MuscleMeat

Kan ik mijn doel nog halen?

C1990

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Hey mensen, in november woog ik maar liefst 98 kilo, en schrok mezelf dood toen er ook stretchmarks op mijn buik kamen. Ik heb toen besloten af te gaan vallen en gezonder te leven en heb ik voor mezelf een doel gezet; een 6 pack op mijn 20ste verjaardag, eind mei.

Nu, zoon 5 maanden verder en bijna 18 kilo lichter begint de basis wel goed door te komen. Vanaf 3 weken geleden heb ik mijn wekelijkse cheat-dag geschrapt en komende maand die laatste paar kilos er nog af.

Als mijn schatting klopt over mijn vetpercentage (ik gok zoon 16 a 17) dan moet ik nog een kilo of 5 afvallen, denken jullie dat dit percentage ongeveer klopt of zit ik hoger? (of lager kan ook, maar lijkt mij onwaarschijnlijk)

Hierna van plan om te gaan clean bulken aangezien mijn massa nog niet geweldig is, momenteel 80,8 kg met een lengte van 1.82m.
Doel voor 2011; 83kg op hooguit 12%.

half april 2010.JPG

Ik zou niet nog meer gaan afvallen als ik jou was, gwn wat massa gaan aanzetten.

• Topic Starter Topic Starter
ja ik zat dus al te twijfelen daarover, maar ben op het moment nog niet voor de volle 100% tevreden, hoewel ik wel vind dat ik er voldoende bijsta at the moment

Je bf is volgensmij lager dan 17procent,
ik zou vanaf nu een lekkere cleanbulk doen.

ik denk dat ik nog een procentje of 2 lager ga en dan ga clean bulken, maar bedankt voor je advies :)

Je hebt nog zo'n 5 weken waarin je inderdaad max. 5kg af kunt vallen zonder spiermassa te verliezen. Als je dus optimaal afvalt (alleen vet) betekent dat dat je op 75kg komt te staan met 11.5% vet (er vanuit gaande dat je vetpercentage nu 17% is). Dan zul je je buikspieren al goed kunnen zien. Knap trouwens dat je al zoveel afgevallen bent!

Ga even 2 weken op onderhoud of erboven, dan verder cutten, ik neem aan dat je al lange tijd langdurig aan een stuk door hebt gecut?

Ga even 2 weken op onderhoud of erboven, dan verder cutten, ik neem aan dat je al lange tijd langdurig aan een stuk door hebt gecut?

ik ben in november begonnen met cutten tot aan eind januari, toen een break gehad van 2 weken omdat ik bang was dat ik teveel spier zou verliezen als ik door zou gaan. wel krachttraining gedaan in die tussentijd natuurlijk.

maar misschien wel slim om nu weer even een week of 2 een break van het cutten te nemen.

Niet per se een break van het cutten, weet niet wat je daaronder verstaat.
Maar gewoon dezelfde dingen blijven eten, alleen 500-1000kcal meer voor 1 of 2 weken, zou je metabolisme goed doen.

Je hebt nog zo'n 5 weken waarin je inderdaad max. 5kg af kunt vallen zonder spiermassa te verliezen. Als je dus optimaal afvalt (alleen vet) betekent dat dat je op 75kg komt te staan met 11.5% vet (er vanuit gaande dat je vetpercentage nu 17% is). Dan zul je je buikspieren al goed kunnen zien. Knap trouwens dat je al zoveel afgevallen bent!

bedankt :)
ik ben gemiddeld tussen rond de 600 tot 800 gram per week afgevallen, ik wou het niet overdrijven in verband met de angst om teveel spier te verliezen en voor overtollig huid

---------- Toegevoegd om 12:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:01 ----------

Niet per se een break van het cutten, weet niet wat je daaronder verstaat.
Maar gewoon dezelfde dingen blijven eten, alleen 500-1000kcal meer voor 1 of 2 weken, zou je metabolisme goed doen.

ik heb zowiezo al ongeveer om de 3 a 4 dagen een soort refeed dag dat ik zoon 400 a 500 boven onderhoud eet (schoon voedsel) zodat mijn metabolisme niet gewend raakt aan hetzelfde ritme.

Aha, dat kon ik niet uit je verhaal opmaken.
Leek erop alsof je al een half jaar aan een stuk door cut, met uitzondering van die break.

Idd dat dacht ik ook, zou niet nu teveel gaan droog worden en dan de bulk in, zou je massa die je nog hebt meepakken en dan nu de schone voeding erin en hoog in je eiwitten.

ga sowieso ff recht staan wanneer je een foto neemt. je staat er als een hoogzwangere vrouw.
Je bent niet vet, ik raad een cleanbulk aan

cleanbulken maar!

good luck ;)

Terug
Naar boven