XXL Nutrition

Je hoeft niet te deadliften om een compleet fysiek te bouwen

Je Hoeft Niet Te Deadliften Om een Compleet Fysiek Te Bouwen


  • Totaal stemmers
    318

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed. NU even opnieuw, maar dan in goed nederlands. Als je nog nooit zwaar gedeadlift hebt, dan heb je geen idee wat voor massa je er mee kan pakken. Natuurlijk worden de lats niet echt hard aangepakt, maar voeg chinups toe, en er is niks wat je verder nog voor je rug kan doen.

En **** dat gelul over ego. je bent de hele dag bezig alles op te pompen, en dan ga je zeggen dat deadlift een ego oefening is?

Yap ego... Meeste zeggen je moet deadliften : Nope meerdere wegen gaan naar rome dus je hebt verschillende manieren om je gewenste fysiek te behalen. Dl is goed mits de correcte techniek.
 
Yap ego... Meeste zeggen je moet deadliften : Nope meerdere wegen gaan naar rome dus je hebt verschillende manieren om je gewenste fysiek te behalen. Dl is goed mits de correcte techniek.

Techniek is sowieso belangrijk, maar ik denk dat wat je doel ook is, je kan niet zonder squats, deadlift, bb rows, bankdrukken, chinups, overhead press. Zulke efficiënte oefeningen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Techniek is sowieso belangrijk, maar ik denk dat wat je doel ook is, je kan niet zonder squats, deadlift, bb rows, bankdrukken, chinups, overhead press. Zulke efficiënte oefeningen.

Tja ik ben ervan overtuigd dat je met legpressen ook bruute legs kunt opbouwen en zonder bankdrukken kan je ook want je kan dumbbell drukken alle oefeningen zijn vervangbaar..
 
Tja ik ben ervan overtuigd dat je met legpressen ook bruute legs kunt opbouwen en zonder bankdrukken kan je ook want je kan dumbbell drukken alle oefeningen zijn vervangbaar..

Het kan. Alles werkt, alleen werken sommige dingen beter dan andere dingen.

Ik had het over efficiëntie van een oefening. Stel je hebt een programma van 2 dagen in de week trainen:

Ma:

Squats
bank
Rows
Overhead

Do:

Deadlift
Bank
Chinups
Overhead

Kun jij me dan spieren aanwijzen die je niet getraint hebt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja ik ben ervan overtuigd dat je met legpressen ook bruute legs kunt opbouwen en zonder bankdrukken kan je ook want je kan dumbbell drukken alle oefeningen zijn vervangbaar..

Eens, geen enkele oefening is echt onvervangbaar. Ik flat bench zo goed als nooit (doe wel incline) en mijn borst groeit goed, ik deadlift ook zo goed als nooit maar heb met rack pulls en bent over rows zeer goede resultaten behaald. Ook chins heb ik heel lang niet gedaan en ook dat stond de ontwikkeling van mijn rug niet in de weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jap er zijn genoeg pro's en naturals die niet dl'n en toch een goeie rugontwikkeling hebben de Dl is een te grootte ego oefening meeste denken als ik die 120kg maar van de grond krijgt...

Is je reden om niet te deadliften dat het een ego-oefening is ofwat? ???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het kan. Alles werkt, alleen werken sommige dingen beter dan andere dingen.

Ik had het over efficiëntie van een oefening. Stel je hebt een programma van 2 dagen in de week trainen:

Ma:

Squats
bank
Rows
Overhead

Do:

Deadlift
Bank
Chinups
Overhead

Kun jij me dan spieren aanwijzen die je niet getraint hebt?

Ok dit is natuurlijk een zeer goed programma, maar je kan net zo goed de flat bench vervangen door incline, de deadlift door rack pulls en zelfs de chins volledig weglaten. Op voorwaarde dat je genoeg voedsel binnenkrijgt (want daar draait het in feite allemaal om) gaat je vooruitgang even groot zijn. Sterker nog, ik durf hier beweren dat je beter af bent met een incline bench dan met een flat en met een rack pull ipv een dead.
 
Is je reden om niet te deadliften dat het een ego-oefening is ofwat? ???

Neen mijn reden is: mijn workout is zodanig opgesteld dat dL totale overkill zou zijn en mijn lichaam voelt niet goed na het Dl'n...
 
Neen mijn reden is: mijn workout is zodanig opgesteld dat dL totale overkill zou zijn en mijn lichaam voelt niet goed na het Dl'n...

Dan heb je 2 problemen:

A. Je schema klopt niet.

B. Je bent een pussy.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:roflol:
Ze warmen op met jouw werkgewichten. Zegt dat genoeg?
 
Deadliften is overrated imo. zat andere oefeningen om een goede rug te bouwen.

Ligt eraan wat je goed vind. De meesten geilen op een rug die vooral bestaat uit lats.

Maar Ronnie heeft niet voor niets de beste rug ooit. Deadlifts horen er gewoon bij.

Jap er zijn genoeg pro's en naturals die niet dl'n en toch een goeie rugontwikkeling hebben de Dl is een te grootte ego oefening meeste denken als ik die 120kg maar van de grond krijgt...

Soms denken mensen dat ja. Maar ik zie meer mensen in de sportschool hun ego trainen met barbell curls en benchpress dus wat wil je nu zeggen?

Yap ego... Meeste zeggen je moet deadliften : Nope meerdere wegen gaan naar rome dus je hebt verschillende manieren om je gewenste fysiek te behalen. Dl is goed mits de correcte techniek.

Tuurlijk zijn er meerdere wegen naar Rome, meestal zijn er efficiente en minder efficiente. DL hoort bij de efficiente. Alle oefeningen hebben een doel mits de correcte techniek. Zucht Als je niet gaat inzien dat de grote compounds je doel zullen helpen zal je weg een lange worden en is het nog maar te bezien of je eindresultaat de moeite waard is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jap er zijn genoeg pro's en naturals die niet dl'n en toch een goeie rugontwikkeling hebben de Dl is een te grootte ego oefening meeste denken als ik die 120kg maar van de grond krijgt...

Niets dan respect voor mensen die 120kg deadliften.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja dit betuigt weeral wat voor niveau jullie behalen...:rolleyes:

Naja, mijn niveau is niet hoog, ik sta pas aan het begin van mijn powerlift-loopbaan, maar ik denk dat ik wel wat meer af weet van trainen dan jij, en dat dat zich wel afspiegelt in de gewichten die jij tilt en die ik til.

:roflol:
Ze warmen op met jouw werkgewichten. Zegt dat genoeg?

Cheers;)

Ja eN? zij hebben ook meerdere jaren trainingservaring?

Naja, ik train vanaf december echt serieus ja.. point being? Je bent 17..

Ligt eraan wat je goed vind. De meesten geilen op een rug die vooral bestaat uit lats.

Maar Ronnie heeft niet voor niets de beste rug ooit. Deadlifts horen er gewoon bij.

Soms denken mensen dat ja. Maar ik zie meer mensen in de sportschool hun ego trainen met barbell curls en benchpress dus wat wil je nu zeggen?

Tuurlijk zijn er meerdere wegen naar Rome, meestal zijn er efficiente en minder efficiente. DL hoort bij de efficiente. Alle oefeningen hebben een doel mits de correcte techniek. Zucht Als je niet gaat inzien dat de grote compounds je doel zullen helpen zal je weg een lange worden en is het nog maar te bezien of je eindresultaat de moeite waard is.

Naja, nicolas, misschien dat je het van hem wel aanneemt? Zijn stats en achievements spreken voor zich toch? Hij kan zich in zowel het bodybuilden en de strongman wereld laten gelden.

Niets dan respect voor mensen die 120kg deadliften.

:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dat de deadlift vooral bedoeld was voor je hamstring.....?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven