar bijgestaan toen hij uitgezonden werd (hij is marinier) en zal dat ook doen in de toekomst. Het gaat om geven en nemen in een relatie. Wedstrijd doen is niet iets dat je zomaar kan Beslissen om te gaan doen. Je moet erover kunnen praten en wat de eventuele gevolgen van kunnen zijn. Ik train door de weeks keihard, heb een FT job en bruis niet van energie aan het eind van de dag. Maar ik hou altijd de weekends vrij voor ONS. We gaan zelfs op zaterdags samen hardlopen. Bij ons gaat het om de kwaliteit en niet om de kwantiteit.
Hij weet dat het moeilijk zal zijn, hij steunt me ook 100% daar in. Alleen is hij ongelooflijk jaloers. Daar heb ik problemen mee. Tja niemand is perfect.

Ik heb dan medelijden met jouw meisje, kerel.

Jaloezie tot op een bepaalde hoogte kan best okay zijn maar als je je als een neanderthaler op gaat stellen omdat ze alleen maar praat met een andere gozer, zal je ooit de deksel op je neus krijgen.

Ze zal het een tijd pikken, tot de dag komt dat ze je jaloerse gedrag zat is.

Ik heb zelf een hele knappe vriendin en die laat ik gewoon lekker d'r gang gaan, ik vertrouw haar en zodra ik dat niet meer heb, zoek ik een andere meid. Omgekeerd geldt hetzelfde trouwens.

Een relatie is super, maar je moet elkaar niet opsluiten, doe je dat wel dan raak je haar ooit kwijt.

amen.

Aan zijn onzekerheid/jaloezie kan jij imo helemaal niets doen (behalve dan z'n vertrouwen niet beschamen).
Dat is iets van je kerel en hij zal ermee moeten dealen. Imo.

Ik begrijp volkomen wat je bedoeld. Ik ben ook soms niet te pruimen in mijn PMS week. Maar hij zal mij dit wel moeten gunnen. Ik heb hem al 8 jaar bijgestaan toen hij uitgezonden werd (hij is marinier) en zal dat ook doen in de toekomst. Het gaat om geven en nemen in een relatie. Wedstrijd doen is niet iets dat je zomaar kan Beslissen om te gaan doen. Je moet erover kunnen praten en wat de eventuele gevolgen van kunnen zijn. Ik train door de weeks keihard, heb een FT job en bruis niet van energie aan het eind van de dag. Maar ik hou altijd de weekends vrij voor ONS. We gaan zelfs op zaterdags samen hardlopen. Bij ons gaat het om de kwaliteit en niet om de kwantiteit.
Hij weet dat het moeilijk zal zijn, hij steunt me ook 100% daar in. Alleen is hij ongelooflijk jaloers. Daar heb ik problemen mee. Tja niemand is perfect.

Waarop wordt nu eigenlijk dat hele PMS gedoe gebaseerd (sorry offtopic:o)? Ik geloof daar nl. steeds minder van. Kan me niet heugen ooit een zinnige verklaring daarvoor te hebben gelezen.
Volgens mij een vorm van massahysterie of een uitlaatklep voor de opgekropte woede van een falende emancipatie :D

Het lijkt me daarbij wel utopisch om te denken dat een relatie behouden kan worden in het weekend.

Tja.. jaloers zijn zit in het karakter, daar kan je weinig aan doen. Inderdaad niet zijn vertrouwen misbruiken zoals BuilderB al zei. Maar is hij 'gewoon jaloers' of 'ziekelijk jaloers' ? Ik heb ervaring met 'ziekelijk jaloerse' mannen en het enige advies wat ik je dan kan geven is 'RUN' !!!

Jaloezie ken ik gelukkig niet. Ze weet wel waar mijn grenzen liggen.
Dansen, praten, ouwehoeren is allemaal goed. Kussen en handtastelijkheid op de foute manier niet meer.

Zij is wel wat jaloerser, maar word gelukkig lijkt het langzaam minder.

Ik vind wel dat je rekening moet houden dat je hiervoor niet aan de sport deed. Dus je bent zelf veranderd. Hij heeft misschien wat meer tijd nodig om aan het idee te wennen.

