AndroidHealthClinic

Kcal intake bij een Lean bulk

  • Topic starter Jens
  • Startdatum
  • Reacties 59
  • Weergaven 2K
  • Volgers 8

Bezoekers in dit topic

Jens

Novice
Lid geworden
26 apr 2020
Berichten
8
Waardering
4
Lengte
1m90
Massa
81kg
Vetpercentage
15%
Beste,

Momenteel ben ik nu een 2jaar bezig met sporten. Vooral krachttraining en regelmatig gooi ik er ook een WOD tussen.

Begonnen aan 95kg en 26%vet. Nu mometeel weeg ik 81kg en 15%vet.

Maar nu heb ik het probleem dat ik heel moeilijk gewicht bijkom om spiermadsa op te bouwen. Volgens een aantal calculators mag ik voor een clean bulk 3200 kcal eten.

Doe ik dit elke dag of eet ik op minder actieve dagen ook minder kcal?

En zijn er tips om 'gemakkelijker' aan deze kcal te geraken?

Man, 33j, 190cm, 81kg

Mvg Jens
 
Beste,

Momenteel ben ik nu een 2jaar bezig met sporten. Vooral krachttraining en regelmatig gooi ik er ook een WOD tussen.

Begonnen aan 95kg en 26%vet. Nu mometeel weeg ik 81kg en 15%vet.

Maar nu heb ik het probleem dat ik heel moeilijk gewicht bijkom om spiermadsa op te bouwen. Volgens een aantal calculators mag ik voor een clean bulk 3200 kcal eten.

Doe ik dit elke dag of eet ik op minder actieve dagen ook minder kcal?

En zijn er tips om 'gemakkelijker' aan deze kcal te geraken?

Man, 33j, 190cm, 81kg

Mvg Jens
Ik eet elke dag dezelfde kcals, maar er zijn er ook die op niet trainingdagen iets minder kcals eten.
makkelijke kcals: volle melk, pindas, noten,.....
 
  • Like
Waarderingen: Jens
Hoe bedoel je makkelijker kcals?
Hoe ga je die 3200 verdelen?
160 gr eiwit, 80gr vet en 460 carbs?

Als je heel moeilijk bijkomt zie ik niet in waarom je op rustdagen lager zou eten.
 
Momeen doe ik 390 cabs, 160 eiwit en 100 vet.
 
Als je het fijn vindt kun je op trainingsdagen iets meer eten en op rustdagen iets minder zodat je gemiddeld wel goed uitkomt.
Maar aangezien je er moeite mee lijkt te hebben lijkt het mij verstandig dat je elke dag dezelfde hoeveelheid eet.

Tips om makkelijker aan je kcals te raken:
Calorieën drinken (chocomelk, zelfgemaakte weightgainers)
Junkfood, beter is om dit als je laatste meal te doen
Last but not least:
Dont be a bitch, vol zijn is pussygedrag. Wil je aankomen dan eet je meer.. en geen dat lukt me niet. Forcefeed jezelf als het moet, het hoeft niet altijd "makkelijk" te zi.jn.
Bijna iedereen krijgt er last van in de top bulk om het eten weg te krijgen maar je moet gewoon niet denken en gewoon doen.
 
maar je moet gewoon niet denken en gewoon doen
Dit is iets waar ik kwa eten ook helemaal achter sta, een kcal doel stellen en zonder uitvluchten zorgen dat je dat haalt of er zelfs een beetje over gaat tijdens een bulk.
 
Als ik kijk naar vorige week zondag bijvoorbeeld.
Screenshot_2020-04-26-09-50-49-986_com.myfitnesspal.android.png
 
Hoe zoet je voeding er nu uit als je met 3200 moeite hebt?
Post eens wat je eet op een dag.
Dat is handiger tips geven.
 
Als je het fijn vindt kun je op trainingsdagen iets meer eten en op rustdagen iets minder zodat je gemiddeld wel goed uitkomt.
Maar aangezien je er moeite mee lijkt te hebben lijkt het mij verstandig dat je elke dag dezelfde hoeveelheid eet.

Tips om makkelijker aan je kcals te raken:
Calorieën drinken (chocomelk, zelfgemaakte weightgainers)
Junkfood, beter is om dit als je laatste meal te doen
Last but not least:
Dont be a bitch, vol zijn is pussygedrag. Wil je aankomen dan eet je meer.. en geen dat lukt me niet. Forcefeed jezelf als het moet, het hoeft niet altijd "makkelijk" te zi.jn.
Bijna iedereen krijgt er last van in de top bulk om het eten weg te krijgen maar je moet gewoon niet denken en gewoon doen.
Hiermee ga je echt geen goede massa aankomen, wordt je alleen maar dik van. Eet gewoon al je voedsel desnoods maak je dr een shake van. Maar ik zou niet aan raden om junkfood te eten of om chocolademelk te gaan drinken. Eet gewoon 5-6 meals op n dag en dan kom je dr wel. Minimaal 30 gr proteine per meal en dan komt t goed, eet groente. Gezond eten ga je veel betere gains mee maken dan als je alleen maar troep naar binnen gaat werken zoals hier aan geraden wordt
 
Hiermee ga je echt geen goede massa aankomen, wordt je alleen maar dik van. Eet gewoon al je voedsel desnoods maak je dr een shake van. Maar ik zou niet aan raden om junkfood te eten of om chocolademelk te gaan drinken. Eet gewoon 5-6 meals op n dag en dan kom je dr wel. Minimaal 30 gr proteine per meal en dan komt t goed, eet groente. Gezond eten ga je veel betere gains mee maken dan als je alleen maar troep naar binnen gaat werken zoals hier aan geraden wordt

Ik zeg toch nergens dat hij 3200 aan chocomelk of pizza moet halen? Maar als hij er moeite mee heeft kan hij best als laatste meal hier en daar wat makkelijke kcals wegwerken.
Beter 3200 met een beetje junk dan maar 2500 eten en niks aankomen...
 
Ik zeg toch nergens dat hij 3200 aan chocomelk of pizza moet halen? Maar als hij er moeite mee heeft kan hij best als laatste meal hier en daar wat makkelijke kcals wegwerken.
Beter 3200 met een beetje junk dan maar 2500 eten en niks aankomen...
Ja maar iedereen kan meer dan 2500 kcal eten anders ben je gewoon pussy, ik zit nu op 3200 in een cut en heb constant honger. 3200 kan met clean food je moet gewoon eten. That’s it als je het niet wilt doen moet je niet klgen over geen gains
 
Ja maar iedereen kan meer dan 2500 kcal eten anders ben je gewoon pussy, ik zit nu op 3200 in een cut en heb constant honger. 3200 kan met clean food je moet gewoon eten. That’s it als je het niet wilt doen moet je niet klgen over geen gains

Dat is toch ook wat ik zeg in mijn eerste post :P
Verder ben ik het wel met je eens hoor. Zo doe ik het ook en in mijn top bulk zit ik richting 5000 en in ieder geval voor 80-90% clean. Al zou ik 7-8000 moeten eten zou ik het nog wegkrijgen al zou ik na elke hap kokhalzend boven de pot hangen.
 
Moeite met 3200 kcal :eek: had ik dat maar dat zou het cutten wel heel makkelijk maken.

Nuttela/kokos pasta met dit schieten je kcals al gouw omhoog.
 
Ja maar iedereen kan meer dan 2500 kcal eten anders ben je gewoon pussy, ik zit nu op 3200 in een cut en heb constant honger. 3200 kan met clean food je moet gewoon eten. That’s it als je het niet wilt doen moet je niet klgen over geen gains
Cutten op 3200 en 17 jaar. Jou onderhoudje gaat de komende jaren denk nog wel flink in de lucht schieten. #jaloers
 
simpel bordje pasta
125 gr volkorenpasta (ongekookt gewogen)
200 gr kip
2 eetlepels pesto
wat parmezaan

zo 800 kcal in 1 maaltijd.
 
Back
Naar boven