MuscleMeat

Kastnation 2020

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.882
  • #1.884
Weet niet man niet echt naar gekeken gewoon de aanbevolen hoeveelheid genomen die de huisarts me schreef volgend keer zal ik het in de gaten houden.

Ik gebruik ongeveer 4000 iu. Dat zijn geen "zielige" dosissen, maar gewoon normaal gebruik.

Dat is niet te veel. Tot aan 10.000 kun je zonder nadelige effecten gebruiken. Je mag je alleen afvragen wat je met zo veel moet.

Ik neem eerlijk gezegd helemaal geen vitamine D, behalve hetgeen wat ik van de zon krijg. Wat zou ik volgens jou moeten nemen dan?

Dat kan ik zo niet zeggen. Zou dan gewoon beginnen bij 3000-5000 IU. Als je dan net zoals @Col_inc na een bloedtest nog steeds aan de super lage kant zit kun je de dosis gewoon gaan opvoeren. Zou in ieder geval nooit hoger dan 10000 IU gaan.

Dat is niet te veel. Tot aan 10.000 kun je zonder nadelige effecten gebruiken. Je mag je alleen afvragen wat je met zo veel moet.
Ik ben van Marokkaanse afkomst, vaak wel vermoeid. Tijd geleden laten bloedprikken, vitamine D was aan de lage kant. Niet zo zeer dat ik me daar zorgen over hoefde te maken van de huisarts. Echter heeft hij hier ook niks voor voorgeschreven. Zou dus graag vitamine D3 willen nemen, vandaar me vraag of 5000 iu niet te hoog is.

• #1.894
Dat kan ik zo niet zeggen. Zou dan gewoon beginnen bij 3000-5000 IU. Als je dan net zoals @Col_inc na een bloedtest nog steeds aan de super lage kant zit kun je de dosis gewoon gaan opvoeren. Zou in ieder geval nooit hoger dan 10000 IU gaan.

Maar ik heb geen vitamine D gebruikt he? Al een jaar niet.... het is niet zo dat ik het gebruik en bloedprik en er achter kom dat die aan de laage kant zit....

Dat zegt ook niemand. Wellicht kun je overwegen om het toch te gaan gebruiken? Ik zie geen reden om het niet te doen en een hele hoop redenen om het wel te doen.

• #1.896
Ik neem al jaren vit D maar laat na een jaar toch eens je vit D waarde en calcium waarde opnieuw meten met een bloedtest want te hoge vit D waarde in je bloed moet je ook niet hebben. Dan weet je pas of je minder of meer moet nemen. Te veel vit D kan na lang gebruik problemen geven indien je teveel neemt (nierstenen, teveel calciumafzetting in organen). Ik had nog goede, veilige waardes toen ik 2000 iu en 5000 iu per dag nam. Ik neem nu 2000 iu per dag omdat mijn vit D gehalte in mijn bloed met 2000 iu goed is en het dan geen zin heeft om meer te nemen.

Ben benieuwd! Op welke macros ga je ongeveer zitten? Succes bro

Terug
Naar boven