XXL Nutrition

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

deze zonnebril

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

lelijk

Hee mensen, heeft iemand hier eigenlijk verstand van auto's importeren uit Duitsland?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Gister aangeschaft, is wel een plaatje van internet, niet van mijn eigen.

Zitten nu in een tijdelijk verblijf, groot paludarium staat voor ze klaar. Al die tijd me geld voor gespaard.

Jep zo een wagen is niet te verzekeren voor een jong iemand. Op iemand anders zijn naam zetten is allemaal goed, tot je eens iets voor hebt met de wagen. Dan gaat de verzekering achterna wie er altijd met de wagen rijd, en als jij dat bent terwijl de wagen op de naam staat van je vader, dan trekt de verzekering zich terug en zijn alle kosten voor u. Kvind 217pk ook een beetje belachelijk veel voor aan je zoon van 20 te geven. LOL

Ken iemand die een stom 1.2 dieseltje op de naam had verzekert van haar vader. Ze had een ongeval en de verzekering ging na wie er altijd met de wagen rijd. (bij buren gaan bellen etc) Ze kwamen er dus op uit en betalen dus niks meer terug. Nu kan die 15.000€ betalen uit eigen zak. Rijden op iemands anders naam is heel voordelig, maar je neemt zo een belachelijk groot risico. Alvast hier in BE toch...

Deze wagen kost mij zelfs zo'n 1100€ voor te verzekeren zonder de 330€ voordeel die ik heb, dus je kan nagaan wat een zwaardere auto al kost. Dan ga je meer dan een maand werken voor enkel je auto te kunnen verzekeren. Nu betaal ik 810€ per jaar ofzoiets, wat nog veel geld is, maar binnen mijn grenzen van wat ik ervoor over heb om met een wagen te rijden die ik graag zie.

Verzekering is gruwelijk duur voor beginnend bestuurder ik kan het zelf weten, ik betaal voor m'n subaru impreza. 145 euro per maand, wa verzekering. En met het aantal pk waarmee je om kan gaan verschilt van persoon tot persoon denk, ik heb 280pk en het gaat me goed af. Enne hele mooie auto heb je daar kerel, ziet er netjes uit !

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, maar heeft dat dan vooral te maken met het aantal HP ofzo?

Ik ben er ook mee bezig geweest, en ik kon 'm via een import bedrijf laten ophalen, werd die in nederland gestald onder camera bewaking, hij werd daar gekeurd etc. en 3weken later kon je 'm ophalen met NL kenteken + papieren. Dat zou me 1250 euro kosten.

Dan moet je nog bpm betalen over de aanschaf waarde van de auto.
En alles ik het goed heb, ook 19% belasting.

Ik heb er toen vanaf gezien omdat het me bijna geen voordeel opleverde, dus heb me auo gewoon in Nederland gekocht.

Hee mensen, heeft iemand hier eigenlijk verstand van auto's importeren uit Duitsland?

Snap niet waarom iedereen reacties geeft over dat het echt duur is, aangezien het eigenlijk niets uitmaakt...
Je koopt een wagen in Duitsland, waarom? Juist ja, omdat die daar al veel goedkoper is.

Je kan het laten doen door een firma, hoef je je niets meer aan te trekken, maar daar betaal je dan wel voor.

Zelf is er niet veel moeilijk aan. Je gaat de wagen bekijken, koopt hem. Je regelt je transitnummerplaten (of nog makkelijker: je laat de verkoper het regelen). Je rijdt er mee naar huis, mag nog enkele weken met die transitnummerplaten rondrijden (feel free om te snel te rijden dan, die boetes komen toch nooit bij je toe :p).

In de tussentijd moet je gewoon zorgen dat die in Nederland gekeurd raakt, en dan kan je hem inschrijven, op je Nederlandse nummerplaten.

Done.

Voor in de auto:
502jr5.jpg

Voor in huis:
300ticj.jpg
+

xdb9rt.jpg

:D

Snap niet waarom iedereen reacties geeft over dat het echt duur is, aangezien het eigenlijk niets uitmaakt...
Je koopt een wagen in Duitsland, waarom? Juist ja, omdat die daar al veel goedkoper is.

Je kan het laten doen door een firma, hoef je je niets meer aan te trekken, maar daar betaal je dan wel voor.

Zelf is er niet veel moeilijk aan. Je gaat de wagen bekijken, koopt hem. Je regelt je transitnummerplaten (of nog makkelijker: je laat de verkoper het regelen). Je rijdt er mee naar huis, mag nog enkele weken met die transitnummerplaten rondrijden (feel free om te snel te rijden dan, die boetes komen toch nooit bij je toe :p).

In de tussentijd moet je gewoon zorgen dat die in Nederland gekeurd raakt, en dan kan je hem inschrijven, op je Nederlandse nummerplaten.

Done.
Ok, want de prijs van een 350z ligt in duitsland een stuk lager, dus ga nu toch maar eens kijken of het voordeel oplevert!

Ok, want de prijs van een 350z ligt in duitsland een stuk lager, dus ga nu toch maar eens kijken of het voordeel oplevert!

Zeker doen! Begrijp niet waarom niet meer mensen het doen. Het is een kleine moeite...

Met wagens zoals bv. Alpina van BMW kan je wel eens wat problemen hebben, of als er een LPG-installatie in Duitsland is geïnstalleerd of iets in die aard. Dan wordt het al iets moeilijker om hem in België/Nederland gekeurd te krijgen.

Maar zolang het een 'gewone' wagen is, mag dit geen problemen opleveren. Gewoon zien dat je alle papieren hebt, en zeker zorgen dat er een gelijkvormigheidsattest aanwezig is.

Ja idd, dus eigenlijk is het verstandig om het door een professioneel bedrijf te laten doen als je er niet helemaal in thuis bent!

Ja idd, dus eigenlijk is het verstandig om het door een professioneel bedrijf te laten doen als je er niet helemaal in thuis bent!

Ik persoonlijk zou het zelf doen, maar je kan natuurlijk ook een bedrijf contacteren!
Blijkbaar kost het niet zoveel (ik weet niet wie het hier net gepost had) ?

je eigen er over inlezen staat genoeg van op internet.
En iemand meenemen die het al een vaker heeft gedaan.

Terug
Naar boven