AndroidHealthClinic

Juiste trainingsadvies ?

Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
66kg
Hallo,

Ik ben momenteel 17 en heb sinds gisteren een abbonement bij de sportschool afgesloten.
Hiervoor heb ik zelf al met halters getraind enkele maanden, en ook buikspieren.

Ik heb altijd al zichtbare buikspieren gehad, en ook na het trainen met halters was er al een klein resultaat zichtbaar na enkele maanden (zichtbare triceps, grotere biceps), mede omdat ik vrij slank ben.

Mijn doel is om mijn spieren te vergroten en met name zichtbare verduidelijking van de spieren.
Ik heb al enkele informatie opgezocht over diversen methodes om dit te bereiken, maar was ook benieuwd naar jullie advies, namelijk:

Hoeveel Sets en herhalingen adviseren jullie? 3 x 15?
Hoe moet ik deze trainen, langzaam? snel?
Is het aan te raden om maximaal te trainen, of kan ik beter iets lichtere gewichten hierbij gebruiken?

Ik ben van plan het trainen van mijn buikspieren ook weer op te pakken, hoe zit het met het in balans trainen van de buik rug om een goede houding te blijven houden.
Ik ben er namelijk ook al achter gekomen dat ik mijn arm niet volledig (180 graden) kan strekken, is dit normaal?

Op het gebied van cardio doe ik hardlopen (1 a 2 x in de week een uur) en ik voetbal 3x per week op goed niveau!

alvast bedankt!

Volledig lichaam trainen (zal je voetbal ook helpen)
Kwa schema's kun je kiezen tussen split (elke groep 1x per week), Upperbody/lower body (elke groep 2x per week) en fullbody (totaal 3x per week). Uiteindelijk volume dat je doet is toch gelijk per week (niet per training)
Gewoon trainen, niet te langzaam, niet te snel, gewoon.

Gewichten gebruiken die zwaar genoeg zijn zolang je niet te blessuregevoelig bezig bent (verkeerde techniek) of aan het ego-liften. (ie een oefening uitvoeren op een manier die enkel goed is voor je ego en niet voor algemene kracht of massa).

Je kan van 5x5 naar 3x8 tot 3x15 doen. Is allemaal hetzelfde.
5x5 word gezegd meer kracht maar je kan er prima massa mee krijgen.
Verder is het ook zeer individueel wat beter werkt.

Rug-borst 1:1 verhouding.
Ook goede verhouding oefeningen, de kleine biceps train je niet met evenveel oefeningen als je benen (die een heel pak groter zijn).

Voeding is zeer belangrijk.

Succes.

Voor iedereen die een FB schema zoekt

Voorbeeld Fullbodyschema.
optie 1 of 2
Bankdrukken 2x8 3x8
Squats 2x8 3x8
Militarypress 2x8 3x8
Chinnen 2x8 3x8
Deadlift 2x8 3x8
Standingcalfraises 25/22/20 1 been om en om.
Bicepsbb.curl 2x8
Tricepsbb.ext. 2x8
Shrugs 2x8

Uit te voeren:

Maa-Woe-Vrij
of
Maa-Do-Zo-Woe-Zat etc. met optie 1 aanbevolen voor beginners.

Algehele warming-up +-10min. op Crosstrainer en rekken en strekken.

Mijn Tabs worden niet geaccepteerd 2x8 is optie 1 en 3x8 is optie 2

FB schema uitvoeren op 55-70% van 1RM

misschien kun je hier wat mee ?

• Topic Starter Topic Starter
Ja bedankt, hier kan ik zeker iets mee.
Moet ik ook nog alle apparaten doen? Anders ben ik binnen 30 min al klaar..

10 min warm up + 9 oefeningen 2x8, lijkt me sterk op 30 minuten.

Maar: less is more hoor. Zeker geen apparaten bijdoen, dit volstaat

En zorg ervoor dat de gewichten een uitdaging zijn ;) Niet te licht, maar ook niet te zwaar

Gewoon SS doen.

Als ik het goed begrijp wil je door middel van krachttraining je spieren ''vergroten''. Om dit te bereiken zul je aan steeds zwaardere gewichten moeten hangen. Ik adviseer om geen cardio te doen. Dit in verband met het feit dat je aan voetbal doet, dit is een duursport. Je zult hier spiermassa op inleveren als je ook nog cardio gaat doen. Verder adviseer ik om lichte reps te doen en veel herhalingen te doen omdat je anders het risico loopt om zwaarder en dus langzamer te worden wat betreft het voetballen. Dus als je binnenkomt bij de sportschool meteen beginnen met de gewichten heel lichtjes en veel reps om goed te worden maar zorg dat je niet boven 75% van je maximale kracht komt.

Als ik het goed begrijp wil je door middel van krachttraining je spieren ''vergroten''. Om dit te bereiken zul je aan steeds zwaardere gewichten moeten hangen. Ik adviseer om geen cardio te doen. Dit in verband met het feit dat je aan voetbal doet, dit is een duursport. Je zult hier spiermassa op inleveren als je ook nog cardio gaat doen. Verder adviseer ik om lichte reps te doen en veel herhalingen te doen omdat je anders het risico loopt om zwaarder en dus langzamer te worden wat betreft het voetballen. Dus als je binnenkomt bij de sportschool meteen beginnen met de gewichten heel lichtjes en veel reps om goed te worden maar zorg dat je niet boven 75% van je maximale kracht komt.

Massaverlies gaat hand in hand met voeding. Wilt hij extra cardio doen is dat prima, als hij maar weet dat hij dat er allemaal weer bij moet eten.

Terug
Naar boven