Fitness Seller

jongens gecastreerd door de kerk

Dat is onzin, Kanker is het gevolg van een samenloop van omstandigheden waarbij leefstijl, aanleg en toeval een rol spelen. Een autistische stoornis wordt je mee geboren en heeft niets te maken met het niet in balans zijn, Een gehandicapt geboren kind is een fout van de natuur en heeft nog niets fout kunnen doen. Ziektes kan iedereen oplopen, Ook de meest gelovige onder ons.

Er zijn ook fouten in de natuur inderdaad kinderen die ziek geboren worden is evengoed nog te wijten aan dat de ouders een slecht levenspatroon hebben geleid. Ieder mens heeft aanleg voor zaken, maar een mens is vrijwel perfect. Er is nogal wat voor nodig om normaal te zijn.

---------- Post toegevoegd Fri 23 Mar 2012 om 22:08 ----------

We hebben al meerdere planeten gevonden in alleen al ons sterrenstelsel die erg doen denken aan aarde,
Dat we nog geen ander leven hebben gevonden heeft eerder te maken met ons gebrek aan mogelijkheden om verre planeten goed te kunnen screenen voor leven.
Het is waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd voordat we planeten vinden die ook leven bevatten.
Het heelal is zo enorm dat het gedeelte wat we kunnen screenen nooit een realistisch beeld kan geven of leven iets zeldzaams/unieks is of niet.

Speculatie

---------- Post toegevoegd Fri 23 Mar 2012 om 22:11 ----------

Wat dacht je van al die potentiële slimme koppen die zich niet door kunnen ontwikkelen omdat ze in een of ander religeus land wonen/woonde? Wie weet zijn er wel een paar Einsteins de mond gesnoerd omdat ze in hun religeuze klimaat geen kans kregen/krijgen. We weten immers van een aantal schrijnende gevallen, maar ik vraag me weleens af van welke gevallen we mogelijk helemaal niets weten omdat de kerk succesvol was.

Geef maar eens voorbeelden. Er zijn ook geniale wetenschappers die gelovig zijn zoals stephan hawking overigens. Bovendien weten we allebei dat er in nederland geen invloed is van geloof op wetenschap. Er zijn nog steeds achtergestelde landen die mensen wellicht onderdrukken, maar je gedachten zijn van jezelf en je hoeft niet te kiezen om volgens bepaalde lijnen te denken. Maar het is dus niet echt meer van toepassing. Ook in religieuze landen vind wetenschap gewoon plaats.

---------- Post toegevoegd Fri 23 Mar 2012 om 22:13 ----------

Als je er niets over kwijt wilt moet je dit niet eens opschrijven.

Ik wou het toch even vermelden. Het is te persoonlijk en prive om het op een forum neer te pennen. Of je het voor waar aan neemt is aan de lezer zelf, heeft verder geen invloed op mij.

---------- Post toegevoegd Fri 23 Mar 2012 om 22:15 ----------

.Dus je prefereert een geschrift zonder bronnen en verklaringen, boven een wetenschappelijk getoetste theorie? Dat vindt ik best opmerkelijk voor iemand met een wetenschappelijke achtergrond.

Waar haal je dat vandaan? Trouwens een theorie is een theorie.

---------- Post toegevoegd Fri 23 Mar 2012 om 22:16 ----------

Wie zegt dat het heelal iets "verlangt" dat maak jij er van.

Waarom zou het heelal een doel moeten hebben?

Omdat het heelal creatie boven vernietiging verkiest.

---------- Post toegevoegd Fri 23 Mar 2012 om 22:17 ----------

Het is goed mogelijk dat de wetenschap het juiste antwoord ook nog niet heeft gevonden, Echter kun je daaruit niet zeggen dat er dan maar een schepper/ontwerper moet zijn. Dat gaat tegen alles in wat we in ieder geval wel zeker weten.

Je kunt om dezelfde reden ook niet zeggen dat het niet zo is. Voor mijn optiek zoals ik het net beschreven heb zie ik een bepaalde beweging in het heelal die bepaalde takken verkiest boven anderen om vanuit iets niet te laten bestaan waaronder ook de strijd waar materie het gewonnen heeft van antimaterie. En dan bekijken we genialen zoals stephan hawking die nogal veel inzicht hebben in dit soort zaken die zeggen te geloven in een schepper. Waarom zou dat trouwens in gaan tegen wat we wel zeker weten? voorbeelden? Betrek mij overigens niet zo zeer direct op een bijbel, ik heb het gewoon over een schepper niet over wat er in de bijbel staat.

