AndroidHealthClinic

Kcal tellen, Roerbaknoedels

Bezoekers in dit topic

Fitness96NL

Cool Novice
Lid geworden
8 mei 2016
Berichten
213
Waardering
73
Lengte
1m79
Goedenavond,

Ik vroeg mij af hoe het precies zit met de kcal/voedingswaarde van sommige producten.
Hier heb ik een voorbeeld:

http://www.ah.nl/producten/product/wi210507/maggi-roerbaknoedels-mediterrane-kip

Er staat (Op het pakje, niet op de site van de link) dat één portie (BEREID) 698kcal bevat.

Op zich is dit prima natuurlijk, maar is deze hoeveelheid dan inclusief de 250g kipfilet + 400g Italiaanse roerbakgroente die je nog los moet toevoegen? Of moet je de producten die je vers toevoegt nog los bij de kcal op tellen? ???

Ik weet bijvoorbeeld dat bij ons niet precies deze 2 producten eraan toevoegen.

Ik hoop dat jullie mijn vraag een beetje begrijpen

Alvast bedankt. :)
 
Lijkt mij inderdaad dat dat inclusief die (zelf toe te voegen) kip en groenten is. Aangezien op de verpakking staat voor 2 personen, bedoelen ze met 1 portie waarschijnlijk de helft van die verpakking en dus 125gr kipfilet + 200gr Italiaanse groenten.

Op de site staat per 100gr 417kcal dus dan zullen ze wel echt alleen 100gr uit die verpakking bedoelen.
 
Oke, Ja op de site staat inderdaad per 100g (Droge stof) dus dat is alleen de mix + Noedels leek mij.
 
Jep, dat is alleen de droge noedels en de kruiden.
Als je het voor het bereide product het zelf zou uitrekenen kom je ongeveer ook wel richting die 698 (volgens mij wel iets minder, maar goed).
 
Oke top, ik hebn ze toevallig vandaag op! HEERLIJK!

Dus wat ik nu heb gedaan is de drogestof/noedels
+ De kip (150g)
+ De groente (200g)

En dat als totaal genomen!
 
Back
Naar boven