MuscleMeat

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Mighty zei:
Sennheiser is goed, misschien wel de beste op dit gebied, naar mijn mening. Volgens mij kun je wel goedkoper gaan, maar is net wat je er allemaal mee wilt natuurlijk.

Mja kan idd wel wat goedkoper gaan en zit ook te twijfelen. Ga denk ik toch voor de dure. Zo'n ding gaat wel wat jaartjes mee, en ik luister erg veel muziek. Daarom liever wat meer uitgeven om uuuren te genieten van de beste kwaliteit.

Rob G zei:
Mja kan idd wel wat goedkoper gaan en zit ook te twijfelen. Ga denk ik toch voor de dure. Zo'n ding gaat wel wat jaartjes mee, en ik luister erg veel muziek. Daarom liever wat meer uitgeven om uuuren te genieten van de beste kwaliteit.
De HD 600 is zo'n 80 euro goedkoper. Heb niet gekeken wat het wezenlijke verschil is, maar dat is toch geld.;)

EricR zei:
Een breed beeld, maar geen breedbeeld ;)

Als je voorkeur uit gaat naar een echt breedbeeldscherm zou ik overwegen om het scherm te ruilen. Er zit een wezenlijk verschil tussen. Zelfde als tussen een breedbeeld TV en een normale 4:3 TV.
Ik ben geen gamer, maar vind het wel handig om bijvoorbeeld met tekstverwerken of andere zaken, het beeld te splitsen, wat volgens mij wel mogelijkis met 204B. Of heb ik het mis?

Is zeker te doen met die resolutie, maar het leest toch anders dan met een widescreen scherm. Overigens moet je er wel rekening mee houden dat een 20 inch widescreen weer minder beeldpunten heeft, jouw scherm geeft dus zo'n 150.000 beeldpunten meer weer.

Ik zie net, dat de 205BW wel een widescreen is. Die is ook goedkoper, maar verbruikt wel meer stroom. Zou je mij adviseren die te nemen?

Het blijven TN-schermen, ik geef zelf de voorkeur aan een M of -PVA of IPS-scherm. Voordeel daarvan is een grote kijkhoek en meer kleurechtheid, nadeel is de hogere prijs.

De Belinea 102035W is een MVA-scherm en hier kan je een vergelijking zien met die Samsung :

http://www.lesnumeriques.com/duels.php?ty=6&ma1=47&mo1=69&p1=753&ma2=36&mo2=101&p2=1021&ph=2

Dat gaat dan om tekst, je kan zelf nog verder vergelijken op andere zaken op die site.

Zelf heb ik de NEC 20WGX2 die dan weer op snelheid en kleurechtheid de Belinea achter zich laat. Maar goed die is weer een stapje duurder.

Die Belinea is idd een stukkie mooier qua weergave. Echter, dat gaat weer net boven mijn budget (of wat ik ervoor over heb). Waarschijnlijk zal de 205BW nog iets minder zijn qua beeldkwaliteit of zie ik dat verkeerd?

De jouwe is ook geinig trouwens, maar verbruikt nog weer meer. Ik moet natuurlijk ook een beetje op de kleintjes letten. Overigens is de Nec niet veel duurder dan de Belinea.
Hmmmmm....

Vorige week een LCD TV gekocht (KDL-32V2000)

Mijn tv was al zo'n 3-4 weken kapot en dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe tv. Wou eerst niet meer dan 500 euro neerleggen maar kwam al gauw tot de conclusie dat je daar niet veel voor gaat krijgen.

Ben toen eens gaan kijken LCD tv's en na veel research kwam ik er achter dat een beetje LCD zo rond de 1300 euro ligt. Had een tv besteld (LG LB1R) bij een online winkel maar die was niet op voorraad. Had eigenlijk nog helemaal niet in een echte winkel gekeken en toen zag ik in 1 van die winkels de LB1R staan. Jezus wat een lelijk ding... online zag ie er veel mooier uit. Dus die tv maar afgezegd.

Verder gaan kijken en de Sony KDL-32V2000 trok mij wel. Veel reviews gelezen en ook zelf in de winkel bekeken. Mooi design, prijs 2000 euro... GVD das wel heel veel. Had zelf de max op 1500 gelegd. Dus de hollander die ik ben gaan onderhandelen voor een betere prijs. Kon volgens de verkoper nix van af, toestel was net 2 maanden in NL (dat klopte wel) dus dat was balen.

