M C
Novice
- Waardering
- 2
Van het weekend deze opstelling geleverd gekregen van Helisports... tijd om serieus aan de slag te gaan 
Bekijk media 8411

Bekijk media 8411
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Als ik er een ei ingooi plakt ie ook niet vast, maar als ik ga scramblen dan plakt er her en der wel wat aan de pan. Niet vastgeschroeid, maar het is dus ook niet zoals een echte anti aanbaklaag dat je er 1x water doorheen spoelt en dat er dan niks meer op de bodem zit. Ik vind men op internet nogal overdreven positief over de anti-aanbak eigenschappen.De eerste keer ging het volledig mis bij mij. Een ei bakken in een pan zonder anti-aanbaklaag is lastig. Na 10 lagen erin gebrand te hebben wilde ik dit testen en het ei was helemaal vast gebrand. Hele beschermlaag weg.
Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat je goed heet moet bakken met deze pannen. Nu bak ik een ei die na 10/15sec zo door mijn pan glijdt, niks blijft plakken. Ook een stuk zalm is lastig maar ook die blijft niet plakken. Gemarineerde kipfilets moet ik nog testen ben benieuwd.
Wat hielp was de pannen goed heet laten worden. De temperatuur waarin een druppel water rond stuitert in de pan zonder dat deze verdampt (weet ff de naam voor dit effect niet meer) of simpeler tot de pan heel licht begint te walmen. Dan wat zout op de bodem van de pan en het ei of de vis erin en er plakt niks meer vast. De vis natuurlijk niet meteen lostrekken maar laten liggen tot deze zelf loslaat.
Mocht er toch wat vast plakken wat goed vast zit dan doe ik wat water in de pan en laat deze koken, komt meteen los.
Heb je pic?
Op zich wel lekker kleurtje maar vind ze wat aan de saaie kant. Wil binnenkort weer een mooi paar AM 1's halen maar weet nog niet welke.