Gewoon met hem erover praten.

Waarop wordt nu eigenlijk dat hele PMS gedoe gebaseerd (sorry offtopic:o)? Ik geloof daar nl. steeds minder van. Kan me niet heugen ooit een zinnige verklaring daarvoor te hebben gelezen.
Volgens mij een vorm van massahysterie of een uitlaatklep voor de opgekropte woede van een falende emancipatie :D

Zou voor een deel ook wel zo kunnen zijn, maar menstruele klachten hebben ook heel veel te maken met een suboptimale voeding. Te weinig vet kan mensen bijvoorbeeld ook neerslachtige gevoelens geven, die minder worden als ze omega 3 gaan slikken. Met menstruele klachten is het net zoiets eigenlijk.

wij mannen weten hoe mannen zijn ..daarom keuren we niet alles goed. ook een homo moet net zo goed bij me vrouwtje wegblijven als een hetero vent. vrouwen gebruiken dat altijd als smoes..hij is tochhomo wat maakt het uit..onzin

en vet meten zou ik als ik hem was dan zelf bij je doen. het is onschuldig. maarja mannen weten hoe mannen zijn. in de juiste situatie...op het juiste moment.......

en vet meten zou ik als ik hem was dan zelf bij je doen. het is onschuldig. maarja mannen weten hoe mannen zijn. in de juiste situatie...op het juiste moment.......

hahha. Das nou precies wat hij zei. En dat homo gedoe ook. hahaha Ok, dus hij is dus niet echt raar.

amen.

Aan zijn onzekerheid/jaloezie kan jij imo helemaal niets doen (behalve dan z'n vertrouwen niet beschamen).
Dat is iets van je kerel en hij zal ermee moeten dealen. Imo.

Het lijkt me daarbij wel utopisch om te denken dat een relatie behouden kan worden in het weekend.

Tuurlijk niet. Ik vertel hem dan ook alles. Ik wil hem juist geruststellen, voor zo ver het kan dan.
We zijn al 8 jaar samen en het werkt prima. Ups and downs zoals in ieder ander relatie... Tuurlijk zien we elkaar door de weeks, maar dat is meestal even bijkleppen. Niet echt SAMEN zijn en/of leuke dingen doen.

PMS!!! losgeslagen hormonen! sommige vrouwen hebben dat erger dan anderen. Ik wordt snel geïrriteerd en wil (lees: behoefte) alles eten wat los en vast zit. Maar als ik inderdaad op let wat ik eet, heb ik dat minder erg.

Tuurlijk zien we elkaar door de weeks, maar dat is meestal even bijkleppen. Niet echt SAMEN zijn en/of leuke dingen doen.

Ehm....ik wil niet lullig doen maar je klinkt niet echt alsof jullie een hartstochtelijke relatie hebben....alsof de klad er een beetje inzit.

Als ik mn vriendin maar een paar keer per week zou zien, zou ik toch echt enorm leuke dingen met haar doen hoor.:D

Jaloers is een teken van liefde ...

Tot een bepaalde hoogte, ja... anderzijds is het ook een teken van onzekerheid en daardoor geen vertrouwen hebben.
Dat is een ding wat zeker is , mijn vriendje en ik zitten dit net te bespreken .
Maar hij zou het niet tof vinden als ik in een discotheek ff lekker hotty zou dansen met een gast dat hij dat niet tof zou vinden ..
En ik zou dat ook geen prettig aangezicht vinden ....

Maar iemand die je aanraakt om vet te meten is toch iets compleet anders dan lopen knuffelen tijdens het dansen in de discotheek. Dan is net zoiets als jaloers worden op de tandarts.

Testo heeft ook wel een punt trouwens, als je meer leuke en nieuwe dingen doet met elkaar, heb je meer positive spanningen en daardoor misschien ook minder negatieve spanningen.

Jaloersheid is misschien te aanzien als teken van liefde. Maar té jaloers is nu eenmaal niet gezond, het geeft een benauwd en controlerend gevoel.

Terug
Naar boven