Online is de tv voor zo'n 1600 te koop maar voor zo'n aankoop ga ik toch liever naar de winkel. Maar 400 euro voor een betere service is te veel. Toen zag ik dat Modern het toestel voor 1740 had staan (online) dus ik naar zo'n zaak toe. Hebben ze het toestel niet en de verkoper legt me ook uit dat Modern alle winkels verkoopt en een online winkel wordt en hun eigenlijk niet meer bij modern horen. Hij kon het toestel wel bestellen, 2000 euro. Ik zeg dat ie op de site voor 1740 staat en hij antwoorde dat hij het ook wel kon doen. Toen stond ik met m'n oren te klapperen... zo snel zo veel geld er af?!

Ik de vorige zaak opgebeld (betere service) zeg dat ik het toestel voor 1740 kan krijgen bij Modern en krijg m dan uit eindelijk voor 1700 bij hen. Nu heeft Sony een actie lopen en kan je 100 retour krijgen of een PSP met spel twv 300 euro. Ik ga dus voor de PSP, verkoop die voor 200 en zit dan mooi op 1500!

Nou heel verhaal, maar dit is m dus [Afbeelding niet meer beschikbaar]

als iemand je psp wil kopen voor 200 € tenminste :)

Ik heb hem toch maar besteld, komt vandaag binnen:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Waarschijnlijk kennen alle muziekliefhebbers het merk Sennheiser van zijn hoofdtelefoons. Wat weinig mensen weten is dat de firma reeds in 1945 ontstond. Professor DR. Ing. Fritz Sennheiser startte toen in zijn 'laboratorium Wennebostel' voor de ontwikkeling van microfoons. In 1947 kwam de eerste microfoon MD 2 op de markt, toen al van zeer hoge kwaliteit. Voor ons luisteraars was de koptelefoon HD 414 in 1968 de belangrijkste stap voor het beluisteren van muziek. Het was toen al een “open” constructie en werd al snel de meest verkochte hifikoptelefoon ter wereld.

Profiel

Prof. Dr. Fritz Sennheiser vierde dit jaar zijn 92ste verjaardag en hoort nog steeds zeer goed! Wereldwijd telt Sennheiser 1500 werknemers. De hoofdzetel bevindt zich in Wedemark vlakbij Hannover. Sennheiser produceert op vier plaatsen in Duitsland, in Ierland en in de USA. Hun technische voorsprong is duidelijk als je alle patenten ziet en de Oscar, Emmy en Grammy’s optelt, die ze kregen in de loop der jaren. Zij produceren niet enkel microfoons en hifihoofdtelefoons, ook infrarood- en HF zendsystemen, vergader- en museuminstallaties, producten voor de slechthorenden, complete headsets voor de luchtvaart, ...

Eerste indrukken

Nu wordt het tijd om de HD 650 eens aan de tand (heu, oor!) te voelen! Wat mij al direct opvalt is hoe verzorgd de verpakking is. Een zilveren geribbelde kunststofdoos met foto van de 'Reference Class HD 650' met en het serienummer erop. Verbazing bij het openen, want daar zit een gescharnierde prachtige doos in waar de HD 650, passend in de schuimrubber, steekt. Nou, als we die later bij vrienden willen meenemen is de veilige transport verzekerd! De HD 650 zelf is kwaliteitsvol in titaniumgrijs en zwart velours afgewerkt.
Je voelt en ziet direct dat je kostbare toptechnologie in handen hebt.

Eigenschappen

Open, dynamische hoofdtelefoon uit de absolute topklasse
De vernieuwde kabel (t.o.v. de vermaarde HD 600) is nu van uitermate goed geleidend koper (OFC), verwisselbaar en ongevoelig voor breuk door de versterking met Kevlar-vezel (6,3 mm en 3,5 mm vergulde stekkers bijgevoegd).
Neodymium-ijzermagneten voor een zo groot mogelijk spectrum
Alle elementen zijn paarsgewijs, met de hand geselecteerd met geringe toleranties (+/-1dB)
Extreem lichte aluminium aandrijfspoelen voor uitstekend pulsgedrag
Speciaal ontwikkelde akoestische zijde voor een nauwkeurige, gelijkblijvende demping over het gehele oppervlak
Uitstekend draagcomfort, elliptisch, aan het oor aangepast
Direct aansluitbaar op hoogwaardige hificomponenten zoals sacd-, dvdA- en Cd-spelers.

