AndroidHealthClinic

Kanker door anabolica?

Maar iedereen bezit kankercellen in zijn lichaam dus als AAS kanker stimuleert zou dit betekenen dat iedereen kanker ontwikkeld aangezien iedereen van nature kankercellen bezit in zijn of haar lichaam, waar het immuumsysteem ervoor zorgt dat deze onder "controle" worden gehouden!!!!

Nogmaals dan, er is niet bewezen dat AAS kanker stimuleerd. Echter het proces waarin kanker zich ontwikkeld kan potentieel versneld worden.

Dacht dat het door de hgh kwam alleen

omdat die nieuwe cellen aanmaakt

Dacht dat het door de hgh kwam alleen

omdat die nieuwe cellen aanmaakt

Ja ik vraag me eigenlijk ook nog steeds af waar de wetenschap vandaan komt dat je van testosteron kanker zou krijgen. Er is volgens mij geen enkele receptor voor testosteron die betrokken is bij processen die voor celdeling zorgen. Voor zover ik weet zijn er voor testosteron alleen intercellulaire receptors die betrokken zijn bij onder andere de synthese van spiereiwit.

Het lijkt me in ieder geval sterk dat het mutagene eigenschappen heeft. En hoe het de groei zou versterken???

Voor mensen met de ziekte gaat het toch meer om de werking van oestrogeen? En niet zo zeer van de werking van test of niet ???

• Topic Starter Topic Starter
Toeval of niet?

-Een kennis van mij (32 jaar)heeft 2x gekuurd waarbij 70 mg dianabol gedurende 3 maanden. Hij heeft er een hersentumor aan overgehouden...
Toeval?

-Een andere kennis van me (48 jaar) heeft door jarenlang AAS gebruik Leukemie aan over gehouden, is niet meer te helpen.....
Ook toeval?

Toeval of niet?

-Een kennis van mij (32 jaar)heeft 2x gekuurd waarbij 70 mg dianabol gedurende 3 maanden. Hij heeft er een hersentumor aan overgehouden...
Toeval?

-Een andere kennis van me (48 jaar) heeft door jarenlang AAS gebruik Leukemie aan over gehouden, is niet meer te helpen.....
Ook toeval?
Kerel, je ziet pro bodybuilders toch ook niet in bosjes sterven aan kanker? Dat 2 van jou kenissen, die in aanraking zijn geweest met AAS, nu kanker hebben wilt helemaal niks zeggen.... dronken ze ook regelmatig een biertje? want misschien komt het daar wel van :rolleyes:?

Als je zo'n bang hebt voor kanker te krijgen doe dan geen AAS. Simpel. Er is nooit een oorzakelijk verband tussen het gebruik van AAS en kanker vastgesteld. Buiten misschien dat onderzoek voor oxy maar zelfs daar gaat het over een specifieke vorm van kanker. Je kan kanker krijgen van zowat alles tegenwoordig en nogmaals die verhalen van jou vrienden is echt 2x niks. Er zijn zoveel andere VARIABELEN (roken, genen, blootstelling stoffen, ....) dat het absoluut NIET te zeggen valt waardoor jou kenissen kanker hebben gekregen.

Toeval of niet?

Toeval?

Ook toeval?

dat zal inderdaad wel toeval zijn.

Toeval of niet?

Toeval?

Ook toeval?

Komaan zeg, stop met zeveren gast. Er zijn fora genoeg met horendolle huisvrouwen die discussiëren over de zogezegde bijwerkingen van de geneesmiddelen die ze nemen. Ze maken elkaar stapelgek...ze ondervinden zowat elke bijwerking die op de bijsluiter staat. Je zal daar zeker je gading vinden.
Niemand zal hier beweren dat het snoepjes zijn, en dat het je gezondheid niet schaadt. Maar dergelijke gratuite veronderstellingen krijg ik het vliegend schijt van.
En voor de goede verstandhouding. Ik zou net hetzelfde reageren op iemand die zegt dat AS onschadelijk is...

Toeval of niet?

Toeval?

Ook toeval?

Niet alle kankers zijn hormoongestimuleerd, dus groeihormonen zullen niet altijd een inbreng hebben in de ontwikkeling. In het geval van leukemie zou je nog een plausiebele mogelijke relatie kunnen geven, maar laten we het maar gewoon op toeval houden.

