- Waardering
- 799
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 13%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik zal nooit mn preachers laten vallen, want ik moet nog het gat aan de onderste biceps vullen, deadliften doe ik niet want daar krijg je blessures van, slechte oefening.
Iedereen die 5 jaar "serieus" traint, zou toch wel een 200kg DL mogen hebben. Nee?

dus rest nog de vraag, moet je de deadlift per se daadwerkelijk uitvoeren, om er goed in te worden?fail
)Nooit last gehad van blessures bij DL. Volgens mij is dat eerder 1 van de veiligere oef. als je ze goed leert uitvoeren. Hoe vaak hoor je niet van peck tears, biceps tears, maar ik heb zelden of nooit gehoord van een glute, ham of back tear

Nooit last gehad van blessures bij DL. Volgens mij is dat eerder 1 van de veiligere oef. als je ze goed leert uitvoeren. Hoe vaak hoor je niet van peck tears, biceps tears, maar ik heb zelden of nooit gehoord van een glute, ham of back tear![]()

Ik denk dat de meeste bicep tears bij DL's voorkomen. (mixed grip)Nooit last gehad van blessures bij DL. Volgens mij is dat eerder 1 van de veiligere oef. als je ze goed leert uitvoeren. Hoe vaak hoor je niet van peck tears, biceps tears, maar ik heb zelden of nooit gehoord van een glute, ham of back tear![]()
Herinner me niet zoiets in de berichten. Je lift vooral met de achterkant van je lichaam bij een DL, de biceps zijn eerder een verlengstuk om het gewicht te koppelen aan die spieren. Natuurlijk valt een blessure bij geen enkele oefening volledig uit te sluiten.Ik denk dat de meeste bicep tears bij DL's voorkomen. (mixed grip)
Nooit last gehad van blessures bij DL. Volgens mij is dat eerder 1 van de veiligere oef. als je ze goed leert uitvoeren. Hoe vaak hoor je niet van peck tears, biceps tears, maar ik heb zelden of nooit gehoord van een glute, ham of back tear![]()
Herinner me niet zoiets in de berichten. Je lift vooral met de achterkant van je lichaam bij een DL, de biceps zijn eerder een verlengstuk om het gewicht te koppelen aan die spieren. Natuurlijk valt een blessure bij geen enkele oefening volledig uit te sluiten.
Wil je in een oefening goed worden moet je ze ook uitvoeren zag ik in een docu.
Je hersenen slagen elke beweging op dat je uitvoert dus ook bij het tillen van heavy weights.
De volgende keer dat je bv weer 100kg tilt zal je hersenen dit nog herinneren en weten welke spieren hij hiervoor moet aanspreken.
denk dat ik het dus toch een vaste plaats in mijn training moet teruggeven wil ik die 200 gaan halen

Om 100 kg te kunnen tillen hoef ik de oefening niet te doen![]()
Als je de olympische lifts doet begin je ook altijd met het gewicht van de grond te tillen, en bijvoorbeeld squatten en goodmornings kunnen ook helpen voor je DL. Ik heb zo wel eens vooruitgang gehad op mijn DL terwijl ik hem een tijdje niet gedaan had. Truukje heeft daarna helaas niet meer gewerktdenk dat ik het dus toch een vaste plaats in mijn training moet teruggeven wil ik die 200 gaan halen
Toch kan iemand die nog nooit geDL heeft er best al meteen behoorlijk sterk op zijn.

Het spijt me dat te moeten horen, je stats zijn wel goed geweest zo te lezen. Ja als het mis gaat dan kan het ernstige gevolgen hebben natuurlijk. Deed je dan een foute beweging, of was het in de beginperiode toen je misschien nog niet de perfecte uitvoering had?Wel van verschoven wervels?
Mijn onderrug is iig wel verdoet, mede door te zware squats en dl's. Ooit geblesseerd geraakt en het nooit 100% laten herstellen waardoor ik nu de prijs mag betalen. Sinds begin december al zware rugklachten waardoor ik tot januari dagelijks wat ibuprofen moest wegtikken, de eerste 10 dagen van de blessure tot wel 7 per dag.
Wevel staat nu weer goed na een aantal bezoeken bij de chiropractor met het blijft een zeer zwak punt. Deadliften kan ik in 2010 misschien weer eens oppakken en squats doe ik nu 90kg en dan niet eens full (kantelpunt van je bekken, dieper zakken belast de onderste wervel extreem veel meer, dus een no go at the moment). Ontzettend balen dit allemaal, want buiten pijn in het dagelijkse leven (wat gelukkig sinds 1 maandje nagenoeg weg is) is zwaar dl'en/squaten erg leuk om te doen. 1RM top is 230kg dl en 180kg squat.
Naja, maybe ooit weer als ik later groot, sterk en blessurevrije ben.
Enniewee, de DL vind ik wel een oefening die indien mogelijk gewoon in ieder schema wel thuis hoort, zowel bij split als bij ub/lb of fb routines. Of deze ook echt nodig is om een complete fysiek te bouwen? Hmmmm, dat weet ik niet. Hij helpt echter zeer zeker daaraan mee.![]()

Het spijt me dat te moeten horen, je stats zijn wel goed geweest zo te lezen. Ja als het mis gaat dan kan het ernstige gevolgen hebben natuurlijk. Deed je dan een foute beweging, of was het in de beginperiode toen je misschien nog niet de perfecte uitvoering had?
) dat ik vanwege een knieblessure van thaiboxen scheef ben gaan squaten om die knie te ontzien. Nadat die blessure over was heb ik dat scheve niet gecorrigeerd en het duurde even een poostje totdat iemand mij daar op wees. Maar toen had ik dus al die onderrugklachten.
). Dus ook als dit nu helemaal over is over een maandje of wat zal ik het zware dl'en misschien wel helemaal laten zitten. Want serieus, de pijn die je dan hebt, echt niet normaal. 
Ben zelf ook erg zuinig met mijn rug, als ik wat hef ga ik altijd door de knieën en probeer ik zo zuiver mogelijk te bewegen. Het kan soms misgaan bij relatief lichte gewichten, maar gewoon door een stom foutje...
Hoop dat je snel weer met de zwaarste gewichten mag sleuren!![]()