XXL Nutrition

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Canon EOS 400D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Sigma EX 18-50 f/2.8

:)

Jezus Mighty die is echt super vet... wat kost me dat grapje?

Idd, heel mooi uurwerk deze Mighty.
Heb even prijs opgezocht : € 349.00
Ok, ga ik toch ni meteen op in.

Topprijs! Mooi opengewerkt uurwerk voor 4 x minder als mijn klokje.:D Top!

Thanx guys! Dat vond ik dus ook, vandaar dat ik deze voor mezelf heb gehouden.:D
Hij is overigens €399,=, die van €349,- is net even anders.;)
Overigens is het echt een dikke klok, qua dikte zeg maar.

Thanks!

Mooi spul, toch maar overgestapt op een DSLR dus.

Ja, ik lever flink in aan zoombereik, maar je krijgt er een hoop voor terug. Vooral veel meer creatieve ruimte met scherptediepte, meer lichtgevoeligheid, héél veel uitbreidingsmogelijkheden enz. Ben er erg blij mee, nu alleen nog even financieel herstellen. :D

Heb ik ook , maar heb wel tamron als lens.

Ben er zeer tevreden over en ga er nu nog een onderwaterhuis voor halen.

Vet man, een onderwaterhuis, ook voor andere omstandigheden zoals zand/regen enz. Ik zou alleen als de dood zijn dat ie lekt. :D

En welke Tamron heb je?

Ik heb een 300 mm telelens van tamron en ben er zeeer tevreden mee.

Het onderwaterhuis is een ander verhaal, want dat kreng kost wel 1500,- :D

Zoombereik compenseer je natuurlijk gewoon even met dit objectief :

Canon EF 70-200mm f/2.8L USM - 2569A018AA objectief - prijsvergelijk, productvergelijk en reviews

:D

Dat is alleen al de reden dat ik voorlopig geen DSLR koop, ik weet gewoon dat ik dan zo'n objectief wil hebben en ook ga kopen.

Haha, zelfbescherming dus. :D Je hebt nog veel duurdere duurdere telelenzen trouwens. Zijn ook loeizwaar die krengen. :D Wat ik van die S3 IS heb geleerd is dat je die zoom eigenlijk bijna nooit gebruikt, maar als ik nog een keer op safari ga ofzo dan koop ik misschien wel deze tweedehands, moet wel kunnen voor onder de 400 euro en is ook nog lekker licht.

Ik heb een 300 mm telelens van tamron en ben er zeeer tevreden mee.

Het onderwaterhuis is een ander verhaal, want dat kreng kost wel 1500,- :D

Damn 1500 euro is wel een beetje veel geld, je moet er wel wat voor over hebben, een dolfijn op de gevoelige plaat. :D

Tja ik weet gewoon dat als ik een objectief koop de meest lichtsterke variant wil hebben. Inderdaad zelfbescherming dus.

Komt nog wel bij dat ik in veel situaties niet kan of wil slepen met een verzameling lenzen. Daarom maar een compromis camera in de vorm van een bridge. Mis wel dynamisch bereik en scherptediepte in veel gevallen, maar voorlopig kan ik daar wel mee leven.

LB12910-01gr.jpg

Uit mijn eigen winkel, maar vond hem te mooi om deze te laten gaan. De klok is echt dik!:cool:

Hebbe hebbe hebbe :D Wat een geil klokje zeg!

Tja ik weet gewoon dat als ik een objectief koop de meest lichtsterke variant wil hebben. Inderdaad zelfbescherming dus.

Komt nog wel bij dat ik in veel situaties niet kan of wil slepen met een verzameling lenzen. Daarom maar een compromis camera in de vorm van een bridge. Mis wel dynamisch bereik en scherptediepte in veel gevallen, maar voorlopig kan ik daar wel mee leven.

Ik ken het verschijnsel ja, maar voorlopig heb ik nog niet eens geld voor een lensdopje. :D

En ach, die S3 IS kon ook niet in m'n binnenzak, ik moest toch al een tas meenemen, dus zoveel onpraktischer is dit denk ik niet.

O en by the way @ Mighty: mooi klokje inderdaad!

Wees blij dat je de S3 IS niet hebt gedaan. Alleen al vanwege het feit dat het een zogenaamde hybride zou zijn vind ik al niet relaxed over komen. En het feit dat er al flinke ruis opkomt zetten op een normaal a hoog iso vind ik ook niet aantrekkelijk. Je hebt een prima keuze nu gemaakt! :thumbs:

Wees blij dat je de S3 IS niet hebt gedaan. Alleen al vanwege het feit dat het een zogenaamde hybride zou zijn vind ik al niet relaxed over komen. En het feit dat er al flinke ruis opkomt zetten op een normaal a hoog iso vind ik ook niet aantrekkelijk. Je hebt een prima keuze nu gemaakt! :thumbs:

Die S3 IS heb ik dus wél sinds een half jaar, kopen? :D

Hij beviel op zich heel goed, maar toch teveel beperkingen, zoals je al aangeeft.

Ruis is bij sommige compacts en hybrides (Fuji camera's) nog amper een issue, dat speelt pas vanaf 800 ISO en meer. Natuurlijk heeft een DSLR een stuk betere prestaties maar ik kon vorige week met mijn S6500 prima schieten op ISO800 terwijl de duisternis intrad. De ruis is niet noemenswaardig.

Ik heb een 20D, leuk speeltje en presteerd goed.

Had hiervoor een 300D, maar toen ik hem eens meenam naar de motocross is er stof ingeraakt. Heb hem verkocht en de 20D gekocht vanwege zijn magnesium body.

Hebben jullie ook allemaal een cursus fotografie gedaan? Hoe vaak fotograferen jullie?
je nieuwe setje ziet er goed uit, Zelda. Zal je wel aardig wat centen hebben gekost......

Jullie kunnen beter een fotocamera-topic openen

Thanx guys! Dat vond ik dus ook, vandaar dat ik deze voor mezelf heb gehouden.:D
Hij is overigens €399,=, die van €349,- is net even anders.;)
Overigens is het echt een dikke klok, qua dikte zeg maar.
en zie je die radartjes bewegen ???

Terug
Naar boven