Fitness Seller

Kerst 2024

Kerstboom mag wel iets eerder toch? Lekker knus ja. Maar 2-3 dagen per jaar kerstmuziek moet meer dan genoeg zijn🤣

@Mentat is toch leuk zo'n verkleedt feest? Oke vind het trick or treat van kinderen dikke onzin, van mij zou je ook niks krijgen dan. Maar dames gedragen zich niet hetzelfde als ze zich anders kleden, Halloween feestjes vind je de makkelijkste hookups dus mag blijven van mij😆

Al viert Nederland eigenlijk Sint-Maarten ipv commerciële uit het Angelsaksische overgewaaide vreterij.
Bij mij in de omgeving wordt het hier en daar gecombineerd. Halloween decoraties tijdens Sint-Maarten lopen worden steeds normaler. Langs de deuren voor trick or treat heb ik nog niet gezien, wel Halloween thema feestjes.

Ik kwam er deze week achter dat het hier normaal is dat de kerstboom zelf pas in de laatste dagen voor kerst opgezet wordt. Mijn collega zet die pas op de 23ste van December. Bij ons gaat die mooi dit weekend opgetuigd worden:flexbiceps:
Dat is precies het "normaal" van andere landen wat ik bedoelde.

Wanneer gaat de kerstboom gemiddeld weg daar?

Nederlands gebruik is met Driekoningen, maar sommige landen die later beginnen houden het vol tot 1 of 2 februari. In sommige landen wordt de kerstboom neergezet op de eerste van vier zondagen van de Advent, dan kom je ook rond Sint-Nicolaas uit. Een echte boom schijnt het zo'n 4 weken vol te houden, dus van ongeveer half december t/m Driekoningen is dan een logische optie.

Disclaimer: uiteindelijk moet iedereen het wat mij betreft lekker zelf weten wanneer ze de boom wel of niet neerzetten, weghalen, opeten, in de fik steken...

Laatst bewerkt:
Nooit zo over nagedacht, denk dat dat de wat stricter christelijke Nederlanders zijn. Ken wel meerdere dames die boom laten staan tot pinksteren en weer optuigen zodra de weer kerstballen in winke liggen. Mn ouders zette altijd de boom na Sinterklaas neer en eerste week van nieuwe jaar gaat die er weer uit.

Ik neem geen kerstboom, zou wel willen maar heb andere prioriteiten helaas

Nederlands gebruik is met Driekoningen, maar sommige landen die later beginnen houden het vol tot 1 of 2 februari. In sommige landen wordt de kerstboom neergezet op de eerste van vier zondagen van de Advent, dan kom je ook rond Sint-Nicolaas uit. Een echte boom schijnt het zo'n 4 weken vol te houden, dus van ongeveer half december t/m Driekoningen is dan een logische optie.

Disclaimer: uiteindelijk moet iedereen het wat mij betreft lekker zelf weten wanneer ze de boom wel of niet neerzetten, weghalen, opeten, in de fik steken...
3e week ruimen ze de boom op ongeveer. Kerstversiering wel eerder maar de boom zelf pas daadwerkelijk net voor de feestdagen.

Al viert Nederland eigenlijk Sint-Maarten ipv commerciële uit het Angelsaksische overgewaaide vreterij.
Hier niet.
IMG_5036.jpeg

IMG_1036.jpeg

Laatst bewerkt:
Overijssel en liep dus wel mee met sint Maarten met mijn lampionnetje. Maakten die dingen zelfs op school voor 11 november.

Tiktak tiktak
Je moeder is een dikz*k
Je vader kijkt naar Sesamstraat
Dat is wel een snoepje waard

Dit was het stoute liedje 😁

Overijssel en liep dus wel mee met sint Maarten met mijn lampionnetje. Maakten die dingen zelfs op school voor 11 november.

Tiktak tiktak
Je moeder is een dikz*k
Je vader kijkt naar Sesamstraat
Dat is wel een snoepje waard

Dit was het stoute liedje 😁
En als je mandarijntjes kreeg terug gooien tegen de ramen. 🫣

Ik heb het nog nooit gevierd in ieder geval.
Hangt heel erg van de regio af. Ik vind halloween wel leuk, verkleedfeestjes vind ik wel grappig.

Bij ons zetten we de kerstboom trouwens neer als Sinterklaas is gevierd. Dus ergens na 5 december.

In de buurt van Den Haag niet hoor, bij ons gingen alle bomen met oud jaar in de fik. Inclusief koelkasten, banden en eigenlijk alles wat wilde branden. Soms een auto... opgegroeid in een van de betere wijken :laugh:

Hangt heel erg van de regio af. Ik vind halloween wel leuk, verkleedfeestjes vind ik wel grappig.

Bij ons zetten we de kerstboom trouwens neer als Sinterklaas is gevierd. Dus ergens na 5 december.

In de buurt van Den Haag niet hoor, bij ons gingen alle bomen met oud jaar in de fik. Inclusief koelkasten, banden en eigenlijk alles wat wilde branden. Soms een auto... opgegroeid in een van de betere wijken :laugh:
Ging daar met oud en nieuw niet gewoon alles op de stapel als het voor het grijpen lag. 😂😂

Hier ook wel een beetje. Oude caravan autobanden enzo.

Lol, dat was hier in de volkswijk niet anders. Wel carbid erbij :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
En nu mag iedereen hier natuurlijk ook wel zijn/haar/hun kerstboom en/of huiselijke versieringen plaatsen.

Wij hebben ook elfjes in huis.

Geen idee of we het correct spelen, maar ‘s nachts komen ze tot leven en ‘s ochtends hebben ze een nieuw plekje gevonden. We mogen ze niet aanraken want dan verdwijnen ze de volgende nacht. Onze jongste geloofd er heilig in en gisteren zaten ze beneden in fonteintje van de wc dus is hij alleen maar boven naar de wc gegaan. :D

IMG_1198.jpeg

IMG_1204.jpeg

• Topic Starter Topic Starter

Geen idee of we het correct spelen, maar ‘s nachts komen ze tot leven en ‘s ochtends hebben ze een nieuw plekje gevonden. We mogen ze niet aanraken want dan verdwijnen ze de volgende nacht. Onze jongste geloofd er heilig in en gisteren zaten ze beneden in fonteintje van de wc dus is hij alleen maar boven naar de wc gegaan. :D

IMG_1198.jpeg

IMG_1204.jpeg
Eerlijk?
Je maakt je kids wijs dat die dingen tot leven komen?

Ik denk dat ik als klein kind helemaal dol zou worden en echt nooit meer naar beneden zou durven te gaan :roflol:

IMG_1198.jpeg

IMG_1204.jpeg
Wat leuk!

• Like
Waarderingen: K82
Eerlijk?
Je maakt je kids wijs dat die dingen tot leven komen?

Ik denk dat ik als klein kind helemaal dol zou worden en echt nooit meer naar beneden zou durven te gaan :roflol:
Het was een idee van mijn vrouw, ze had Amerikaanse collega’s er ooit over gehoord en toen kwam ze die elfjes een paar jaar geleden ergens tegen.

Het is toch niet echt anders dan Sinterklaas, Kerstman of de tandenfee? Voor die laatste is mijn zoontje ook doodsbang (zijn zus zegt dat hij op dat vlak een beetje simpel is :D). Gisteren was zijn twee tand eruit, die mag echt niet onder zijn kussen, die moet in een bakje op de keukenvensterbank want hoeft de tandenfee maar een seconde binnen te zijn.

Terug
Naar boven