XXL Nutrition

Peiling Je hoeft niet te deadliften om een compleet fysiek te bouwen

Peiling Peiling Je Hoeft Niet Te Deadliften Om een Compleet Fysiek Te Bouwen

• Totaal stemmers
    318
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb maar weereens oneens gestemd, je had deze poll ook anders kunnen stellen: Kan je zonder pulls groot en sterk worden? Nee, is dan mijn antwoord, deadlift is net als powercleans en high pulls zeer belangrijk. Had hier ook ja kunnen stemmen, omdat je met high pulls enz ook een complete fysiek kan bouwen, maar dan heb je het imo over hetzelfde soort oefening.

Ik heb maar weereens oneens gestemd, je had deze poll ook anders kunnen stellen: Kan je zonder pulls groot en sterk worden? Nee, is dan mijn antwoord, deadlift is net als powercleans en high pulls zeer belangrijk. Had hier ook ja kunnen stemmen, omdat je met high pulls enz ook een complete fysiek kan bouwen, maar dan heb je het imo over hetzelfde soort oefening.
Die opmerking heb ik eerder ook al gemaakt. Het gaat blijkbaar om 3 oefeningen:
DL = DL. Sumo, stiffed, conv. daar gaat het hier over.

overduidelijk verschil tussen BB'ers en PL'ers.
Ik zeg uiteraard onmisbaar, ik train dan ook bijna alleen maar de big-5...

Denk wel dat het voor BB'ers anders KAN zijn..
Orgasme zonder coïtus is wel saai....

En coïtus zonder orgasme is frustrerend! ;)

Het is voor BB'ers verstandig om hun schema regelmatig om te gooien.
Af en toe schema voor kracht, alleen al voor je gemoedstoestand :D
Maar er zijn genoeg alternatieven om puur qua uiterlijk een mooi fyiek op te bouwen.

Ik ben het dus eigenlijk oneens.

Toch persoonlijk zou hem er in houden, hahaha.

Haha, niet deadliften. Men gaat binnenkort ook wielrennen op een racefiets zonder derailleur?

If you don't bend your knees and lift that bar go suck the milk out of your mom's nipple.

er zijn ook genoeg andere oefeningen :)

Deadliften vindt ik een "must" omdat het een normaal voorkomende beweging is (spul oppakken). De oefening is elementair en pakt vele spiergroepen. Verder wordt je rug in vele oefeningen belast en een sterke rug kan nooit kwaad. Voor mij is het een vaste oefening.

No deadlift no glory :hedbang:

Andere pull varianten zijn in ieder geval minder belasted dan de conventionele deadlift, waardoor je ze vaker per week kan aanpakken.

Er zijn genoeg serieuze body builders die geen deadlift doen (ook niet in het mass building deel van hun training).
Imo omvat de ideale rugtraining:
Rack Pulls/Yates row/Chins.
Voor een zuivere powerlifter ligt het anders natuurlijk.

Probeer eens 5 weken aan een stuk 3x/week zwaar te DL'en. Ben benieuwd hoe je je daarna voelt. :)

Kan ik niet zeggen.. Nog niet gedaan, was hard op weg, maar toen vakantie. En zwaar is ook een relatief begrip, hebben we het over max effort, high reps, speed deads? 3x max effort per week op de deadlift is overkill, oké..

Maarja, hier op 't forum begint iedereen al te huilen als je 2 dagen achter elkaar zwaar bankt, of als je de grote 3 op één dag doet 2 keer per week.

Alles kan. Als je maar genoeg hersteld tussendoor.

sinds kort doe ik weer dl. daarvoor af en toe gedaan. maar merk wel dat het erbij hoort dus ik laat hem mooi in mijn schema zitten.

Deadliften is overrated imo. zat andere oefeningen om een goede rug te bouwen.

Jap er zijn genoeg pro's en naturals die niet dl'n en toch een goeie rugontwikkeling hebben de Dl is een te grootte ego oefening meeste denken als ik die 120kg maar van de grond krijgt...

Jap er zijn genoeg pro's en naturals die niet dl'n en toch een goeie rugontwikkeling hebben de Dl is een te grootte ego oefening meeste denken als ik die 120kg maar van de grond krijgt...

Goed. NU even opnieuw, maar dan in goed nederlands. Als je nog nooit zwaar gedeadlift hebt, dan heb je geen idee wat voor massa je er mee kan pakken. Natuurlijk worden de lats niet echt hard aangepakt, maar voeg chinups toe, en er is niks wat je verder nog voor je rug kan doen.

En **** dat gelul over ego. je bent de hele dag bezig alles op te pompen, en dan ga je zeggen dat deadlift een ego oefening is?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven