XXL Nutrition

kan niet van de chocola afblijven..

Je hebt ook chocoladerepen zonder suiker !!! Dat scheelt ook

Goede tip! Vanaf nu dus alleen nog maar chocoladerepen zonder suiker en cola light! Patat en kroketten alleen voor 18:00u want anders sla je alleen maar vet op. Beste ook geen eiwitten want die zijn slecht voor je nieren en geen water want van teveel water ga je dood.

iemand nog een aanvulling?

Een voorbeeldschema:

8:00u Chocoladerepen zonder suiker en een cola light

11:30u Twee kroketten op brood.

14:30u Bakje salade, 2 chocoladerepen zonder suiker en een fanta light

17:45u Patat met frietsaus (nog net optijd voor zessen, zodat 't niet als vet wordt opgeslagen)

21:00u Chocoladerepen zonder suiker en cola light, caffeïnevrij.

Doe verder geen cardio, krachttraining is niet nodig, want je kan ook gewoon spieropbouwende supplementen kopen!

Ik hoop dat die frietsaus wel light is, want vet = evil.

je mist koek/taart

zitten vrij essentiele vetten in die niet mag ontbreken in een junk georienteerd voedingsschema

topic gaat nergens over meer. Aller eerst is de topic starter sowieso niet duidelijk:
"zo min mogelijk vet en zichtbare spiertjes"
zo min mogelijk wat is dat? 1% vet?

En wat bedoel je hier mee: "Ik ben zo verslaafd aan chocola, ik kan het geen dag laten liggen"
eet je het 1x per dag, eet je het 3x per dag, hoeveel eet je etc. Even een stukje reep is wel anders dan 4x per dag een reep van 200 gram naar binnen werken...

Dat kind zoekt aandacht, gewoon laten lullen en niet op reageren is de beste optie.

Leer discipline hebben en hou toch allemaal eens op met zelfmedelijden
;en dan nog voor chocolade;echt zielig

Als je weet dat je er niet vanaf kan blijven, waarom koop je het dan?
Scheelt al een hoop als het niet voor je neus ligt.

Merk zelf dat ik juist door dat ene blokje de gehele dag meer zin in chocolade krijg. Beter gelijk helemaal afkicken ;)
Ja. Dat dus

Je kan niet verslaafd raken aan chocola, je hebt gewoon te weinig wilskracht.

'Te weinig wilskracht om aan iets te weerstaan' , dat is toch praktisch de definitie van een verslaving :rolleyes:

Verslavend? Dit is wat wiki zegt.
Chocolade is een product dat diverse stoffen bevat die een bewezen effect op de hersenen hebben zoals de neurotransmittersfenylethylamine, dopamine, serotonine en endorfine, de stoffen caffeine, theobromine en anandamide, een stof die verwant is aan THC wat de werkzame stof is van cannabis. Vanwege de aanwezigheid van deze stoffen is het populaire misverstand ontstaan dat chocolade een stimulerend effect op de hersenen zou hebben en bovendien verslavend zou zijn. Dit is echter niet het geval, omdat de genoemde stoffen in een dusdanig kleine concentratie voorkomen in chocolade, dat een gemiddeld mens vele tientallen kilo's pure chocolade zou moeten eten om ook maar het geringste effect te ervaren. [bron wikipedia].

Dit gaat wel over lichamelijke verslaving aan een stof, er bestaat ook zoiets als geestelijke verslaving. Dus ja, je kan wel aan chocolade verslaafd zijn. Hier nog een wiki quote voor je:

Binnen de verslaving aan een stof wordt er ook gesproken over een lichamelijke en geestelijke verslaving. Een lichamelijke verslaving houdt in dat het menselijk lichaam gewend is geraakt aan de stof die intensief gebruikt wordt, en zich heeft aangepast aan die stof. Wordt er in zo'n geval gestaakt met het gebruiken van die stof, dan ontstaan er ziekteverschijnselen zoals koorts, slapeloosheid en braken. Dit noemt men onthoudingsverschijnselen. Het steeds meer nodig hebben van een verslavende stof om hetzelfde effect te bereiken noemt men tolerantie, wat vrijwel altijd voorkomt bij een verslaving.Geestelijke verslaving betekent dat iemand een stof denkt nodig te hebben of denkt lekker te vinden en niet meer zonder kan. Deze vorm van verslaving is persoonsgebonden, omdat verschillende mensen verschillende dingen 'lekker' vinden. Bij geestelijke verslaving kan iemand zodanig naar een stof verlangen dat alle gedachten draaien om het gebruiken en verkrijgen van die stof. De mentale verslaving kan de chemische balans binnen de hersenen verstoren en daardoor ook een daadwerkelijke lichamelijke invloed hebben.

Heb een melkallergie dus kan nooit chocolade eten. Je moet die dingen gewoon niet in huis halen. Ik weet dat ik er ziek van word dus als mn vriend lekker zit te snoepen kan ik er vanaf blijven. Voor jou zal het andere gevolgen hebben, moet je maar denken

Als je graag genoeg wilt kan je alles dus ook van chocolade afblijven, of t nou een "verslaving" is of niet, wilskracht noem je dat

Gewoon jezelf voorhouden dat je er allergisch voor bent, dan had je het ook niet kunnen eten :P

Terug
Naar boven