AndroidHealthClinic

kcal balans autoregulatie

chrisk

Elite Member
15 jaar lid
10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
12.367
Ik kan hier echt helemaal niks over vinden, maar het lijkt me wel erg handig om kcal inname op vrij directe feedback te kunnen baseren. Weet iemand iets? Zou het eigenlijk wel kunnen? Niet?

En anders; Wat voor regels houden jullie aan om je voeding en evt. cardio te balanceren tussen vet verlies en lbm gains?

Ik kan hier echt helemaal niks over vinden, maar het lijkt me wel erg handig om kcal inname op vrij directe feedback te kunnen baseren. Weet iemand iets? Zou het eigenlijk wel kunnen? Niet?

Ik zou zo zeggen 'trek' en 'honger' als indicatoren misschien. :p
Kan eigenlijk gewoon geen betrouwbare feedback parameters bedenken.

Ik heb voor de verandering dus eens geen flauw idee :eek: ;).

En anders; Wat voor regels houden jullie aan om je voeding en evt. cardio te balanceren tussen vet verlies en lbm gains?

Vroegah kon ik nog wel vertrouwen op de volgende vuistregels:

- Ga je iedere keer volgepropt gevoel van tafel, dan kom je aan.
- Ga je iedere keer voldaan, maar met nog wat ruimte voor extra's van tafel, dan blijf je gelijk in gewicht.
- Ga je iedere keer met nog steeds trek van tafel,dan val je af.

Helaas staat mijn verouderende stofwisseling dit soort simplisme niet meer toe.... :(

Dus is tegenwoordig meten weten!

Ik ben jaloers op iedereen die gebaseerd op trek/honger rond zijn onderhoud eet. Meten, meten, meten hier, anders zal ik hoe dan ook overbodig vet aankomen.

• Topic Starter Topic Starter
Haha, success! Iets gevonden waar harpep ook geen idee voor heeft. :)

Ik zat inderdaad te denken aan hongergevoel, of misschien nuchtere kracht- of uithoudingtests, maar kan niks verzinnen waardoor je ook echt conclusies kunt trekken. Zou het met bloedtests kunnen?

En anders over gewone regulatie: Wat meten jullie en hoe vaak? Kijk je daarbij ook naar kracht prestaties?

Haha, success! Iets gevonden waar harpep ook geen idee voor heeft. :)

Ik zat inderdaad te denken aan hongergevoel, of misschien nuchtere kracht- of uithoudingtests, maar kan niks verzinnen waardoor je ook echt conclusies kunt trekken. Zou het met bloedtests kunnen?

En anders over gewone regulatie: Wat meten jullie en hoe vaak? Kijk je daarbij ook naar kracht prestaties?

Een paleo-achtige eetstijl heeft mijn honger gereduceerd tot een goed niveau. Minder carbs, meer vezels, uitsluitend ''echt'' voedsel. Het probleem zit hem bij mij alleen nog in de trek. Als ik een paar dagen weer meer carbs eet, krijg ik ook weer meer (fysieke) honger. Naarmate ik aan mijn huidige manier van eten wen, wordt de honger steeds minder en zelfs de trek begint in orde te komen. Ik doe het nu ongeveer 2 maanden.
Op dit moment is het nog belangrijk dat ik alles bijhoud. Als ik straks klaar ben met cutten en een tijd lang sta waar ik wil staan, en zo blijf eten(wel iets meer dan), denk ik dat ik het helemaal goed heb gezet. Het is IMO wel te doen, kost alleen tijd.

Hoe eet je op dit moment?

EDIT:
Ik draai dus grotendeels in ketose, dat is wennen, maar ik heb veel meer energie dan voorheen en heb zelfs iets minder slaap nodig(sta gewoon op wanneer ik wakker word, opleiding via internet en een bijbaan met vrije werktijden :D).

Laatst bewerkt:
Ik eet nu smiddags wat broodjes vlees en savonds wat de pot schaft en wat fruit erbij. Ik ben aan het cutten maar ben bijna op m'n doel en dan wil ik m'n vet% behouden en kilo's aankomen. Dan ga ik me wel wat meer richten op vlees en groente, omdat ik daar dan beter de middelen toe heb, maar ik weet nog niet hoe melk en cardio er dan bij gaan passen...

Ik ben niet zo into het berekenen en ik vind dat de meeste popolaire filosofien voor dieeten meer op hype berust zijn dan op beredenaties die er echt toe doen. Dus ik weet niet echt wat ik met m'n voeding aan moet en dacht er zodoende aan om vanuit gevoel/observaties een aanpak in te richten.

Volproppen met kip of volproppen met BigMacs... :)

OT: Eet een bepaald aantal kcal, kijk of je aankomt/onderhoudt/afvalt.

Volproppen met kip of volproppen met BigMacs... :)

OT: Eet een bepaald aantal kcal, kijk of je aankomt/onderhoudt/afvalt.
En hoe weet je dan of je vocht of vet of spier aankomt?

Ik ben sterker geworden tijdens cuts, en zwakker tijdens bulks, dus ik geloof niet meer in beiden en ook niet meer zo in de conclusies die je kunt trekken van puur je gewicht en aantal kcal. Vetpercentage erbij ok, maar dat kun je niet zo vaak accuraat genoeg meten om echt aanpassingen in een schema op te baseren, of heb ik het helemaal mis?

Daarom zoek ik iets dat meer gebaseerd is op hoe je lichaam werkt en zich aanpast, prestaties varieert, etc.

En hoe weet je dan of je vocht of vet of spier aankomt?

Ik ben sterker geworden tijdens cuts, en zwakker tijdens bulks, dus ik geloof niet meer in beiden en ook niet meer zo in de conclusies die je kunt trekken van puur je gewicht en aantal kcal. Vetpercentage erbij ok, maar dat kun je niet zo vaak accuraat genoeg meten om echt aanpassingen in een schema op te baseren, of heb ik het helemaal mis?

Daarom zoek ik iets dat meer gebaseerd is op hoe je lichaam werkt en zich aanpast, prestaties varieert, etc.

Je moet het natuurlijk wel langer als 1 maand doen he ;).

Wat ik daar beschreef ging in fases van een half jaar ongeveer...

Vetpercentage erbij ok, maar dat kun je niet zo vaak accuraat genoeg meten om echt aanpassingen in een schema op te baseren, of heb ik het helemaal mis?

Heb ik ook last van.... Lastig echt accuraat te meten. Zeker zelf met een driepuntsmeting klopt er niets van bij mij. Ik meet dan 8% bij mezelf. Moet eerder tussen de 12 en 16 zijn bij mij. Weet het nog steeds niet omdat alles rond de buik zit bij mij...

Terug
Naar boven