Fitness Seller

Kanker door anabolica?

HorusV

Dutch Bodybuilder
Waardering
12
Lengte
1m82
Massa
94kg
Vetpercentage
16%
Beste mensen,

Is het waar dat AAS de ontwikkeling van kanker versnelt? Dus je kan jong sterven door het gebruik van AAS? en de doseringen en aantal keren dat je AAS gebruikt bepaald mede of je vroeg of laat kanker zal krijgen.
Vooral DHT steroiden zijn berucht?

Is dat allemaal waar of valt dit wel mee?

Ben wel een beetje bang geworden eigenlijk...

hoorde vorige week van een doktersassistente dat ze sustanon zetten bij een kankerpatient, waarom had ik niet gevraagd.

Weet hier niks van maar, ik zou zeggen dat wanneer je al een gezwel hebt (zonder dit weet) het wel extra snel groeit.

hoorde vorige week van een doktersassistente dat ze sustanon zetten bij een kankerpatient, waarom had ik niet gevraagd.

Kan tegen van alles zijn. Gewichtverlies beperken, patient fitter laten voelen, mischien dat die verslechte hormoonhuishouden had door zijn aandoening, etc etc

moest je een klein kankercelletje hebben kunnen aas ervoor zorgen dat die groter worden
meen ik gelezen te hebben.

Beste mensen,

Is het waar dat AAS de ontwikkeling van kanker versnelt? Dus je kan jong sterven door het gebruik van AAS? en de doseringen en aantal keren dat je AAS gebruikt bepaald mede of je vroeg of laat kanker zal krijgen.
Vooral DHT steroiden zijn berucht?

Is dat allemaal waar of valt dit wel mee?

Ben wel een beetje bang geworden eigenlijk...

Kanker ontstaat niet door een factor. Je moet meerdere mutaties in je cellen krijgen voor het uiteindelijk zo ver is. Het ontstaat niet opeens spontaan. Het kan een invloed factor zijn. Om als jong persoon kanker te krijgen moet je het vooral van je erfelijkheid hebben en heel erg pech hebben. Of je moet aan zware kankerverwekkende chemische stoffen of bacterien zijn blootgesteld.

Oudere kunnen mischien wel gevoeliger voor dit soort dingen zijn omdat hun weerstand tegen verkeerde en ongeremde celdeling minder goed werkt.

zoek maar eens op aas en celdeling

moest je een klein kankercelletje hebben kunnen aas ervoor zorgen dat die groter worden

Kanker = kanker = is ongeremde celgroei = ****ed anyway

Wat jij bedoelt is wanneer je nog spreekt over een goedaardige tumor. Daar kan je inprincipe ook niet veel over zeggen behalve dat het mischien kan stimuleren.

Kanker onderzoek ligt heel ingewikkeld. Ze weten nog geen eens hoe het kan dat je van roken kanker. Laat staan aas

Volgens mij krijg je in deze eeuw van alles wel kanker, tenminste zeggen ze.. dus ik zou het niet geloven

• Topic Starter Topic Starter

Iedereen, hoe gezond ook heeft ten alle tijden kankercellen in zijn lichaam dus m.a.w. AAS versnelt dit bij iedereen en dus deze worden bij iedereen dus groter??:(???

---------- Post toegevoegd Mon 5 Mar 2012 om 15:57 ----------

DHT steroiden werken toch ook sterk op de prostaat? de kans op prostaatkanker neemt dus sterk toe?

Ik heb vaak gelezen dat AAS toch wel de kans vergroten miv het aantasten van de lever, andere organen en het DNA. Ik zal ff link zoeken voordat ik nu met broscience zit te praten

Ja en roken ook mobiel in je broekzak ,zonnebank dus ik doe meestal eerst mn mobiel in mn zak daarna een peuk roken en dan aas zetten en effe zonnebanken.

• Topic Starter Topic Starter
Tja, Ik denk het linke hiervan is, dat je niet hard kunt aantonen dat wanneer mensen op jonge leeftijd sterven dit kunnen koppelen aan AAS gebruik. Aan de andere kant; op lange termijn weten ze het niet maar je zou met een gezond verstand en ervaringen van misschien anderen wel kunnen concluderen dat BB die redelijk jong sterven dit te danken is aan AAS.....er moet in het algemeen een link zijn.
Iedereen in de gym kan wel verhalen van anderen die het loodje deden leggen door overmatig AAS gebruik...oude berichten hier op deze site vermelden mensen die chemo kregen en waarvan de artsen dachten dat dit te sterk te maken kon hebben aan overmatig anabolen gebruik.

Ik denk zelf dat wanneer je lang en zwaar kuurt je een groot risico loopt maar wanneer je enkele lichte kuurtjes pakt met voldoende rustpauzes dit wel zal meevallen toch?

Wat is jullie mening en ervaring hierover?:eek:

Lol :D wat een bron.

Heb toevallig vorig jaar een kleine literatuurstudie gedaan omtrent anabolica en leverkanker. Vooral de orale anabolica dan. En tot mijn verbazing was er maar weinig onderzoek op gedaan, en er was niet een sluitende conclusie binnen de onderzoeken. Toch was er een sterke hypothese dat orale anabolica de lever aantasten en toxiciteit/kanker veroorzaken.
Het is ook niet simpel om aan te tonen dat iets kanker veroorzaakt, kanker is een multifactoriele ziekte, die meerdere oorzaken nodig heeft vooraleer actief (uitzonderingen daargelaten).
Ik zal eens zoeken achter mijn bronnen die ik had voor die literatuurstudie, eentje was zelfs een nederlandse paper, door nederlandse wetenschappers.

EDIT: vind er maar enkele terug, maar check het zelf op pubmed met kernwoorden liver/AAS/anabolics/toxicity/cancer etc.

Martin NM, Abu Dayyeh BK, Chung RT (2008) Anabolic steroid abuse causing recurrent hepatic adenomas and hemorrhage. World Journal of Gastroenterology 14: 4573-4575

Socas L, Zumbado M, Pe´rez-Luzardo O, Ramos A, Pe´rez C, Hernández JR, Boada LD (2005) Hepatocellular adenomas associated with anabolic androgenic steroid abuse in bodybuilders: a report of two cases and a review of the literature. The British journal of sports medicine

van Amsterdam J, Opperhuizen A, Hartgens F (2010) Adverse health effects of anabolic–androgenic steroids. Regulatory Toxicology and Pharmacology 57: 117–123

In bijlage een fulltext.

Bijlagen

Lol :D wat een bron.

Ik zal eens zoeken achter mijn bronnen die ik had voor die literatuurstudie, eentje was zelfs een nederlandse paper, door nederlandse wetenschappers.

Ah, laat me raden, jouw bron is wel ok?

Toch was er een sterke hypothese dat orale anabolica de lever aantasten en toxiciteit/kanker veroorzaken.

Je bedoelt: Toch denk IK dat orale anabolica de lever aantasten en kanker veroorzaken?

Oftewel, je neemt ook maar wat aan. Vet onderzoek, gab!!

Ah, laat me raden, jouw bron is wel ok?

Je bedoelt: Toch denk IK dat orale anabolica de lever aantasten en kanker veroorzaken?

Oftewel, je neemt ook maar wat aan. Vet onderzoek, gab!!

Yzord, maak jezelf niet belachelijk aub. Ik wil echt geen oorlogje spelen op het internet, ik wil alleen maar iets toevoegen aan dit topic. Jouw bron is een artikel op een of andere website waarin een of andere dokter vertelt dat steroiden niet schadelijk zijn. Jij ziet daarin een groot licht om steroiden heilig te verklaren, maar je gaat het onderzoek zelf niet na en negeert alle anderen. Er zijn ontelbare doctoraten in de wereld, waarom geloof je enkel hem?
Terwijl mijn bronnen uit Pubmed komen??

Check mijn originele post btw, ik heb mijn bronnen toegevoegd.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven