MuscleMeat

kan niet van de chocola afblijven..

Je kan dus ook gewoon lekker aan de ben and Jerry's. Ik Ga meteen mijn schema aanpassen.

In principe wel ja, wordt natuurlijk niet gemakkelijk om dan al je spiermassa te behouden bij een cut. In een bulk kan het echter gewoon geen kwaad imo. Het is minder gezond ja, maar in een bulk kan dat er gemakkelijk bij zonder dat het echt problemen gaat opleveren.

Ik keur het niet goed he, ik zeg gewoon waar het op staat. Het draait om kcals om bij te komen of af te vallen. Daarmee is er niets gezegd over spiermassa, krachtbehoud en vettoename of spiertoename. Je snapt zelf ook wel dat een gezond voedingsschema daar beter voor is.

Als je het in je voeding schema mee rekent, geen probleem.
Volgens mij is het ook nog eens goed voor je in kleine maten

Die nieuwe Kit-Kats zijn pas lekker!!

nomnonmnnom

Gewoon ouderwetse Dhhhhhhhiiiiiiiiiisiiiiiiieeeeeepppllliiiiiieeeeehhhhhhhnneeeeeeehhhhhhh!!!

Je kan niet verslaafd raken aan chocola, je hebt gewoon te weinig wilskracht.
Als je vet wilt verliezen terwijl je dagelijks chocola eet moet je zorgen dat het past binnen je vet, koolhydraten, eiwitten en calorie-behoefte. In principe kan je dan gewoon eten wat je wilt.

Ik zou je chocola eten gewoon limiteren en dagelijks afbouwen, of cacao gaan gebruiken (kan je in best veel dingen stoppen) of 1 reep bewaren voor dat speciale momentje van de maand

Je kunt wel degelijk verslaafd raken aan chocolade! Zeker pure rauwe chocolade.... Hier zit namelijk ook caffeine en bij teveel intake heeft dat een nog grotere impact dan koffie en ik spreek uit ervaring, helaas... Van teveel rauwe chocolade kun je zelfs in een roes raken/high worden en je lichaam vraagt er echt om. Als je het dan laat staan krijg je gewoon afkickverschijnselen; hoofdpijn, trillerig... :(
Dus ook chocolade met mate;)
Eet zelf ook elke dag rauwe cacaonibs bij mijn ontbijt (door mijn zelfgemaakte muesli) en later nog een stukje pure rauwe choco, is erg gezond, oa veel antioxidanten... En blijf dit ook doen, pas het gewoon in, in mijn schema...
Ik zou wel gaan voor goede pure, liefst rauwe choco, deze bevat ook geen suiker, maar kokosbloesemsuiker, welke een lage GI heeft en veel minder slecht is dan suiker. ook bevat het geen melk, maar enkel cacaoboter.

Enjoy:)

Gewoonweg zoveel eten op een dag dat je geen zin meer hebt om chocolade te eten.

Uiteraard moet je er dan wel op letten dat je gezond eet.

• Topic Starter Topic Starter
Je kunt wel degelijk verslaafd raken aan chocolade! Zeker pure rauwe chocolade.... Hier zit namelijk ook caffeine en bij teveel intake heeft dat een nog grotere impact dan koffie en ik spreek uit ervaring, helaas... Van teveel rauwe chocolade kun je zelfs in een roes raken/high worden en je lichaam vraagt er echt om. Als je het dan laat staan krijg je gewoon afkickverschijnselen; hoofdpijn, trillerig... :(
Eet zelf ook elke dag rauwe cacaonibs bij mijn ontbijt (door mijn zelfgemaakte muesli) en later nog een stukje pure rauwe choco, is erg gezond, oa veel antioxidanten... En blijf dit ook doen, pas het gewoon in, in mijn schema...
Ik zou wel gaan voor goede pure, liefst rauwe choco, deze bevat ook geen suiker, maar kokosbloesemsuiker, welke een lage GI heeft en veel minder slecht is dan suiker. ook bevat het geen melk, maar enkel cacaoboter.

Hmm dit verklaart een hoop ! Ik ga wel overstappen naar de rauwe choco, dan komt het wel goed denk ik.. :D

Wat doe je op dit forum als je stickies lezen al teveel moeite vindt? De enige reden dat mensen je nu helpen is omdat je een paar t**ten hebt. Als een man dit zou openen zou iedereen zeggen dat het een mietje is en dat ie wat discipline moet kweken. Ook wordt er waarschijnlijk doorverwezen naar een fitness forum.

Chocolade zelf is al flink bewerkt hoor. Weet niet wat je bedoeld met rauwe chocolade, maar rauwe cacao is erg gezond en pure chocolade met een 70-80% of meer cacao gehalte chocolade kan ook weinig kwaad, indien met mate.
Kan best dat er een beetje caffeine in rauwe cacoa zit, in verwerkte chocolade ook?

