Fitness Seller

Joint mobility (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

IK heb net de eerste 7 minuten geluisterd... en wat hij in die 7 minuten verteld is zo verschrikkelijk logisch :)

Being more atheltic does not make you more fit for daily life, ........kan ik bevestigen
When you "stand up straight," are you aligning or distorting your posture?....... veeal distorting, sterker nog. iemand met redelijk correcte posture wordt raar nagekeken. :)
Experience high stress and maintain your fine motor skills......... skill training
Focus on the exhale......... OH JA ! Zonder te luisteren, verminderd stress, helpt tegen ademhalings aandoeningen ( bijv chronisch astma) vermindert bloeddruk ( luchtwegen efficienter, hart minder overwerk) en verder goed voor een hele zooi andere 'welvaarts' ziektes

Ik ga die 1 uur en 32 minuten stukje voor stukje gewoon afluisteren ;)
25m
 
Laatst bewerkt:
Dat distorting posture verhaal is erg interessant. Neem je die posture aan zonder spanning op te roepen in je lichaam of is het een geforceerde 'correcte' positie die je aanneemt omdat je weet dat dit de juiste houding is? Als de fasci in je lichaam je in een bepaalde positie trekken door spanningen en leefpatronen die je in het verleden in je lichaam hebt opgebouwd/opgeslagen dan vecht je met de globale movers tegen deze spanningen en heb je helemaal geen correcte ontspannen houding.

Ik betrap mezelf hier ook op. Ik ben een hele tijd met het verbeteren van mijn posture bezig en neem om de zoveel tijd foto's van mijn houding. Deze vergelijk ik dan en denk dan dat er enorme verbeteringen hebben plaatsgevonden maar als ik goed kijk forceer ik met de globale movers mijn lichaam in een zogenaamd correcte houding. Dat valt direct op aan de positie van mijn hoofd waarin ik deze omhoog trek om oor en schouder op een lijn te krijgen.
Nu pas merk ik hoe hard ik joint mobility nodig heb om deze dikke taaie fasci structuren af te breken en weer soepel te maken zodat ik ook daadwerkelijk ooit eens in staat zal zijn een correcte natuurlijke posture te creëren.
 
Laatst bewerkt:
Shawn90 heb je de volledige podcast al beluisterd?
 
Back
Naar boven