Lauw zei:
ik wel!!
als ik geld heb verdeel ik het altijd onder de armen..........
de ene helft onder mijn rechterarm, de andere helft onder mijn linkerarm!

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lauw zei:

Silva zei:
Leviathan zei:Op het moment dat het in de politiek ff niet meer gaat, dan trekken de verantwoordelijken zich terug, krijgen elders via vriendjespolitiek een hoge functie aangeboden en de volgende kan de rotzooi gaan opruimen.

Leviathan zei:Politici hebben de gave om makkelijke dingen ontzettend moeilijk te maken. vandaar dat tijdens het debatteren er nog wel eens iemand in slaap sukkelt.
In een bananenrepubliek zijn veel zaken veel slechter geregeld, maar voor de gewone burger tenminste nog te volgen.

EricR zei:Vergeet het maar dat in een bananenrepubliek alles makkelijker te volgen is, daar zijn het nog grotere bureaucraten met vage formulieren en regeltjes. Enige 'voordeel' is dat je in dat soort landen wat kan regelen met een stapeltje bankbiljetten tussen de formulieren.
Bureaucratis is in bijna ieder ter wereld een vertragende factor.

Lauw zei:Overigens mogen burgers ook wel een beetje naar zichzelf kijken. Want doen als er eens wat misgaat? Zeuren om regels. Zoals we bijvoorbeeld dankzij de vuurwerkramp in Enschede een volledig uit zijn verband gerukt stukje wetgeving hebben m.b.t. de kleinschalige opslag en verkoop van vuurwerk.
Lauw zei:mijn inziens heb je 2 extremen. Een maatschappij die enorm bureaucratisch is. Het voordeel van zo’n maatschappij is dat ieder risico wordt vastgelegd, geanalyseerd en geminimaliseerd. Het nadeel is dat iedere beslissing die je neemt eeuwen duurt, omdat alles eerst uitgebreid moet worden vastgelegd en geanalyseerd.
En aan de andere kant heb je een maatschappij die helemaal geen bureaucratie kent (een anarchie?). Het voordeel is dat beslissingen razensnel genomen kunnen worden. Het nadeel is dat mensen erg snel langs heen werken en dat er geen enkele controle plaatsvind, wat dus het risico op ongelukken flink vergroot.
Het gaat om de balans denk ik....

) bezig houden met de controle en handhaving van de milieuwetgeving in dit landje.