---------- Post toegevoegd Tue 21 Aug 2012 om 12:08 ----------

Hmm dit verklaart een hoop ! Ik ga wel overstappen naar de rauwe choco, dan komt het wel goed denk ik.. :D

:roflol:
prachtig dit, geloven wat je wilt geloven

Toch mooi dat LadyinBlack een stuk minder aardige reacties krijgt sinds ze een nieuwe avatar heeft.:)

De enige reden dat mensen je nu helpen is omdat je een paar t**ten hebt.

marjolein6983 is lesbo? :eek:

OT: hou je aan een vast schema en dan af en toe cheaten moet kunnen. Gewoon niet teveel chocolade kopen (1 pak per week max.) en er is geen probleem. Desnoods doe je wat extra beweging voor/na chocolade eten. Het is trouwens wel bewezen goed voor je bloeddruk.

Zo'n soort topics kun je ook alleen in de vrouwensectie tegenkomen :roflol: Als je nog niet eens de discipline hebt om chocola te laten liggen en je kcal en e/k/v verhoudingen te bekijken dan kun je het misschien beter opgeven want dan wordt dat afvallen niks ;) ps. ik wacht met smart op foto's van je vorderingen

• Topic Starter Topic Starter
Zo'n soort topics kun je ook alleen in de vrouwensectie tegenkomen :roflol: Als je nog niet eens de discipline hebt om chocola te laten liggen en je kcal en e/k/v verhoudingen te bekijken dan kun je het misschien beter opgeven want dan wordt dat afvallen niks ;) ps. ik wacht met smart op foto's van je vorderingen

Welke vorderingen? :o

---------- Post toegevoegd Tue 21 Aug 2012 om 16:53 ----------

Wat doe je op dit forum als je stickies lezen al teveel moeite vindt? De enige reden dat mensen je nu helpen is omdat je een paar t**ten hebt. Als een man dit zou openen zou iedereen zeggen dat het een mietje is en dat ie wat discipline moet kweken. Ook wordt er waarschijnlijk doorverwezen naar een fitness forum.

Wij vrouwen hebben het moeilijker met chocola weerstaan.. :p

Een keer een stukje chocola is geen probleem, iedere dag een reep is een ander verhaal. In een reep zitten al snel 450 kal, en dat voornamelijk uit suiker en verzadigde (trans)vetten. Je kan chocola wel in je schema opnemen, maar het maakt ook uit waar je je kal vandaan haalt. In een blokje chocola zitten net zoveel kal als in een appel, maar je snapt zelf ook vast wel dat die kal niet hetzelfde zijn qua effect dat ze op je lichaam hebben.

Als je echt wil afvallen, zal je toch op je voeding moeten letten. Zelf zeg je gezond te eten en noemt dan onder andere brood, pasta en rijst. Dat zijn allemaal koolhydraten = suikers. Als je hoog in je koolhydraten zit, val je niet snel af en werk je jezelf alleen maar tegen. 's Avonds om 18 u aan de lasagne is natuurlijk niet gezond om maar even een voorbeeld te noemen. Daarbij moet je er rekening mee houden dat je -tenzij je echt heel intensief sport- de koolhydraten uit pasta, rijst, etc na 18 u eigenlijk alleen maar opslaat, je lijf doet er niks meer mee en je bloedsuikerspiegel flipt de pan uit (waardoor alles rechtstreeks naar je heupen vliegt).

Ik zou je aanraden toch kritisch naar je voeding te kijken, krachttraining te gaan doen en een stuk minder koolhydraten te eten. Daarnaast de koolhydraten die je neemt uit hoogwaardige bronnen te halen en dán kan een stukje chocola op zijn tijd echt geen kwaad. Een goed lijf krijg je niet zonder dat je je daar echt voor inzet en dus bereid bent dingen te laten staan. ik denk dat het dus vooral ook je mindset is waar je mee aan de slag moet als je écht wil afvallen.

In ieder geval succes! :)

Een keer een stukje chocola is geen probleem, iedere dag een reep is een ander verhaal. In een reep zitten al snel 450 kal, en dat voornamelijk uit suiker en verzadigde (trans)vetten. Je kan chocola wel in je schema opnemen, maar het maakt ook uit waar je je kal vandaan haalt. In een blokje chocola zitten net zoveel kal als in een appel, maar je snapt zelf ook vast wel dat die kal niet hetzelfde zijn qua effect dat ze op je lichaam hebben.

Als je echt wil afvallen, zal je toch op je voeding moeten letten. Zelf zeg je gezond te eten en noemt dan onder andere brood, pasta en rijst. Dat zijn allemaal koolhydraten = suikers. Als je hoog in je koolhydraten zit, val je niet snel af en werk je jezelf alleen maar tegen. 's Avonds om 18 u aan de lasagne is natuurlijk niet gezond om maar even een voorbeeld te noemen. Daarbij moet je er rekening mee houden dat je -tenzij je echt heel intensief sport- de koolhydraten uit pasta, rijst, etc na 18 u eigenlijk alleen maar opslaat, je lijf doet er niks meer mee en je bloedsuikerspiegel flipt de pan uit (waardoor alles rechtstreeks naar je heupen vliegt).

Ik zou je aanraden toch kritisch naar je voeding te kijken, krachttraining te gaan doen en een stuk minder koolhydraten te eten. Daarnaast de koolhydraten die je neemt uit hoogwaardige bronnen te halen en dán kan een stukje chocola op zijn tijd echt geen kwaad. Een goed lijf krijg je niet zonder dat je je daar echt voor inzet en dus bereid bent dingen te laten staan. ik denk dat het dus vooral ook je mindset is waar je mee aan de slag moet als je écht wil afvallen.

In ieder geval succes! :)

bron?

ach chocola eet het elke dag. boeien :p

De bekendste/populairste bronnen op dit gebied zijn patrick holford, ralph moorman, amber albarda, Richard de leth, julia kang. Dit zijn de personen die wetenschappelijke onderzoeken op een goed behapbare manier hebben opgeschreven in boekvorm en die ik me zo snel voor de geest kan halen. Als je echt titels wil van wetenschappelijke artikelen/medische publicaties, dan moet ik even voor je zoeken.

Kcal in VS. kcal out, dat is de "gouden" regel. Dat je geen/weinig carbs moet eten slaat natuurlijk helemaal nergens op. Het is logisch dat als je gaat cutten je als eerste kijkt wat je minder moet eten. Meestal zijn dat carbs omdat je je eiwitten nodig hebt om zoveel mogelijk spieren vast te houden en je essentiele vetten nodig hebt voor je hormoon huishouding. Het is het makkelijkste om te snijden in carbs. Maar wat je nu toch allemaal beweert gaat wel echt te ver.

Kcal in VS. kcal out, dat is de "gouden" regel. Dat je geen/weinig carbs moet eten slaat natuurlijk helemaal nergens op. Het is logisch dat als je gaat cutten je als eerste kijkt wat je minder moet eten. Meestal zijn dat carbs omdat je je eiwitten nodig hebt om zoveel mogelijk spieren vast te houden en je essentiele vetten nodig hebt voor je hormoon huishouding. Het is het makkelijkste om te snijden in carbs. Maar wat je nu toch allemaal beweert gaat wel echt te ver.

Hier is inmiddels al uitgebreid onderzoek naar gedaan, ik verzin dit natuurlijk niet zomaar. ;) In beide theorieen zitten rake punten en ik begrijp je punt, maar gebleken is dat kcal in versus kcal uit fysiek genuanceerder ligt ivm oa de wijze waarop je lichaam reageert door hormoonaanmaak op voedingsbestanddelen. Met tien appels doet je lijf andere dingen dan met tien koekjes, terwijl het aantal kcal hetzelfde is. Ik weet dat dit in BB land nog weinig voet aan de grond heeft gekregen/niet serieus genomen wordt, maar inmiddels is hiervoor al behoorlijk veel medisch bewijs.

Door snelle koolhydraten (hoge GL) gaat je suikerspiegel schommelen. Daardoor maak je extra insuline aan, hetgeen uiteindelijk zorgt voor versnelde vetopslag en de aanmaak van nieuwe vetcellen. Door de insulinepiek en vervolgens het insuline dal, zal je lichaam opnieuw om suikers vragen met als gevolg nog meer schommelingen (en dus meer eetlust). Zo ontstaat een cirkel van insuline pieken en dalen.

De meeste mensen verbranden na 18 u nog nauwelijks. Als je intensief sport of idd volop aan krachttraining doet (en dus ook meer spiermassa hebt) dan ligt dat natuurlijk anders. Maar de gemiddelde mens schuift om 18 u aan tafel om vervolgens op de bank te gaan hangen. Met als gevolg een energieoverschot in de avond. Om die reden is het beter het grootste deel van je kh overdag te eten en het 's avonds bij met name eiwitten (en vetten) te houden. Die houden je suikerspiegel gelijk en zorgen dat je langer vol zit. Kort gezegd: tel bij dit potje bankhangen de insulinepieken op zoals hierboven omschreven en het merendeel van je (witte) pasta gaat gaat richting je vetopslag. ;)

Terug
Naar boven