Fitness Seller

jouw top 5 films en acteurs aller tijden

Films:
Shawshank Redemption
Requiem for a Dream
Running Scared
21 grams
Saving Private Ryan
Fight Club

Acteurs:
Matt Damon
Mark Wahlberg
Benicio Del Torro
Brad Pitt
Sami Naceri

Laatst bewerkt:
Mijn point is dat de montage van Tarrantino veel tekorten/saaie en zwakke momenten verbergt... en ik vind dat een goedkoop truukje, je gaat pas verantwoord met montage spelen als het echt functioneel in het verhaal past. Desalniettemin kan ik zijn monteerkwaliteiten, zijn uitgekiende camerastandpunten, gevoel voor drama, etc... niet ontkennen...

Heel verhaal over de originele montage wat toch niet origineel blijkt te zijn.
What else is new.
Als je nou gewoon met een argument komt, namelijk de zwakke/saaie momenten adresseren die hij op deze manier 'verbergt', heb je misschien toch nog een punt.

Ik vraag mezelf ook wel eens af waarom zijn werk zo enorm hoog gewaardeerd wordt door een mainstream publiek. Uiteindelijk denk ik dat het komt vanwege een aantal verschillende factoren die in de film zo goed werken dat ze het geheel uniek maken. En dan doel ik op de dialogen, de scherpe humor, de onvergetelijke muziek (twist contest!), personages en natuurlijk het verhaallijn wat niet uniek is (The Killing van Kubrick) maar voor een mainstream publiek wel vernieuwend is. De film heeft tenslote in feite verschillende lagen waarop je hem kan kijken en dat is de reden dat talloze mensen de film compleet grijsgedraaid hebben (stoned or not).

films:

The Shawshank Redemption
Once upon a time in america
a Bronx tale
The Godfather
la Haine

acteurs

Morgan Freeman
Robert De Niro
Denzel Washington
Jack Nicholson
Dustin Hoffman

Als je die goed vind moet je Colors een keer huren, is tien keer beter, wel wat minder humor.

de onvergetelijke muziek (twist contest!),

Jackie Brown was de muziek gewoon genieten, Kill bill was gewoon klote muziek.

Films :

The Party
Usual Suspects
Star Wars
Schindlers List
Goodfellas
The Great Dictator

(6 omdat ik de laatste er gewoon bij moet hebben staan).

Acteurs :

Peters Sellers
Robert de Niro
Sean Penn
Kevin Spacey
Charley Chaplin

Films
1. Terminator 2
2. First Blood
3. Red Dawn
4. Greace
5. Rocky 4 dacht ik:scratch:

Acteurs
Arnold Schwarzenecker
Sylvester Stallone
Jean-Claude vandamme
Wesley Snipes
Tom Cruise

Films :

The Party
Usual Suspects
Star Wars
Schindlers List
Goodfellas
The Great Dictator

(6 omdat ik de laatste er gewoon bij moet hebben staan).

Acteurs :

Peters Sellers
Robert de Niro
Sean Penn
Kevin Spacey
Charley Chaplin

Dit gaat le lijn nek kosten :D, maar heb the usual suspects nooit echt een fantastische film gevonden, misschien ook wel omdat ik hem pas een jaar geleden voor het eerst heb gezien, maar buiten het leuke raadseltje kan de film me voor geen reet boeien. Alsof hij iets mist, in ieder geval begrijp ik niet dat hij in zoveel filmlijsten zoals imdb zo hoog genoteerd staat.

Mja nogal moeilijk te zeggen. Ik heb toch best redelijk wat films gezien, en ook veel toffe. Maar als ik dan ga denken wat ik echt te vetste vind dan kom ik toch op zo'n standaart lijstje uit.

Ik denk uhmz,

-Pulp Fiction
-Natural Born Killers
-Braindead
-Sin City
-The Matrix

Zoiets, ja ik weet niet met films kan ik dat echt niet zo zeggen maar deze komen wel het eerst in me op. Ja niet orgineel en allemaal erg mainstream.

waarom zie ik nergens Chuck Norris en Steven Seagal staan??? :D

Dit gaat le lijn nek kosten :D, maar heb the usual suspects nooit echt een fantastische film gevonden, misschien ook wel omdat ik hem pas een jaar geleden voor het eerst heb gezien, maar buiten het leuke raadseltje kan de film me voor geen reet boeien. Alsof hij iets mist, in ieder geval begrijp ik niet dat hij in zoveel filmlijsten zoals imdb zo hoog genoteerd staat.

Je moet de film eigenlijk 2 keer zien (minimaal). Eerst gewoon het verhaal volgen, wat inderdaad op zich niet bijzonder is. Daarna nog een keer kijken in de wetensschap dat Spacey iedereen in de maling neemt. Hij maakt de film, ook al zijn sommige stukjes uit het verhaal dat hij verzint ook best amusant.

Je ziet tochwel vaak dezelfde films voorbij komen

Ik moet er gewoon een top 6 van maken:

Crash
The Usual Suspects
Pulp Fiction
The Matrix
Saw
Equilibrium

1 Terminator 2
2 Pulp fiction
3 Rocky 4
4 Vanaf hier wordt het toch wel lastig want er zijn er zoveel goed.. bv the descend (fijne horror)
5 Seven / beverly hills cop 2 / coming to america / blade ...

Acteurs
1 Arnold (sorry gaat niet om het acteren maar kijk zijn films toch eindeloos)
2 Stallone (kan iets beter acteren als arnold maar qua motivatie bestaat er niks beter als rocky en rambo)
3 Bruce willis
4 wesley Snipes
5 eddy Murphy

ik kom niet toe met lijstjes van 5 :o

1. Apocalypse now
2. Cicade de Deus
3. Amores perros
3. Pulp- fiction
4. The shining

1. Marlon Brando
2. Clint Eastwood
3. Jack Nicholson
4. Robert Downey Junior
5. Robert de Niro

top 5 films

Shawshank redemption
25th hour
American psycho
Requiem for a dream
American beauty

Acteurs
Christian Bale
Don Cheadle
Kevin Spacey
Edward Norton

1 Terminator 2
2 Pulp fiction
3 Rocky 4
4 Vanaf hier wordt het toch wel lastig want er zijn er zoveel goed.. bv the descend (fijne horror)
5 Seven / beverly hills cop 2 / coming to america / blade ...

Acteurs
1 Arnold (sorry gaat niet om het acteren maar kijk zijn films toch eindeloos)
2 Stallone (kan iets beter acteren als arnold maar qua motivatie bestaat er niks beter als rocky en rambo)
3 Bruce willis
4 wesley Snipes
5 eddy Murphy

lol @ jouw lijstje ... :)
is het een grap ?

Terug
Naar boven