Fitness Seller

kaal worden

Ilya

Advanced Bodybuilder
Waardering
29
IK hoor iedereen altijd brallen dat je moet kijken naar de heren aan je moeders familiekant. Ik snap wel waarom, maar bij mij vraag ik me af of ik daar ooit wel vanuit zou kunnen gaan. Alle heren hebben krullend haar. De 1 heeft het dunner dan de ander en daarvan is er nu alweer 1 harstikke kaal op zijn 30ste.

Ik daarentegen heb ontzettend dik sluik haar a la mijn moeder. (die weer de enige is in de familie die dit soort haar heeft).

Snappen jullie waar ik heen wil ?

Tijd voor een lesje genetica natuurlijk. Het is mij niet duidelijk op welke genen haargroei tot expressie komt.
Als het niet het X-chromosoom is (wat dan alleen van moeders kant komt), dan is de kans even groot dat je beïnvloed bent door je vader.
Is het wel zo, dan speelt alleen je moeders familie een rol. Maar dan zal jij dus idd hetzelfde soort haar hebben als mams alhoewel zij natuurlijk op 1 van de 2 eigen X-jes een kaalheidsgen had kunnen zitten.

Mijn moeder was zelf eig niet echt heel dichtbehaard op haar hoofd en mijn oom was zowat helemaal kaal.. dus een volle bos heb ik niet. Exact hetzelfde geldt voor broerlief die echt niet kaal is maar een flinke hap op zijn voorhoofd mist en al begint te denken aan kam-technieken.
Wat ik ook vaak hoor is dat een hoog testosteron-niveau sneller leidt tot kaalheid, hoe hoger des te kaler zeggen ze altijd.

Maar ik zou zeggen: eerst eens een boek/artikel over erfelijkheidsleer doorlezen voor je bakerpraatjes gaat geloven.

Espi (te lui om het op te zoeken, boeit me even niet zo).

Originally posted by Ilya
IK hoor iedereen altijd brallen dat je moet kijken naar de heren aan je moeders familiekant. Ik snap wel waarom, maar bij mij vraag ik me af of ik daar ooit wel vanuit zou kunnen gaan. Alle heren hebben krullend haar. De 1 heeft het dunner dan de ander en daarvan is er nu alweer 1 harstikke kaal op zijn 30ste.

Ik daarentegen heb ontzettend dik sluik haar a la mijn moeder. (die weer de enige is in de familie die dit soort haar heeft).

Snappen jullie waar ik heen wil ?
Veel ken ik er niet over, maar ik geloof niet dat je dit heel strikt moet volgen.
Er is altijd een zekere invloed van de ouders en de nieuwe generatie.

Maar je bent ook jong he, het gaat over kaalheid die later optreed, ik ken mensen die vroeger een bos krullen hadden en flink wat haar, die nu plots kaal zijn geworden...

van tsunami:

[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven