Fitness Seller

Kabinet-Balkenende II gevallen

Ik heb dit hele topic niet doorgelezen. Ik heb besloten om me om de politiek niet meer (zo) druk te maken. Politici maken zich ook absoluut niet druk om mij (of welke burger dan ook)

Wel ben ik stiekum aan het rondneuzen naar een land om in de nabije toekomst naar toe te gaan emigreren.

Ben pas begonnen met een eigen bedrijf, en dat kan en mag ik waar dan ook ter wereld (behalve in de VS) uitvoeren.

Op het moment dat het in de politiek ff niet meer gaat, dan trekken de verantwoordelijken zich terug, krijgen elders via vriendjespolitiek een hoge functie aangeboden en de volgende kan de rotzooi gaan opruimen.

Silva zei:
zegt het blije festival publiek Pim de pinquin.

dit is ook weer zo'n echte dooddoener he. :rolleyes:

politiek is een vicieus cirkeltje waar nooit maar dan ook nooit een einde aan zal komen. Ze houden zichzelf in stand en als er geen problemen meer zijn creeren ze die gewoon zelf.

Maar je kan lullen wat je wilt Silvia, maar het ging toch aardig de goede kant op met Balkenende 2.

Leviathan zei:
Op het moment dat het in de politiek ff niet meer gaat, dan trekken de verantwoordelijken zich terug, krijgen elders via vriendjespolitiek een hoge functie aangeboden en de volgende kan de rotzooi gaan opruimen.

Volgens mij heeft 'ie hier vet gelijk in.... Zowel "linkse" als "rechtse" politicie doen hier rijkelijk aan mee... Paul Zakkenvöller met zijn commissie Pavem bijvoorbeeld...

Ik weet niet meer wat ik moet stemmen... Ga denk ik voor de grootste dissident die er tussenzit, want dan wordt de politiek nog leuk om naar te kjiken...

Ik ben "sociaal-liberaal-achtig", vind dat gelul over veiligheid mbt tot terrorisme veel te ver overtrokken (opgave van burgerrechten)... ben voor legalisering van drugs en voor inkomensherverdeling...

Maar ik vind dat ondernemers ook veel meer ruimte moeten krijgen om mensen te kunnen ontslaan voor een gezonde doorloop van banen.... de ambtenarij en regelgeving moet drastisch inperken....
Kortom... politiek in Nederland: :dunno:

Ik ben ervan overtuigd dat binnen NL minstens 1000 bureaucratische regeltjes kunnen verdwijnen, en dat dat alleen maar positief zal uitpakken.

Als ik alleen maar kijk naar het geldverspillende UWV. Die gasten hebben me in het verleden alleen maar tegengewerkt ipv vooruitgeholpen door lekker op de strepen te gaan staan.

Druk bezig met opleiding + stage (op eigen initiatief en zelf gefinancieerd), en continue weer zo'n zeikerig ambtenaartje in je nek die je ff zegt dat je toch ook wel 4 gerichte sollicitaties per mnd moet doen.

fl**ker op! Alsof ik 24/7 onder mn auto lag te sleutelen met een uitkering en verder geen reet uitvoerde!

Als belastingbetaler laat dat dan een wrange nasmaak achter.

Politici hebben de gave om makkelijke dingen ontzettend moeilijk te maken. vandaar dat tijdens het debatteren er nog wel eens iemand in slaap sukkelt.

In een bananenrepubliek zijn veel zaken veel slechter geregeld, maar voor de gewone burger tenminste nog te volgen.

Leviathan zei:
Politici hebben de gave om makkelijke dingen ontzettend moeilijk te maken. vandaar dat tijdens het debatteren er nog wel eens iemand in slaap sukkelt.

In een bananenrepubliek zijn veel zaken veel slechter geregeld, maar voor de gewone burger tenminste nog te volgen.

Precies.. vrijheid zorgt voor eigen verantwoordelijkheid en zelfvoorziening van burgers omdat ze dan MOETEN.. Zo snel de staat er met z'n fikken tussen zit te wroeten gaat het mis. Daarbij wordt alles zo ingewikkeld dat maar enkele mensen er voordeel bij hebben.

Bij de WW-aanvraag bijvoorbeeld. Een vriend van me loopt daar in. Ik geloof dat hij al 12 weken geen cent heeft gezien van die gasten. Hij dreigt nu zwaar in de financiële problemen te komen.

Als je de ambtenaartjes daar op aan spreekt, en je doet dat niet zo netjes (dat is heel normaal omdat dezelfde ambtenaartjes je van je eerste levensbehoeften dreigen af te snijden), dan wordt je gekort....

Daarbij moet jij als burger alles bij opvraag alles binnen 24 uur kunnen overleggen, en als jij iets wil dan duurt het weken zoniet maanden. :kots:

Vergeet het maar dat in een bananenrepubliek alles makkelijker te volgen is, daar zijn het nog grotere bureaucraten met vage formulieren en regeltjes. Enige 'voordeel' is dat je in dat soort landen wat kan regelen met een stapeltje bankbiljetten tussen de formulieren.

Bureaucratis is in bijna ieder ter wereld een vertragende factor.

EricR zei:
Vergeet het maar dat in een bananenrepubliek alles makkelijker te volgen is, daar zijn het nog grotere bureaucraten met vage formulieren en regeltjes. Enige 'voordeel' is dat je in dat soort landen wat kan regelen met een stapeltje bankbiljetten tussen de formulieren.

Bureaucratis is in bijna ieder ter wereld een vertragende factor.

Maar vaak bedenken ze daar die regeltjes ter plekke.

Hier in NL moeten er zich eerst 15 ambtenaren over buigen waar precies Hoofdstuk 38, artikel 267 zich ook alweer bevindt alvorens men er uitleg aan kan geven. ;)

Onder het motto, het kan altijd erger, ik ken Duitsland redelijk, en daar is de bureaucratie echt een klucht. Helemaal gestoord die Duitsers. Het hoogtepunt is hun 2 jaar geleden ingevoerde statiegeld systeem die ervoor gezorgd heeft dat de blikindustrie in Duitsland dood is. :roflol:
Het tolgeld systeem voor vrachtwagens, en met name de ‘ontwikkeling’ daarvan was ook lachen.

Hier in Nederland dreigen we ook flink door te schieten vind ik. Maar als de politici in Nederland in een helder moment de regels willen vereenvoudigen dan hebben we altijd nog Brussel om de ambtelijke schrijfvaardigheid op peil te houden. :(

Overigens mogen burgers ook wel een beetje naar zichzelf kijken. Want doen als er eens wat misgaat? Zeuren om regels. Zoals we bijvoorbeeld dankzij de vuurwerkramp in Enschede een volledig uit zijn verband gerukt stukje wetgeving hebben m.b.t. de kleinschalige opslag en verkoop van vuurwerk.

Lauw zei:
Overigens mogen burgers ook wel een beetje naar zichzelf kijken. Want doen als er eens wat misgaat? Zeuren om regels. Zoals we bijvoorbeeld dankzij de vuurwerkramp in Enschede een volledig uit zijn verband gerukt stukje wetgeving hebben m.b.t. de kleinschalige opslag en verkoop van vuurwerk.

Is ook voor een groot deel te wijten aan de mosterd-na-de-maaltijd politiek dat al jaren bedreven wordt.

Een of meerdere ambtenaren hebben ooit een vergunning afgegeven voor een vuurwerkfabriek midden in een woonwijk. Niemand die zich ooit achter de oren heeft gekrabt en zichzelf afgevraagd of dat nu wel zo verstandig is.

Jaren daarvoor heeft er al een soortgelijke ramp voorgedaan in Culemborg. De politiek leert niet!!!

(Zijn trouwens sinds 2000, 176 vuurwerkbedrijven opgehouden of verplaatst en hebben een gezamenlijke subsidie/onkostenvergoeding van 10 miljoen euro meegekregen)

Hoe lang moet de burger nog boeten voor ambtelijke fouten?

mijn inziens heb je 2 extremen. Een maatschappij die enorm bureaucratisch is. Het voordeel van zo’n maatschappij is dat ieder risico wordt vastgelegd, geanalyseerd en geminimaliseerd. Het nadeel is dat iedere beslissing die je neemt eeuwen duurt, omdat alles eerst uitgebreid moet worden vastgelegd en geanalyseerd.

En aan de andere kant heb je een maatschappij die helemaal geen bureaucratie kent (een anarchie?). Het voordeel is dat beslissingen razensnel genomen kunnen worden. Het nadeel is dat mensen erg snel langs heen werken en dat er geen enkele controle plaatsvind, wat dus het risico op ongelukken flink vergroot.

Het gaat om de balans denk ik, en in Nederland dreigen we door te schieten naar de bureaucratische kant. Het nemen van beslissingen duurt soms veel te lang, en de enorme hoeveelheid regels dreigen het contact met de praktijk te verliezen.

En tsja, ambtelijke fouten houdt je altijd. Als er geen fouten meer mogen worden gemaakt dan kan je als ambtenaar beter ophouen met werken (jaja, inkoppertje, stelletje bitches).

Het zou mijn inziens in ieder geval geen kwaad kunnen als de beschermde status van ambtenaren komt te vervallen. Als een ambtenaar niet functioneerd dan moet ie gewoon ontslagen worden. Ik wordt echt helemaal RAMGEK van die dooie hufters die de hele dag als een zombie tussen de koffieautomaat en rookhok heen en weer schuifelen omdat ze door een slechte jeugd o.i.d. in een ‘reintegratie traject’ zijn terechtkomen. Dat soort ****ers krijgen dan met behoud van loon 1 of andere speciaal voor hun gecreerde functie, waarbij ze het eerste half jaar maar 4 uur per dag hoeven te komen, want je moet de werkdruk langzaam opbouwen (nee, ik verzin dit niet om het verhaal leuker te maken). Wij hebben ook zo’n dooie lul op de afdeling lopen. Hij ziet eruit alsof hij ieder moment dood kan omvallen, wat helaas nooit gebeurd. Niemand weet precies wat hij doet (iets met micro planologie ofzo, dus bouwaanvragen van dakkapels beoordelen o.i.d.) en hij is ongeeer 18 uur per week aanwezig. En je hebt geen **** aan hem, hij weet nooit wat.
Als ik slechte zin heb dan botvier ik dat op hem. Hij haat me en daar haal ik veel plezier uit. Dan zeg ik met een uitgestreken gezicht: Heeee Hans, hoe gaat het? Je ziet er niet zo goed uit vandaag? Slecht geslapen? En dan mompelt ie wat, maar dan loop ik vriendelijk glimlachend door. Heerlijk. Dan voel ik me gelijk een stuk beter.

Lauw zei:
mijn inziens heb je 2 extremen. Een maatschappij die enorm bureaucratisch is. Het voordeel van zo’n maatschappij is dat ieder risico wordt vastgelegd, geanalyseerd en geminimaliseerd. Het nadeel is dat iedere beslissing die je neemt eeuwen duurt, omdat alles eerst uitgebreid moet worden vastgelegd en geanalyseerd.

En aan de andere kant heb je een maatschappij die helemaal geen bureaucratie kent (een anarchie?). Het voordeel is dat beslissingen razensnel genomen kunnen worden. Het nadeel is dat mensen erg snel langs heen werken en dat er geen enkele controle plaatsvind, wat dus het risico op ongelukken flink vergroot.

Het gaat om de balans denk ik....

Juistem Lauw.. Het is een curve (jammer dat er geen tekenfunctie op DBB zit, want anders had ik die curve ff kunnen tekenen.).

Feit is dat we aan het einde van de curve zitten. Veel regels die weinig nut sorteren.... sterker nog: regelgeving die alles in eerste instantie beter had moeten regelen is omgeslagen in een averechts effect.

(denk aan de branddeur die van de ene ambtelijke afdeling naar buiten open moet en van de andere afdeling naar binnen open moet.... in beide gevallen was de ondernemer aansprakelijk) :D

uhu, breek me de bek niet open. Ik mag mij voor 36 uur per week professioneel (nou ja :rolleyes:) bezig houden met de controle en handhaving van de milieuwetgeving in dit landje.
Ik zal het heel kort houden: de milieu handhaving in dit land is op papier prima geregeld. In de praktijk lijkt het nergens op. Het paard achter de wagen spannen is denk ik het meest toepasselijke spreekwoord. (ik ben ook druk aan t solliciteren, maar tot nu toe wil niemand me hebben, stelletje honden, paarlen voor de zwijnen verdomme!).

Terug
Naar boven