Technische gegevens

Frequentiebereik 16-30.000Hz
Normale impedantie 300Ohm
Gewicht (zonder kabel) 260gram
Geluidsniveau bij 1kHz 103dB (1Vrms)
Max. cont. ingansvermogen 500mW conform EN 60-268-7
Aansluitsnoer Koperkabel (OFC), 3m

Luisteren

De HD 650 liet ik eerst drie dagen inspelen op de Musical Fidelity X-can V3, die via een Kimber KS 1011 cinchkabel rechtstreeks aan de geluidsbron aangesloten werd. Tweeënzeventig uur later was het dan zo ver! In de Thule 150 B CD-speler met upsampling tot 192 kHz (zie test op deze site van Jacques Thys: bij de reviews van de oude site) stak ik mijn eerste 24-bit HDCD: Scheherazade van Rimsky-Korsakov (Reference recording RR-89CD). Hoofdtelefoon opgezet...ja...dit was het 'nirvana'! Wat een micro-detaillering ! De hoge tonen klinken echt natuurlijk en aangenaam. De blaasinstrumenten en strijkers worden zeer getrouw weergegeven. De snelheid is fenomenaal, bij elke attack luister je geboeid: Sinbad zijn schip, de storm, de zee, bijna tastbaar. Wanneer zijn schip in stukken breekt op een rots, voel je de spanning! Aangezien 16 Hz tot de mogelijkheden behoort moet er een orgelopname in de schuif natuurlijk. Pictures at an Exhibition van Mussorgsky op Dorian (DOR-90117). Tja, al eens een orgelopname voelen blazen tot in je nek? Spontaan begin ik hier te lachen. Dit moest Marco Lisi eens meemaken! Ik zie hem al slikken en verwonderd zeggen: “Wat is dat jong?”. Het laag lijkt mij zeer gecontroleerd en van een pure continuïteit. Dit is echt genieten. Snel enkele artiesten/uitvoerders van diverse genres eens de revue laten passeren: Marc Moulin, Hooverphonic, Dido, Patricia Barber, zelfs Manowar: de controle blijft fenomenaal, de stemmen zeer gefocused. Duidelijke afscheiding en veel lucht tussen alle instrumenten en stemmen. Durf je eens te luisteren naar percussie met de HD 650? Je kan niet anders meer dan er eentje aanschaffen. No way back gewoon. En denk eens aan alle voordelen: je kan ’s avonds luid blijven spelen en ’s anderendaags toch de buren recht in de ogen kijken (en de echtgenote)! Zeer betaalbaar in vergelijking met een dure high end keten!

In de bijgevoegde handleiding schrijven ze: 'Veel muziekliefhebbers willen de muziek tegenwoordig duidelijker ervaren en minder analyseren. Met de HD 650 bevindt u zich middenin de muziek, terwijl u eerder gewoon toeschouwer was. De HD 650 dompelt de luisteraar onder in de wereld van muziek en laat hem zijn omgeving helemaal vergeten.' Met dit citaat wil ik eindigen. Kon het zelf niet beter verwoorden. Bewijs: de HD 650 blijft hier, morgen doe ik de overschrijving.

Dat wordt een GEIL geluidje!!!

ik snap niet precies waarom en waar je in vredesnaam met zo'n ding op je kop gaat zitten?

chunky zei:
ik snap niet precies waarom en waar je in vredesnaam met zo'n ding op je kop gaat zitten?

Waarom: omdat het gewoon een SUPER geluid heeft wat niet te vergelijken valt met wat dan ook.

Waar: thuis natuurlijk. Ik ga niet met dan ding over straat. Daar heb ik andere koptelefoons voor.

ROB G ik heb onlangs de HD 515 gekocht: idd heerlijk geluid!

De postbody is zojuist geweest. Ik heb het prachtwerkje nu op mijn hoofd staan. Hij ziet er sowieso er gelikt uit moet ik zeggen. En het geluidje is ook prachtig. Mooie diepe bas, heldere klanken, perect. Ik denk dat ik heel wat uurtjes ga genieten :)

Rob G zei:
De postbody is zojuist geweest. Ik heb het prachtwerkje nu op mijn hoofd staan. Hij ziet er sowieso er gelikt uit moet ik zeggen. En het geluidje is ook prachtig. Mooie diepe bas, heldere klanken, perect. Ik denk dat ik heel wat uurtjes ga genieten :)
Tis een mooi ding. Geniet er maar van Rob!
Mijn scherm is vandaag ook binnengekomen. Heb toch maar de 204B gekocht en ben blij met mijn keuze. Het kijkt echt geweldig en compleet anders dan mijn CRT monitortje. Hehe.

Mighty zei:
Tis een mooi ding. Geniet er maar van Rob!
Mijn scherm is vandaag ook binnengekomen. Heb toch maar de 204B gekocht en ben blij met mijn keuze. Het kijkt echt geweldig en compleet anders dan mijn CRT monitortje. Hehe.

Thnx bro, jij ook veel plezier met die hitsige monitor van je. Och man wat zal jij genieten van die pr0n! ;)

Nice bike!
Geniet van de zomerritjes!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Gister gekocht retourtje palma de mallorca. van 4-13juli.

€ 170.00.-

Terug
Naar boven