- Waardering
- 991
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 40kg
- Vetpercentage
Lolwat een bron.
Heb toevallig vorig jaar een kleine literatuurstudie gedaan omtrent anabolica en leverkanker. Vooral de orale anabolica dan. En tot mijn verbazing was er maar weinig onderzoek op gedaan, en er was niet een sluitende conclusie binnen de onderzoeken. Toch was er een sterke hypothese dat orale anabolica de lever aantasten en toxiciteit/kanker veroorzaken.
Het is ook niet simpel om aan te tonen dat iets kanker veroorzaakt, kanker is een multifactoriele ziekte, die meerdere oorzaken nodig heeft vooraleer actief (uitzonderingen daargelaten).
Ik zal eens zoeken achter mijn bronnen die ik had voor die literatuurstudie, eentje was zelfs een nederlandse paper, door nederlandse wetenschappers.
EDIT: vind er maar eentje terug, maar check het zelf op pubmed met kernwoorden liver/AAS/anabolics/toxicity/cancer etc.
ja wacht even man. De methylatie is vooral schadelijk voor je lever en niet de hormoon zelf. Dus dat geldt alleen voor orals dan (vooral).
Maar ja nogmaals kanker onstaat niet zo maar. Dus mocht je leverkanker krijgen hiervan betekent dat je lever weefsel dus al zo erg was aangetast en kapotgemaakt, gemuteerd en weet ik veel was door de orals wat uiteindelijk tot leverkanker heeft geleid.
echt waar kanker is de laatste ding waar je van wakker moet liggen. Als je al zo veel hebt gebruikt dat je lever al half kapot is kan die kanker er ook nog wel bij hoor.

wat een bron.
(toen was ik zelfs nog geen Ymir)
zo'n stellingen maken, schamen moest hij zich.