Justin Bieber is gewoon zo groot omdat iedereen het erover heeft,
Groot?
vooral die mensen die het zo belangrijk vinden om te laten weten dat ze hem niets vinden.
Natuurlijk niet. Eerder door een sluwe manager die een bepaalde doelgroep perfect weet te targeten en hersenspoelen. En eenmaal je die doelgroep bereikt hebt volgt de media vanzelf zodat het verspreid als een virus.
Heeft dus niets te maken met negatieve reacties, die komen pas op het einde van mensen die het beu worden om overal dat talentloze k*tkind in de media te zien verschijnen.
Hij heeft nauwelijks meer fans dan de Backstreet Boys in hun tijd.
Ja want 200 miljoen platen verkopen stelt natuurlijk ook totaal niets voor.
Overigens komt hij nog lang niet in de buurt van dat cijfer, ik vond via Google cijfers rond de 10 miljoen. Hij is natuurlijk ook nog lang niet zo lang bezig.
De echt grote artiesten hebben natuurlijk een veelvoud verkocht van dit aantal, maar laten we nu niet doen alsof het weinig is. Zeker relatief aan de tijd.
Maar mijn verwachting is dat deze verkopen grotendeels gebaseerd zijn op irrationele tieners, misschien nog wat huisvrouwen, maar daar houd het ongeveer wel op. Daarom voorspel ik ook dat zijn muziekcarrière niet lang zal duren. Een echte topartiest reikt verder dan zijn oorspronkelijke doelgroep en weet die doelgroep later ook nog vast te houden. Maar zijn huidige fanbase gaat zich later vooral schamen over hun muziekkeuze en deze zo snel mogelijk willen vergeten.
Michael Jackson werd ook een gestoorde racistische pedofiel genoemd toen hij nog leefde. Ik heb werkelijk nog nooit iemand iets over zijn geweldige carriere horen zeggen in de laatste 10 jaar van zn leven.
MJ heeft altijd veel fans gehad in alle leeftijdsgroepen en tegenover de negatieve publiciteit stond een veel grotere positieve aanhang. MJ was in de laatste jaren van zijn muziekcarrière inderdaad niet meer zo succesvol. Wat dan weer vooral met persoonlijke problemen te maken had, want anders had hij dat succes makkelijk kunnen volhouden. Hij is altijd populair geweest zowel levend als na zijn dood. En terecht natuurlijk.
Nu hij dood is krijgt hij ineens de heldenstatus en heeft hij 'zoveel gedaan voor de popmuziek'.
Misschien wat minder focussen op de media, maar het is normaal dat zo'n uitspraken er komen na de dood van een koning van de popmuziek.
De enige uitspraken die er na Bieber zullen komen zullen uitspraken van schaamte zijn.