Tegenwoordig kan je van bijna te veel bananen eten zelfs kanker krijgen bewijze van.

Het zou misschien wel een indirecte invloed hebben, maar het heeft niets met celdeling etc. te maken.

Ja ik vraag me eigenlijk ook nog steeds af waar de wetenschap vandaan komt dat je van testosteron kanker zou krijgen. Er is volgens mij geen enkele receptor voor testosteron die betrokken is bij processen die voor celdeling zorgen. Voor zover ik weet zijn er voor testosteron alleen intercellulaire receptors die betrokken zijn bij onder andere de synthese van spiereiwit.

Het lijkt me in ieder geval sterk dat het mutagene eigenschappen heeft. En hoe het de groei zou versterken???
Zo simpel is het allemaal niet hoor.

Alleen bij Anadrol bewezen. En dan gaat het over een specifieke vorm van kanker (leverkanker), dus niet zomaar elke vorm.
Daarnaast dit dus ook, het kan de ene kanker bevorderen, en de andere remmen/voorkomen. Wat je dus ook weer mee moet gaan wegen. Daarbij moet je dus de 'zwaarte' van beide kankers opnemen, en ook de vergrote kans van de verscheidene soorten die je kan oplopen, alvorens je netto iets weet.

Het is allemaal te ingewikkeld om een duidelijke uitspraak over te geven, sowieso is het ook moeilijk onderzoek om het bij AAS te onderzoeken (zeker qua relevantie voor bodybuilders).

Een goed voorbeeld is tamoxifen, wat wordt gebruikt tegen borstkanker. Tamoxifen is agonistisch in endometriale cellen (niet echt van toepassing op ons maar ok:)), dankzij relatief veel aanwezigheid van SRC1 vergeleken met bijv. borst kanker cellen waar relatief weinig SRC1 aanwezig is, en tamoxifen antagonistisch werkt. Wat dus ook wordt gevonden is een tamoxifen geinduceerde groei van endometriale kankercellen, maar niet van borstkanker cellen. En dan moet je dus op zoek naar het netto resultaat, wat in het geval van tamoxifen overigens positief is wat dat betreft.

---------- Post toegevoegd Sat 10 Mar 2012 om 15:54 ----------

ookal wordt cola light ook in supermarkten verkocht en dagelijks door velen gedronken, daarom is aspartaam nog wel carcinogeen.

Door welke instantie wordt het dan als carcinogeen bestempeld, en welk type?

Hij staat iig. niet in het lijstje van de IARC.
http://monographs.iarc.fr/ENG/Classification/ClassificationsAlphaOrder.pdf

Laatst bewerkt:
Toeval of niet?

Toeval?

Ook toeval?

Toeval of niet?

-Me oom heeft darmkanker, hij at veel kaas.

-Maatje van me heeft teelbal-kanker gehad, dronk veel bier.

-Oma overleden aan kanker, jarenlang roze koeken gegeten

-Moeder beste maat borstkanker, slikte de pil.

Toeval of niet??

tuurlijk is dat ****ing toeval. :
AMSTERDAM - Artsen en onderzoekers hebben de kans op het krijgen van één van de 56 verschillende soorten kanker becijferd. Daaruit blijkt dat 43,9 procent van de mannen en 38,1 procent van de vrouwen ooit in hun leven kanker krijgt. Ruim 30 procent van alle pasgeborenen krijgt voor zijn tachtigste kanker."

Toeval of niet?

-Me oom heeft darmkanker, hij at veel kaas.

-Maatje van me heeft teelbal-kanker gehad, dronk veel bier.

-Oma overleden aan kanker, jarenlang roze koeken gegeten

-Moeder beste maat borstkanker, slikte de pil.

Toeval of niet??

tuurlijk is dat ****ing toeval. :
AMSTERDAM - Artsen en onderzoekers hebben de kans op het krijgen van één van de 56 verschillende soorten kanker becijferd. Daaruit blijkt dat 43,9 procent van de mannen en 38,1 procent van de vrouwen ooit in hun leven kanker krijgt. Ruim 30 procent van alle pasgeborenen krijgt voor zijn tachtigste kanker."

Jep, het zou juist wel heel toevallig zijn als kuurders (bijna) geen kanker zouden ontwikkelen. :)

Dit is niet meer dan normaal en ligt gewoon in lijn met de statistieken.

Terug
Naar boven