MuscleMeat

Jonge as gebruikers?

Ludwig

Novice
Waardering
0
zijn hier veel bb'ers die al op jonge leeftijd kuren? Men raad je altijd aan om niet onder de 21 jaar te kuren, maar ik vraag me af waarom? Ok je lichaam is nog in ontwikkeling, maar een licht kuurtje kan toch niet zoveel schade opleveren als je goed nakuurt...

Dus alle jonge gebruikers geef jullie mening eens...

Ik zelf ben 19 jaar en half en ben van plan een licht dbol kuurtje te gaan doen binnekort..

oei oei hier gaan me een stel reacties op komen....ik hou mijn mond netjes dicht

nou ik niet ktony ;)

laat ik dan de eerste zijn.

Je hormoonstelsel is nog niet volgroeit voor je 21ste, dus is het onverstandig om te gaan kuren!! De nadelen zul je op latere leeftijd dan tegenkomen, punt!

dat je wil gaan kuren op jonge leeftijd kan ik nix over zeggen. omdat ik het zelf ook deed. maar over een dbolonly kuur :p das waardeloos stel eerst maar eens een fatsoenlijke kuur samen.

ALLE kuren tasten je hormoonspiegel aan, dus ook lichte!

Maar het is wel voor ieder persoon verschillend. De ene is op z'n 19e al helemaal uitgegroeid (ook qua hormonen enzo), en de andere pas op een latere leeftijd.

KaLe zei:
nou ik niet ktony ;)

laat ik dan de eerste zijn.

Je hormoonstelsel is nog niet volgroeit voor je 21ste, dus is het onverstandig om te gaan kuren!! De nadelen zul je op latere leeftijd dan tegenkomen, punt!
ik ben echt benieuwd als je jong kuurt (bijvoorbeeld zoals Barman of Juriaan) en je bloedwaardes zijn ok, in hoeverre je hier dan later last van kan krijgen. Zijn hier onderzoeken etc. van?
Ik ga er dan wel van uit dat er met een relatief lichte dosis gekuurd wordt, met goede voeding, en een goede nakuur etc. etc.

Anyone?

IK vind het gewoon stom! WAAROM zou je het risico gaan lopen terwijl je na een paar jaar zonder die problemen die je nu wel hebt, kan kuren als je dat nog steeds zo graag wilt. Twee voordelen: Je hebt dan al meer ervaring met trainen en voedingsschema's e.d. EN je hebt een kurrtje misschien niet eens meer nodig omdat je al zoveel gegroeid bent dat je je ideale lichaam al bereikt hebt (afhankelijk van je doel natuurlijk).
Allemaal ongeduld!

boogie zei:
ik ben echt benieuwd als je jong kuurt (bijvoorbeeld zoals Barman of Juriaan) en je bloedwaardes zijn ok, in hoeverre je hier dan later last van kan krijgen. Zijn hier onderzoeken etc. van?
Ik ga er dan wel van uit dat er met een relatief lichte dosis gekuurd wordt, met goede voeding, en een goede nakuur etc. etc.

Anyone?

Waarom wanneer je hormoonspiegel op z'n natuurlijke hoogtepunt is (en toch nog in ontwikkeling cq. fragiel is) deze plat gooien en ondervangen met synthetische hormonen?

Beetje zonde. :)

Maar het is wel voor ieder persoon verschillend. De ene is op z'n 19e al helemaal uitgegroeid (ook qua hormonen enzo), en de andere pas op een latere leeftijd.

Hoe wil je dat te weten komen dat je ook qua hormonen bent uitgegroeid? Zijn daar bloed testjes voor of zo?

Atomic zei:
Kan wel wezen, maar dat kun je niet zien aan de buitenkant...

En als je gewoon het geduld heb om een paar jaar te wachten, dan weet je het zeker en hoef je je daar geen zorgen om te maken...

MrJ zei:
Waarom wanneer je hormoonspiegel op z'n natuurlijke hoogtepunt is (en toch nog in ontwikkeling cq. fragiel is) deze plat gooien en ondervangen met synthetische hormonen?

Beetje zonde. :)
jah waarom, waarom. omdat men altijd sneller wil. Maar daar gaat het me nu ff niet om. Nogmaals:

Anyone?

Laatst bewerkt:
Hoe weet je dat je met 21 'uitgegroeid' bent ? ;)

Persoonlijk denk ik dat er weinig verschil in de gezondheidsrisico's tussen een 19jarige en een 21jarige zit. Anders wordt het als je kijkt naar iemand van 15/16. Aan de hoogte van je eigen testosteron spiegel zijn een aantal lichaamsprocessen gekoppeld. Bv bij een hoog test. niveau sluiten je groeischijven. Misschien dat iemand die er meer verstand van heeft dan mij ze wilt posten.

Verder denk ik ach.. er zijn gasten genoeg die met 19 jaar ***/speed/coke/alcohol en andere shit in ruime mate naar binnen hebben gewerkt. Die lopen mijn inziens meer risico's op gezondheidsklachten dan dat iemand die met verstand een anabolica kuurtje neemt. Totaal anders wordt het als je het combineerd..zoals de gemiddelde 'beachboy'

Toch blijf ik erbij doe het niet. BB is een sport waarbij je geduld en toewijding moet hebben. Kijk als je 19 bent heb je mooi nog wat jaartjes te gaan en kun je mooie resultaten halen. Naturel met de juiste voeding/training/supplementen dus !! Tenzij je echte wedstijd plannen hebt.. maar dan zou je dusdanig in de sport zitten dat je dit soort vragen niet hoeft te stellen..

Mensen .. een atletisch lichaam moet je verdienen met hard trainen !! dat vind je niet alleen in een pilletje of dikke spuit ! Ja fftjes en als je je zaakjes niet op orde hebt dan je alles weer net zo snel kwijt als je het gewonnen hebt..

ik ben zelf ook wel van mening dat het per persoon verschilt. Tot in zekere maten. Je moet inderdaad wel zoveel mogelijk grooei uit je eigen lichaam hebben getrokken voor je er aan begint en als je begint heel goed uitzoeken hoe en wat. Begin met de mildere dingen zodat je genoeg speelruimte bewaart voor later. Ik ken een aantal mensen die nu een aantal maal in de week een inject van 10 ml moeten zetten voor de resultaten die ik behaal met veel minder simpelweg omdat ze te snel te veel hebben genomen.

Ik was trouwens 18 jaar toen ik aan mijn eerste kuur begon.

boogie zei:

Anyone?

Ik heb een bloedtest 6 maanden na de kuur gedaan en al mijn waardes waren prima onfg zelfde als ervoor. Of ik onder de catagorie jong val denk ik niet vergeleken met anderen. Toen ik mijn eerste cycle starte was ik 20,5 dus bijna 21. Compleet uitgegroeid ook.

Terug
Naar boven