Ik vindt dit maar een vreemd verhaal, heb je ook voorbeelden?

Simpel voorbeeld. Placebo.

Ik begrijp je standpunten wel. Je bent realist. Maar er is meer dan dat er is genoeg wat we niet kunnen omschrijven door alleen maar realistisch te denken.

Laatst bewerkt:
Zonde, jij had er wel wat aan gehad.;)

Oke ja, ik ben het totaal met je eens wat betreft dat mond snoeren enzo.
Alleen denk je niet dat degene die dit hebben veroorzaakt ook nog maar enig ontzag hadden voor "god"?
Reken maar dat zij zichzelf veel belangrijker vonden.
Ik betreur ook enorm het feit dat de ontwikkelingen al veel verder hadden kunnen zijn en de wetenschap een stuk wijzer kon zijn dan het geval is.

Mijn eigen manier van geloven is ook totaal niet door middel van naar de kerk gaan enzo. Sterker nog ookal dwaal ik dan de discussie af, ikzelf ga met tegenzin naar de kerk omdat ik het ook een slechte gewaarwording vind dat voort komt uit het "moeten gaan".

Ikzelf leef met god als een vriend, vader en beschermer aan mijn zijde.
Hierdoor ervaar ik enorm veel voorspoed in mijn leven en sinds ik vorig jaar dus christen ben geworden ervaar ik het leven heel anders.
Ga nu niet denken dat ik eerst een absolute downie was, absoluut niet ik had altijd al een bovengemiddeld goed en welvarend leven.

Ik ben enorm blij dat ik op deze eigen manier met god door het leven mag gaan en probeer eigenlijk zo veel mogelijk de visie van de kerk te mijden en gewoon lekker positief in het leven te staan met god. Zodoende leer ik meer dan wanneer ik 2 uur een preek luister.

!!
Ik denk zelf ook eerlijk waar dat de preek in de kerk vaak extra moeilijk word gehouden zodat 90% van de kerkgangers het niet snappen en daarom nooit meer zullen leren en domweg als kuddedieren zullen blijven volgen.

God is ook een vriend. Mensen lullen maar een eind heen.

Dit soort topics moet ik dus vooral niet lezen, maar ehh..

De stap naar materie met een bewustzijn gaat mij te ver, dan is er ook niet te zeggen wat dat bewustzijn exact inhoud en of dat al niet eens eerder bestaan heeft aangezien het heelal zo groot is en er misschien een collectief bewustzijn is dat groter is dan onze. Iets stuurt alles tot in creatie, ik heb moeite te geloven dat zoiets gedachteloos tot stand komt, er moet een bepaalde energiestroom zijn die het mogelijk maakt, en die energiestroom moet toch het 1 boven het andere verkiezen, wil er uit niets, iets ontstaan.

Ondanks je wetenschappelijke achtergrond vergeet je het "goldilocks" dilemma. Dwz. De waarschijnlijkheid dat jij of ik bestaan, of de wereld zoals die is, is praktisch gezien 0. Toch bestaan we maar als we niet hadden bestaan hadden we niet waar kunnen nemen dat we bestaan. Dus moeten we bestaan..Anders had je het niet geweten.

Maxiamento zei:
Er zijn ook fouten in de natuur inderdaad kinderen die ziek geboren worden is evengoed nog te wijten aan dat de ouders een slecht levenspatroon hebben geleid. Ieder mens heeft aanleg voor zaken, maar een mens is vrijwel perfect. Er is nogal wat voor nodig om normaal te zijn.

:eek: Wut??
Blijkt maar weer dat er nog geen intelligent leven gevonden is, zeker niet op aarde.

Je moest je eens afvragen waarom je gelovigen zo probeert te overtuigen van hun ongelijk en wat je drijfveer is.

Omdat de gemiddelde gelovige allerlei onwaarheden die recht tegen de wetenschap in gaan in het rond gooit alsof het niets is.

Iedereen mag geloven wat 'ie wil, zorg wel dat het iets persoonlijks blijft en ga het vooral niet verkopen als waarheid. Dat is heel gevaarlijk.

(En nee, wetenschap is niet perfect, maar het is de beste en zelfs enige manier om iets te weten te komen over onze fysische omgeving. Wil je iets weerleggen, dan zal dat volgens een zelfde methode moeten gebeuren. Een methode van logica en testbaarheid.)

sTiiWaZz zei:
Je hebt nog steeds niet een klein voorbeeld/uitleg gegeven hoe alles is ontstaan.

Lees mijn vorige post eens?
Dat zal de wetenschap misschien zelfs nooit kunnen verklaren. Weet je namelijk hoe dit universum is ontstaan, in wat voor systeem is dat dan ontstaan? Enz. Tot het oneindige.
Dat we iets niet weten of kunnen weten wil natuurlijk niet zeggen dat je jou verklaring; God heeft het gedaan, dan maar kunt gebruiken of daar ook maar op enige manier tegenover kunt zetten. Is compleet uit je duim gezogen.

En over die verklaring van jou, en die van Maxiamento met z'n iets uit niets.. Hoe is God dan ontstaan? En wie heeft..tot in het oneindige. God heeft tenslotte hetzelfde probleem als ons universum, dat bestaat dan allemaal zomaar maar. Wil je dan stellen dat God zichzelf geschapen heeft of altijd heeft bestaan oid.? Hij is tenslotte God.. Dan kun je net zo goed die hele God stap ertussenuit laten en stellen dat ons universum vanzelf ontstaan kan zijn of er altijd was enz. Maakt logisch geen verschil en dan heb je die hele God niet nodig. Occam's razor enzo.

Waar haal je dat vandaan? Trouwens een theorie is een theorie.

Als persoon met wetenschappelijke achtergrond begrijp je de betekenis van het woord theorie en het gebruik ervan in de wetenschap niet eens, geen wetenschappelijke achtergrond dus. (Maar dat leek me al wel duidelijk.)

Blijkt maar weer dat er nog geen intelligent leven gevonden is, zeker niet op aarde.

Het kan een oorzaak zijn, als de geslachtcellen beschadigd raken door roken of drankgebruik bijvoorbeeld. Hou je achterlijke neerbuigende toontje lekker voor je, in plaats van beledigen gewoon normaal discussieren als dat niet te moeilijk voor je is '' intelligent wezentje''

Als persoon met wetenschappelijke achtergrond begrijp je de betekenis van het woord theorie en het gebruik ervan in de wetenschap niet eens, geen wetenschappelijke achtergrond dus. (Maar dat leek me al wel duidelijk.)

Wat een neerbuigend toontje zeg. Volgens mij snap je er zelf geen reet van. Wel eens ethiek gehad? Een theorie is een theorie omdat deze weerlegd kan worden wat vaak ook gebeurd. Overigens kunnen alle theoriën bij elkaar het bestaan van god nog niet uitsluiten. (was er laatst niet een theorie die de relativiteitstheorie van einstein weerlegde?)

http://www.scientias.nl/12-jarige-hard-op-weg-om-oerknal-te-weerleggen/28484

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
zo mooi hoe naief iemand kan zijn. je kan er wel mee in discussie gaan alleen ze zullen toch niet toegeven.

Weet je ook wat ook mooi is. Dat mensen zo arrogant zijn dat ze denken te weten hoe alles in elkaar steekt, maar als je ze om concrete dingen vraagt ze met de meest kinderlijke voorbeeldjes komen die helemaal niets bewijzen. Wees eerlijk tegen jezelf. Wat weet jij nou?

Dit soort topics moet ik dus vooral niet lezen, maar ehh..

Ondanks je wetenschappelijke achtergrond vergeet je het "goldilocks" dilemma. Dwz. De waarschijnlijkheid dat jij of ik bestaan, of de wereld zoals die is, is praktisch gezien 0. Toch bestaan we maar als we niet hadden bestaan hadden we niet waar kunnen nemen dat we bestaan. Dus moeten we bestaan..Anders had je het niet geweten.

Omdat de gemiddelde gelovige allerlei onwaarheden die recht tegen de wetenschap in gaan in het rond gooit alsof het niets is.

Iedereen mag geloven wat 'ie wil, zorg wel dat het iets persoonlijks blijft en ga het vooral niet verkopen als waarheid. Dat is heel gevaarlijk.

(En nee, wetenschap is niet perfect, maar het is de beste en zelfs enige manier om iets te weten te komen over onze fysische omgeving. Wil je iets weerleggen, dan zal dat volgens een zelfde methode moeten gebeuren. Een methode van logica en testbaarheid.)

Lees mijn vorige post eens?
Dat zal de wetenschap misschien zelfs nooit kunnen verklaren. Weet je namelijk hoe dit universum is ontstaan, in wat voor systeem is dat dan ontstaan? Enz. Tot het oneindige.
Dat we iets niet weten of kunnen weten wil natuurlijk niet zeggen dat je jou verklaring; God heeft het gedaan, dan maar kunt gebruiken of daar ook maar op enige manier tegenover kunt zetten. Is compleet uit je duim gezogen.

En over die verklaring van jou, en die van Maxiamento met z'n iets uit niets.. Hoe is God dan ontstaan? En wie heeft..tot in het oneindige. God heeft tenslotte hetzelfde probleem als ons universum, dat bestaat dan allemaal zomaar maar. Wil je dan stellen dat God zichzelf geschapen heeft of altijd heeft bestaan oid.? Hij is tenslotte God.. Dan kun je net zo goed die hele God stap ertussenuit laten en stellen dat ons universum vanzelf ontstaan kan zijn of er altijd was enz. Maakt logisch geen verschil en dan heb je die hele God niet nodig. Occam's razor enzo.

Dat is dus een onderdeel van het geloof.

Pff hoe vaak moet ik dat filmpje nog posten. 'Putting faith in his place'. Zolang mensen als Max met het spaghetti monster argument komen schiet het niet op.

Kan er een individuele of collectieve intelligentie voor het ontstaan van dit heelal hebben gezorgd? Tuurlijk, maar hier zijn geen aanwijzingen voor. Laat staan of ze nog bestaan, iets met de aarde hebben, met ons kunnen communiceren etc.

Maar aangezien er 0 aanwijzingen voor zijn is elk verhaaltje even ongeloofwaardig, en bovendien nutteloos. Maar in zoverre gelovig zijn dat je de kans accepteert dat er een bewustzijn aan het begin stond vind ik prima.

Maar de meesten denken dat hij twee ogen en handen heeft, een soort guardian van de aarde of zelfs van jou als persoon: Dat is gewoon dom en primitief. Dat gelul over energie is voor mensnen die bang zijn voor de dood en zich toch ergens aan vast willen houden. Dan zeg ik: be a man and just live your life.

---------- Post added 24 March 2012 at 12:35 ----------

Weet je ook wat ook mooi is. Dat mensen zo arrogant zijn dat ze denken te weten hoe alles in elkaar steekt, maar als je ze om concrete dingen vraagt ze met de meest kinderlijke voorbeeldjes komen die helemaal niets bewijzen. Wees eerlijk tegen jezelf. Wat weet jij nou?

Ik weet dat ik elke religie kan ontkrachten. Ik weet wat ik weet, en ik weet wat ik niet weet. Maar vooral weet ik dat de meesten niet weten.

Ik weet dat ik elke religie kan ontkrachten. Ik weet wat ik weet, en ik weet wat ik niet weet. Maar vooral weet ik dat de meesten niet weten.

Religie misschien wel. Maar het idee van een schepper niet. Het is gewoon te voorbarig om te kunnen spreken over dat we alles weten. Ik begrijp de gedachtegang wel, ik heb het meeste onderzoek wel meegekregen en begrijp de redernatie erachter daarom wel, de redernatie voor het bestaan van is ook niet erg sterk, maar het is te voorbarig om daar alle conclusies uit te trekken.

Bewustzijn en de kracht ervan is nog steeds iets dat erg mystiek is.

Laatst bewerkt:
Religie misschien wel. Maar het idee van een schepper niet. Het is gewoon te voorbarig om te kunnen spreken over dat we alles weten. Ik begrijp de gedachtegang wel, ik heb het meeste onderzoek wel meegekregen en begrijp de redernatie erachter daarom wel, de redernatie voor het bestaan van is ook niet erg sterk, maar het is te voorbarig om daar alle conclusies uit te trekken.

Dat is precies wat ik zeg in mn post.

Dat is precies wat ik zeg in mn post.

Ja oke. mee eens.

En het geloof is niet alleen slecht. De samenhorigheid is een goed iets. En als je puur kijkt naar dingen als de 10 geboden is geloof goed. Geloof kan met slecht geassocieerd worden als het met slechte intenties wordt beleefd. Maar hoe mensen überhaupt op zulke acties komen via de bijbel is me een raadsel dan.

Vereer naast mij geen andere goden
Maak geen godenbeelden
Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet
Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag.
Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat de HEER, uw God, u geven zal.
Pleeg geen moord.
Pleeg geen overspel.
Steel niet.
Leg over een ander geen valse getuigenis af.
Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.’

Laatst bewerkt:
God gaf me kanker 1.5 jaar geleden en ben er achteraf blij om ook nog!

Leuk voor je Piet, maar waarom vertel je dit hier?

Ik kom even melden dat er een fout in de titel staat, gecastreert moet namelijk met een 'd'.

Terug
Naar boven