- Waardering
- 703
- Lengte
- 1m93
- Massa
- 124kg
- Vetpercentage
- 15%
Dat is onzin, Kanker is het gevolg van een samenloop van omstandigheden waarbij leefstijl, aanleg en toeval een rol spelen. Een autistische stoornis wordt je mee geboren en heeft niets te maken met het niet in balans zijn, Een gehandicapt geboren kind is een fout van de natuur en heeft nog niets fout kunnen doen. Ziektes kan iedereen oplopen, Ook de meest gelovige onder ons.
Er zijn ook fouten in de natuur inderdaad kinderen die ziek geboren worden is evengoed nog te wijten aan dat de ouders een slecht levenspatroon hebben geleid. Ieder mens heeft aanleg voor zaken, maar een mens is vrijwel perfect. Er is nogal wat voor nodig om normaal te zijn.
---------- Post toegevoegd Fri 23 Mar 2012 om 22:08 ----------
We hebben al meerdere planeten gevonden in alleen al ons sterrenstelsel die erg doen denken aan aarde,
Dat we nog geen ander leven hebben gevonden heeft eerder te maken met ons gebrek aan mogelijkheden om verre planeten goed te kunnen screenen voor leven.
Het is waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd voordat we planeten vinden die ook leven bevatten.
Het heelal is zo enorm dat het gedeelte wat we kunnen screenen nooit een realistisch beeld kan geven of leven iets zeldzaams/unieks is of niet.
Speculatie
---------- Post toegevoegd Fri 23 Mar 2012 om 22:11 ----------
Wat dacht je van al die potentiële slimme koppen die zich niet door kunnen ontwikkelen omdat ze in een of ander religeus land wonen/woonde? Wie weet zijn er wel een paar Einsteins de mond gesnoerd omdat ze in hun religeuze klimaat geen kans kregen/krijgen. We weten immers van een aantal schrijnende gevallen, maar ik vraag me weleens af van welke gevallen we mogelijk helemaal niets weten omdat de kerk succesvol was.
Geef maar eens voorbeelden. Er zijn ook geniale wetenschappers die gelovig zijn zoals stephan hawking overigens. Bovendien weten we allebei dat er in nederland geen invloed is van geloof op wetenschap. Er zijn nog steeds achtergestelde landen die mensen wellicht onderdrukken, maar je gedachten zijn van jezelf en je hoeft niet te kiezen om volgens bepaalde lijnen te denken. Maar het is dus niet echt meer van toepassing. Ook in religieuze landen vind wetenschap gewoon plaats.
---------- Post toegevoegd Fri 23 Mar 2012 om 22:13 ----------
Als je er niets over kwijt wilt moet je dit niet eens opschrijven.
Ik wou het toch even vermelden. Het is te persoonlijk en prive om het op een forum neer te pennen. Of je het voor waar aan neemt is aan de lezer zelf, heeft verder geen invloed op mij.
---------- Post toegevoegd Fri 23 Mar 2012 om 22:15 ----------
.Dus je prefereert een geschrift zonder bronnen en verklaringen, boven een wetenschappelijk getoetste theorie? Dat vindt ik best opmerkelijk voor iemand met een wetenschappelijke achtergrond.
Waar haal je dat vandaan? Trouwens een theorie is een theorie.
---------- Post toegevoegd Fri 23 Mar 2012 om 22:16 ----------
Wie zegt dat het heelal iets "verlangt" dat maak jij er van.
Waarom zou het heelal een doel moeten hebben?
Omdat het heelal creatie boven vernietiging verkiest.
---------- Post toegevoegd Fri 23 Mar 2012 om 22:17 ----------
Het is goed mogelijk dat de wetenschap het juiste antwoord ook nog niet heeft gevonden, Echter kun je daaruit niet zeggen dat er dan maar een schepper/ontwerper moet zijn. Dat gaat tegen alles in wat we in ieder geval wel zeker weten.
Je kunt om dezelfde reden ook niet zeggen dat het niet zo is. Voor mijn optiek zoals ik het net beschreven heb zie ik een bepaalde beweging in het heelal die bepaalde takken verkiest boven anderen om vanuit iets niet te laten bestaan waaronder ook de strijd waar materie het gewonnen heeft van antimaterie. En dan bekijken we genialen zoals stephan hawking die nogal veel inzicht hebben in dit soort zaken die zeggen te geloven in een schepper. Waarom zou dat trouwens in gaan tegen wat we wel zeker weten? voorbeelden? Betrek mij overigens niet zo zeer direct op een bijbel, ik heb het gewoon over een schepper niet over wat er in de bijbel staat.
Ik vindt dit maar een vreemd verhaal, heb je ook voorbeelden?
Simpel voorbeeld. Placebo.
Ik begrijp je standpunten wel. Je bent realist. Maar er is meer dan dat er is genoeg wat we niet kunnen omschrijven door alleen maar realistisch te denken.
Laatst bewerkt:

Wut??