XXL Nutrition

Jonge Marokkanen kiezen steeds meer voor partner uit thuisland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zucht...wordt gewoon niet geluisterd, iedereen denkt het beter te weten
Succes thinkalot ik heb het iig geprobeerd
Youre on your one now

bij m'n vriendin werkt er één die lekker me ging stappen tot ze getrouwd was. Nu mag ze aan geen enkele sociale activiteit meer meedoen, wordt ze overal naar toe gebracht en afgehaald en zie je ze met hoofddoek rondlopen. Als ze je ziet komen verstopt ze zich snel of draait ze zich om...

dat zijn zo van die verhalen van 13 in een dozijn, en dat wordt zo sterk overdreven dat het een eigen leven gaat leiden.

Wat kunnen sommige mensen toch zo verschrikkelijk bemoeizuchtig zijn met de beslissingen van andere mensen

laat ik voorop stellen dat ik er geen enkel probleem mee heb, alleen moeten ze wel goed integreren en aan de eisen voldoen gesteld door de NL overheid.

En naar mijn mening geeft het artikel in de eerste post niet de ware reden weer waarom er "vrouwtjes uit het buitenland gehaald worden." (althans dit concludeer ik uit eigen verkregen informatie dmv gesprekken met marokaanse jongens uit mijn omgeving)

Toen ik student was werkte ik in een fabriek en er was een vrouw die elke dag meppen kreeg van haar man. Zal ik maar lekker gaan generaliseren en zeggen dat "het merendeel van de Belgische vrouwen meppen krijgt thuis"?

Men komt hier altijd met van die verhaaltjes over "ik ken iemand die..."
Jeetje, zo wordt het wel heel zielig hoor.

laat ik voorop stellen dat ik er geen enkel probleem mee heb, alleen moeten ze wel goed integreren en aan de eisen voldoen gesteld door de NL overheid.

En naar mijn mening geeft het artikel in de eerste post niet de ware reden weer waarom er "vrouwtjes uit het buitenland gehaald worden." (althans dit concludeer ik uit eigen verkregen informatie dmv gesprekken met marokaanse jongens uit mijn omgeving)

en wat houdt dat dan in goed integreren en wat zijn die eisen dan?

Ik ben opgegroeid onder hen dus ik weet best waar ik over praat. Ik baseer mijn uitspraken op bronmateriaal van wetenschappelijke instituten en mijn iegen ervaringen die ik met deze groep heb.

En de grapjes met de nickname worden echt oud hoor. Wees eens wat creatiever, want zo wordt het zielig hoor.

blijkbaar heb jij contact met een ander soort groep marokanen als ik. dat kan. ik baseer het ook op eigen informatie.

je nickname? nooit eerder deze woordspelling meegekregen. zit blijkbaar niet zo veel op het forum als jij. too busy ;)

• Topic Starter Topic Starter
dat zijn zo van die verhalen van 13 in een dozijn, en dat wordt zo sterk overdreven dat het een eigen leven gaat leiden.

???

zeg ik niet dat die persoon bij m'n vriendin werkt? Dit komt echt niet van horen zeggen maar is persoonlijk ervaren en niet in het minste overdreven.

Zo kan er natuurlijk nooit goed geintergreerd worden.

Net zoals de dubbele nationaliteiten, die immigranten integreren nooit omdat ze nog steeds de gemakkelijke optie hebben om terug te keren naar hun vaderland. Met dat idee in hun achterhoofd wordt er natuurlijk nooit goed geintergreerd.:rolleyes:

Daan

Dubbele nationaliteit is alleen nog mogelijk (in Nederland) als er in het land van herkomst een wettelijk verbod is op verlies van nationaliteit.

Men komt hier altijd met van die verhaaltjes over "ik ken iemand die..."
Jeetje, zo wordt het wel heel zielig hoor.

Volgens mij was je degene die begon over aanames en dat we persoonlijk geen marokkanen kenden................ Kom je met verhalen begin je zo :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Zo kan er natuurlijk nooit goed geintergreerd worden.

Net zoals de dubbele nationaliteiten, die immigranten integreren nooit omdat ze nog steeds de gemakkelijke optie hebben om terug te keren naar hun vaderland. Met dat idee in hun achterhoofd wordt er natuurlijk nooit goed geintergreerd.:rolleyes:

Daan

geloof je nu echt dat de jongere marokkanen in nederland echt wilen terugkeren naar marokko? Ze zien het als hun vakantieland; Zeg eens tegen een paar jonge amarokkanen dat ez 2 maand naar marokko mogen gaan en ze staan hier allemaal terug na 1 maand omdat ze heimwee hebben!

Ze kunnen tevens de marokkaanse nationaliteit niet verliezen want volgens de marokkaanse wet kan men zijn naionaliteit niet opgeven , noch verliezen.
Als nederland dus een verbod op dubbele nationaliteit invoert zullen alle jonge Marokkanen hun Nederlandse nationaliteit moeten opgeven en dan zijn we nog verder van huis.
Ok dat werd reeds 100 maal gezegd!

geloof je nu echt dat de jongere marokkanen in nederland echt wilen terugkeren naar marokko? Ze zien het als hun vakantieland; Zeg eens tegen een paar jonge amarokkanen dat ez 2 maand naar marokko mogen gaan en ze staan hier allemaal terug na 1 maand omdat ze heimwee hebben!

Vandaar dat ze wanneer hun favoriete vakantieland een voetbalwedstrijd wint ze massaal over straat gaan lopen.. Dit doe ik ook als de Hawaiaanse voetballers een wedstrijdje winnen..

Volgens mij was je degene die begon over aanames en dat we persoonlijk geen marokkanen kenden................ Kom je met verhalen begin je zo :rolleyes:

Je weet zelf niet eens meer wat je een half uur geleden gepost hebt :roflol:

Ok, blijkbaar moet men alles tot in het detail gaan neerschrijven anders tracht men te doen alsof men het niet begrijpt.

ik zei tegen til (als ik me niet vergis) dat ik het wel erg vind dat hij conclusies trekt over moslimmeisjes zodner dat hij ooit maar met éntje van hen had gepraat;,hoe jkan hij dan weten of ze werkelijk zo onderdrukt zijn?

En het is niet omdat je "een meisje kent die een meisje kent die een jongen kent die zijn marokkaanse zus verplicht om de hoofddoek te dragen..." dat dat ook vaak voorvalt he!

Je kan stereotypen doorbreken door eens met zo'n moslimmeisje te praten. Je zal zien dat ze heel geod op Nederlanders lijken!
Verhalen zoals "ik ken iemand die..." versterken alleen stereotypen.

tja "heimwee" en/of omdat het hier in NL stukken beter is dan in het "vaderland".

Die jongens die ik ken, willen voor geen goud terug naar hun vaderland, want ze verdienen hier het veelvoudige, hebben een goed huis, een goede auto... neej die gaan echt niet terug. Alleen voor vakantie of naar hun 2e huisje in marokka. En dit begrijp ik volkomen. Ze zouden wel gek zijn om "terug" te gaan. (ze gaannatuurlijk niet "terug" want de meeste zijnhier geboren. van mij mogen ze ook blijven, geen prbleem, zijn prima gozers)

Vandaar dat ze wanneer hun favoriete vakantieland een voetbalwedstrijd wint ze massaal over straat gaan lopen.. Dit doe ik ook als de Hawaiaanse voetballers een wedstrijdje winnen..

dat heeft meer te maken met het feit dat ze nog steeds als allochtonen worden beschouwd en zichzelf nog steeds zien als die minderheid die niet door de Nederlanders wordt aanvaard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven