Fitness Seller

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Van het weekend deze opstelling geleverd gekregen van Helisports... tijd om serieus aan de slag te gaan :D
Bekijk media 8411

2d79a82.jpg

hard tnf op de backa

De perfecte pannen (carbon steel) gekocht voor het bakken van bijvoorbeeld vlees. Dit soort stalen pannen gebruiken ze in restaurants. Geen anti aanbak smurrie lagen meer die in je eten komen. Pannen gaan een leven lang mee. Heb er 3 gekocht, 32/28/24cm.
Nu moet ik eerst starten met de 'seasoning' inbranden olie lagen.

de_buyer_eisenpfanne_life3.jpg

Laatst bewerkt:
Heb 2 spring pannen waar ik erg blij mee ben, rib uit je lijf maar gaan de rest van je leven mee

Dat is ook mooi spul man. Rvs heb ik ook naar gekeken maar las dat het probleem van rvs is dat het 'plakt' wanneer je bijvoorbeeld een ei bakt, pannenkoeken of aardappel. Meer dan bij de stalen pannen met een gladde olielaag. Voordeel van deze DeBuyer pannen is dat ze niet eens zo heel duur zijn. Een goede anti-aanbaklaag pan zit op ongeveer dezelfde prijs.
Ik wil wel nog 1 rvs hapjespan kopen om gerechten met een hoge zuurgraad mee te maken. Daar kan de patina olielaag die ik nu in mijn pannen bak helaas niet tegen (lost dan op).

Laatst bewerkt:
Heb mijn pannen mooi ingebrand met een gladde gekarameliseerde olie laag. Deze moeten nog zwart worden, hoe zwarter hoe harder de beschermlaag heb ik begrepen.
Ze bakken super en het eten smaak ook een stuk beter merken we allemaal thuis.

Nadelen aan deze pannen zijn dat ze zwaar zijn (is tevens ook weer voordeel, onverwoestbaar en blijven beter op een constante temperatuur dan lichte pannen). Voor ons krachtpatsers ideaal want koken is meteen trainen maar de vrouwtjes vinden het wat minder. Ze vergen onderhoudt, je moet een schermlaag zelf aanbrengen en je mag geen zeep en of een vaatwasser gebruiken. Je kunt geen zure gerechten erin bereiden, dat lost de natuurlijke beschermlaag op. Heb daarvoor vandaag een hapjes pan met een keramische laag gekocht.

Voordelen aan deze pannen zijn dat ze gezond zijn. Ze bevatten geen chemische materialen of zware metalen (aluminium, rvs etc) die in je eten terecht komen en die je lichaam nauwelijks kan verwijderen. Deze pannen perfect zijn voor het bakken van vlees, smaakt echt een stuk beter. Ze gaan levenslang mee bij normaal gebruik. Ze zijn goedkoop in aanschaf en hebben daardoor de beste prijs/kwaliteit verhouding die je in een pan kunt vinden.

de6y4p.jpg

14kb03m.jpg

Geen zeep of vaatwasser? Hoe maak je ze dan hygiënisch schoon? ???

Je maakt ze natuurlijk wel schoon met water en een sponsje. Het enige wat er daarna nog in de pan zit is olie.
Over hygiëne hoef je je geen zorgen te maken. Voordat het eten erin gaat warm je de pannen op tot minimaal 200 graden. Koks in restaurants en je grootouders hebben niet anders gedaan. Idem dito bij gietijzeren pannen.

Heb ook 2 van die DeBuyer pannen. Alweer een jaar nu denk ik. Goed zwart inmiddels, maar toch blijft er nog steeds wel zooi aanbakken. Gooi er maar wat gemarineerde kipfilets in en je zult zien dat die marinade wel vast gaat koeken. Goed, het is redelijk makkelijk te verwijderen, dat wel, maar verwacht niet de eigenschappen van een anti-aanbaklaag waarbij alles door de pan heen glibbert zonder dat er ook maar één deeltje vast gaat zitten.

De eerste keer ging het volledig mis bij mij. Een ei bakken in een pan zonder anti-aanbaklaag is lastig. Na 10 lagen erin gebrand te hebben wilde ik dit testen en het ei was helemaal vast gebrand. Hele beschermlaag weg. :(
Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat je goed heet moet bakken met deze pannen. Nu bak ik een ei die na 10/15sec zo door mijn pan glijdt, niks blijft plakken. Ook een stuk zalm is lastig maar ook die blijft niet plakken. Gemarineerde kipfilets moet ik nog testen ben benieuwd.

Wat hielp was de pannen goed heet laten worden. De temperatuur waarin een druppel water rond stuitert in de pan zonder dat deze verdampt (weet ff de naam voor dit effect niet meer) of simpeler tot de pan heel licht begint te walmen. Dan wat zout op de bodem van de pan en het ei of de vis erin en er plakt niks meer vast. De vis natuurlijk niet meteen lostrekken maar laten liggen tot deze zelf loslaat.

Mocht er toch wat vast plakken wat goed vast zit dan doe ik wat water in de pan en laat deze koken, komt meteen los.

De eerste keer ging het volledig mis bij mij. Een ei bakken in een pan zonder anti-aanbaklaag is lastig. Na 10 lagen erin gebrand te hebben wilde ik dit testen en het ei was helemaal vast gebrand. Hele beschermlaag weg. :(
Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat je goed heet moet bakken met deze pannen. Nu bak ik een ei die na 10/15sec zo door mijn pan glijdt, niks blijft plakken. Ook een stuk zalm is lastig maar ook die blijft niet plakken. Gemarineerde kipfilets moet ik nog testen ben benieuwd.

Wat hielp was de pannen goed heet laten worden. De temperatuur waarin een druppel water rond stuitert in de pan zonder dat deze verdampt (weet ff de naam voor dit effect niet meer) of simpeler tot de pan heel licht begint te walmen. Dan wat zout op de bodem van de pan en het ei of de vis erin en er plakt niks meer vast. De vis natuurlijk niet meteen lostrekken maar laten liggen tot deze zelf loslaat.

Mocht er toch wat vast plakken wat goed vast zit dan doe ik wat water in de pan en laat deze koken, komt meteen los.
Als ik er een ei ingooi plakt ie ook niet vast, maar als ik ga scramblen dan plakt er her en der wel wat aan de pan. Niet vastgeschroeid, maar het is dus ook niet zoals een echte anti aanbaklaag dat je er 1x water doorheen spoelt en dat er dan niks meer op de bodem zit. Ik vind men op internet nogal overdreven positief over de anti-aanbak eigenschappen.
Gooi maar eens een ei in je DeBuyer zonder dat je er boter in doet en kijk hoe dat verloopt.

@Punjab die eerste zijn echt nice

• Like
Waarderingen: Vonk
Op zich wel lekker kleurtje maar vind ze wat aan de saaie kant. Wil binnenkort weer een mooi paar AM 1's halen maar weet nog niet welke.

nike-air-max-1-bmn155-m2-c1-image-2.jpg

Vind deze heel vet maar zijn me te duur.

am1kanyeclot.jpg

Deze vind ik ook heel tof maar geen idee waar ik deze kan halen.

In maat 46 is het sowieso drama :treuren:

Terug
Naar boven