MuscleMeat

kaygells vetverlies log

kaygell

Dutch Bodybuilder
Waardering
34
Lengte
1m73
Massa
65kg
Vetpercentage
8%
Een beetje laat om de log te starten maar heb nog een hele weg af te leggen.

Begonnen eind december/begin januari met cutten:

http://i49.tinypic.com/2i207sg.jpg

Moet ongeveer eind de 70kg gestaan hebben.

Ondertussen een foto van enkele weken geleden.

http://i45.tinypic.com/2znr76x.jpg
http://i46.tinypic.com/j58qid.jpg

Qua kracht ben ik amper achteruit gegaan.
De laatste meting gaf 13% vet aan, heb niet echt een streefpercentage maar wil toch vooral nog dat laag buikvet kwijt en meer vasculariteit.
Dacht eerst van op +- 12% te stoppen, maar heb het gevoel dat ik wel onder de 10% kan halen.
Ondertussen weeg ik nog 66kg voor 1m72.

Schema is eigenlijk zeer basic:

's morgens 75 gram havermout

's middags kipfilet met pinda's (eet ik in twee keer op rond 11 uur en rond 14 uur)

's avonds wat de pot schaft

Erna nog een blikje tonijn en na de training mn shake

Komt neer op 2000-2200 kcal per dag.
Eiwitten 199
Carbs 151
Vet 70

Doe ook 5-6 keer per week cardio, afwisselend HIIT in de gym of buiten wat gaan fietsen.

Iemand ervaring met onder de 10% te gaan qua duur en schema?

Laatst bewerkt:
wat is je onderhoud?

als je ook nog cardio doet krijg je iets te weinig kcal binnen denk ik

• Topic Starter Topic Starter
+- 2500 kcal op onderhoud, klopt inderdaad dat ik "te weinig" kcal binnenkrijg maar in de spiegel zie ik geen afname van spiermassa en qua lifts heb ik ook amper moeten inboeten.

Update van vandaag vermits de foto's in op al een week of 2 oud waren.

1z48p5w.jpg

262ves7.jpg

2m84nkm.jpg

heb je maar 1 voedingsschema dat je volgt ? en knappe prestatie trouwens! hoeveel dagen per week doe je krachttraining en hoelang doe je dan cardio ? want zit je dan niet altijd meer dan 500 cals onder onderhoud ? :)

heb je maar 1 voedingsschema dat je volgt ? en knappe prestatie trouwens! hoeveel dagen per week doe je krachttraining en hoelang doe je dan cardio ? want zit je dan niet altijd meer dan 500 cals onder onderhoud ? :)

Thanks!
yup heb maar 1 voedingsschema. Af en toe wissel ik maar af, maar meestal zijn het gewoon dezelfde gerechten dag in, dag uit.

Doe 4 dagen per week kracht. Cardio oftewel HIIT aan 20 minuten ofwel 30-60 minuten gewone cardio (liefst buiten de fiets op).
Ik ga niet altijd onder de 500 kcal, als ik langer cardio doe durf ik al eens te zondigen en iets lekkers te eten. :p

Nu nog wat dieper cutten, heb nog 2.5 maand tot mijn vakantie en dan wil echt wel droog staan.

Wow man goed bezig, het schema dat je gebruikt werkt goed voor jou, ik zou zeggen blijven gebruiken.
Die traps en rug zien er al zeer goed uit.

Ik ben ook 1m72 en weeg 75kg ik sta nu tussen de 8 en 9vet%

Vorige zomer heb ik een schema gevolgd van 6 dagen 1600cal - 1800cal en op mijn rustdag 2600 cal
Ik stond toen op 7vet% en heb vrijwel niets van kracht en massa moeten inleveren.

IK doe 2 cardiointervaltrainingen en 1-2 bokslessen per week
en 4 dagen krachttraining.

vriendelijke groeten

Wow man goed bezig, het schema dat je gebruikt werkt goed voor jou, ik zou zeggen blijven gebruiken.
Die traps en rug zien er al zeer goed uit.

Ik ben ook 1m72 en weeg 75kg ik sta nu tussen de 8 en 9vet%

Vorige zomer heb ik een schema gevolgd van 6 dagen 1600cal - 1800cal en op mijn rustdag 2600 cal
Ik stond toen op 7vet% en heb vrijwel niets van kracht en massa moeten inleveren.

IK doe 2 cardiointervaltrainingen en 1-2 bokslessen per week
en 4 dagen krachttraining.

vriendelijke groeten

Thanks! Tot hoe hoog heb je je VP laten oplopen? Vind het jammer dat ik het zo hoog heb laten oplopen.

Ik merk dat de vooruitgang nu wel trager gaat. Hoe lang heb je erover gedaan om op 7% te geraken?
Wat denk je van de lower abs? Heb ze eigenlijk amper getraind, maar gaan die uitkomen bij lager vp?

Laatst bewerkt:
Thanks! Tot hoe hoog heb je je VP laten oplopen? Vind het jammer dat ik het zo hoog heb laten oplopen.

Ik merk dat de vooruitgang nu wel trager gaat. Hoe lang heb je erover gedaan om op 7% te geraken?
Wat denk je van de lower abs? Heb ze eigenlijk amper getraind, maar gaan die uitkomen bij lager vp?
Tot 10% hoger niet ik eet altijd zeer strikt.

Het heeft mij 2 maanden gekost om van 10 naar 7% te gaan met een streng dieet.
Ja je lower abs zijn moeilijk te zien, maar dat is normaal hoor, deze zijn het laatste die scherp komen te staan, maar nog even goed doortrainen en schoon eten en ze zullen snel genoeg duidelijk te zien zijn.

mvg

Tot 10% hoger niet ik eet altijd zeer strikt.

Het heeft mij 2 maanden gekost om van 10 naar 7% te gaan met een streng dieet.
Ja je lower abs zijn moeilijk te zien, maar dat is normaal hoor, deze zijn het laatste die scherp komen te staan, maar nog even goed doortrainen en schoon eten en ze zullen snel genoeg duidelijk te zien zijn.

mvg

Ok, thanks ;)

zondag nog eens flink laten gaan, was lang geleden dat ik nog eens boven onderhoud gegeten heb. 3 borden friet, 4 frikandellen en een cervela. Wel 3 dagen 1,5 uur cardio gedaan om te compenseren.
Zie deze week weer wat vooruitgang, vrijdagmorgen wegen :D

Vandaag nog eens gewogen, amper gezakt in gewicht. Op 2 weken tijd een 600 gram kwijt, in de spiegel blijf ik wel resultaat zien.

Echt een hele goede progressie gemaakt! Hoe diep wil je cutten?

Echt een hele goede progressie gemaakt! Hoe diep wil je cutten?

Thanks, wel ik ga tot juni cutten en zo diep mogelijk proberen te gaan (7 à 8%).
Ik zal wel nog zien hoe mijn lichaam reageert op zo een lange cut, moest ik nu binnen een maandje stilvallen op bijv 10% ga ik gewoon terug wat cleanbulken

Exact een maand geleden een vetmeting laten doen met huidplooimeter in de gym.
Gaf 13.5% aan, nu opnieuw laten meten omdat mijn gewicht stagneerde.

Resultaat, 500 gram kwijt maar wel 2% vet minder. Sta nu op 11.5%. :D

Goed bezig! 2% in een maand is prima, zeker van 13 naar 11.

Plaatjes zijn forbidden / werken niet.

Wel ZEER nette progressie!

Terug
Naar boven