Butterfly4ever
Cool Novice
- Waardering
- 0
Daar doel ik niet op.. Ik weet niet of jij ooit wedstrijden hebt gedraaid, maar als jij streng moet dieten en diep moet gaan, dan ben jij niet meer het zonnetje in huis! Wedstrijdatleten hebben het zwaar, vooral de laatste weken. Velen zijn dus niet te genieten en partners die het al niet leuk vinden dat ze op het podium gaan staan, zullen zich zwaar gaan irriteren. Tijdens wedstrijdvoorbereidingen barst vaak de bom!
Ergens is het ook wel begrijpelijk van dat de partner er moeite mee heeft. Topsport of top-wat-dan-ook eigenlijk betekent dat veel, heel veel moet wijken voor de prestatie. Ik heb respect voor mensen die grote offers maken om hoge doelen te bereiken, maar iemand die alles geeft om een topprestatie te leveren heeft soms weinig over om aan de partner te geven. Het lijkt me ook niet makkelijk om je aan te moeten passen aan de top(sport)carriere van je partner als je er van tevoren niet bij stil hebt gestaan dat die wel eens voor zo'n leven zou kiezen. Je moet de motivatie om je partner te steunen als het moeilijk gaat voor een groot deel ook kunnen halen uit de trots die je voelt voor zijn of haar prestaties of het doorzettingsvermogen dat daar achter ligt. Dat gaat veel gemakkelijker als je zelf ook een band hebt met de sport of hetgene waar je partner de top in wil bereiken. Het kan net zo goed met iets anders gebeuren. Iemand die in de politiek of het bedrijfsleven een hoge functie heeft zal hetzelfde hebben, of iemand die musicus is en daar 14 uur per dag mee bezig is, of een schrijver, schilder of dichter.

)? Ik geloof daar nl. steeds minder van. Kan me niet heugen ooit een zinnige verklaring daarvoor te hebben gelezen.