MuscleMeat

Jouw favoriete manier van trainen(ON)

Ik had over het opwarmen gelezen, ik bedoel meteen beginnen met een max. gewicht en daarna wat lichtere sets. Mits genoeg ervaring vind ik dat dit gewoon kan maar ik ga het niet zomaar iedereen aanraden om te doen ;)

wat te doen als je blessures wilt:

stap 1. niet opwarmen
stap 2. beginnen met max gewicht
stap 3. oefening incorrect uitvoeren, omdat je niet goed opgewarmt bent
stap 4. proberen niet te huilen wanneer het misgaat
stap 5. toch maar janken

gefeliciteerd, je bent nu geblesseerd :birthday:

Een oefening correct of incorrect uitvoeren heeft niets te maken met opwarmen of niet
nou ik heb weleens zonder warm up een stiff legged deadlift geprobeerd met een zwaar gewicht, lukte me voor geen meter. na strekken en opwarmen van de hams was de vorm 10x beter. Zelfde met squatten.

nou ik heb weleens zonder warm up een stiff legged deadlift geprobeerd met een zwaar gewicht, lukte me voor geen meter. na strekken en opwarmen van de hams was de vorm 10x beter. Zelfde met squatten.

Dan ben je gewoon een stijve hark

Dan ben je gewoon een stijve hark
vanochtend had ik wel een stijve hark ja. nee maar zonder dollen, tis toch gewoon basiskennis dat je eerst je spieren moet opwarmen voordat je ze de volle lading geeft of je nou ervaren bent of niet komop zeg :p

Als ik met zware gewichten start let ik net meer op de juiste techniek dan met lichte gewichten die ik dan al sneller ga afrafelen

Als ik met zware gewichten start let ik net meer op de juiste techniek dan met lichte gewichten die ik dan al sneller ga afrafelen

wat is dit nou voor slecht excuus :roflol:

stretchen? Statisch strechen is niet echt aan te raden als warm up, dynamisch stretchen wel. Maar weet natuurlijk niet hoe je stretcht

vanochtend had ik wel een stijve hark ja. nee maar zonder dollen, tis toch gewoon basiskennis dat je eerst je spieren moet opwarmen voordat je ze de volle lading geeft of je nou ervaren bent of niet komop zeg :p

Ja klopt maar Sanca heeft een baard dus superhuman

ja oke redenatie klopt wel, maar je moet eigenlijk altijd op je techniek letten.

wat is dit

stretchen? Statisch strechen is niet echt aan te raden als warm up, dynamisch stretchen wel. Maar weet natuurlijk niet hoe je stretcht
eerst dynamisch, na de training statisch (wanneer nodig)

Ja klopt maar Sanca heeft een baard dus superhuman
oh, je hebt gelijk my bad :o

Hier ben ik het wel mee eens. Als ik meteen met een 60kg begin te squatten voel ik letterlijk m'n heupen uit elkaar scheuren. Diepte is ook niet mogelijk. Ik doe altijd eerst een paar setjes met de bar.

Hier ben ik het wel mee eens. Als ik meteen met een 60kg begin te squatten voel ik letterlijk m'n heupen uit elkaar scheuren. Diepte is ook niet mogelijk. Ik doe altijd eerst een paar setjes met de bar.

Same ik moet ook geen setjes tot tegen de grond doen direct met 100 kg. Eerst de baar voor mij.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe kijken jullie tegen elke dag trainen(in een split)? En rustdagen op gevoel als je aanvoelt dat je er 1 nodig hebt.

Terug
Naar boven