Fitness Seller

Keuringsdienst voor UB/LB schema

Nu heb je nog steeds meer borst dan rug. Ik hoop dat je weet dat er toch een aanzienlijk verschil zit in aantal spieren/grootte en functies bij borst en rug en dat je schema daarom niet logisch is.

• Topic Starter Topic Starter
Nu heb je nog steeds meer borst dan rug. Ik hoop dat je weet dat er toch een aanzienlijk verschil zit in aantal spieren/grootte en functies bij borst en rug en dat je schema daarom niet logisch is.
Ik heb nu borst en rug allebei 7 sets x 8 reps.
Ik snap dat rug normaal meer moet zijn, maar wat kan ik dan veranderen?? Bij rug een extra oefening toevoegen? Zo ja, welke?

Persoonlijk zou ik dit gaan volgen.

Upper A

Bench 3x5
Barbellrow 3x5
Incline bench 3x8
Chin ups 3x8
Tricep+bicep 2x10

Lower a
Squat 3x5
Stiff leggen deadlift 3x5
Lunges barbell/dumbell 3x10
Buik 2x15

Upper b
Standing overheadpress 3x5
Chin ups 3x5
Dumbell bench of closegrip bench 3x8
One arm dumbellrow 3x8
Tricep+bicep 2x10

Lower b
(Front)Squat 3x5
Conventional deadlift 1x5
Goodmornings 3x8
Buik 2x15

Persoonlijk zou ik dit gaan volgen.

Upper A

Bench 3x5
Barbellrow 3x5
Incline bench 3x8
Chin ups 3x8
Tricep+bicep 2x10

Lower a
Squat 3x5
Stiff leggen deadlift 3x5
Lunges barbell/dumbell 3x10
Buik 2x15

Upper b
Standing overheadpress 3x5
Chin ups 3x5
Dumbell bench of closegrip bench 3x8
One arm dumbellrow 3x8
Tricep+bicep 2x10

Lower b
(Front)Squat 3x5
Conventional deadlift 1x5
Goodmornings 3x8
Buik 2x15
Dit gaat em niet worden denk ik, dit schema is nog makkelijker en meer geschikt voor beginners dan het schema van het laatste half jaar bij mij. Veel minder volume dus

Je hebt duidelijk te weinig kennis om een eigen schema te maken. Volg het advies van een van deze heren nou gewoon. Eigenwijs doen, gaat je echt niet helpen.

Trouwens... Je bent waarschijnlijk nog een beginner.

Je hebt duidelijk te weinig kennis om een eigen schema te maken. Volg het advies van een van deze heren nou gewoon. Eigenwijs doen, gaat je echt niet helpen.

Trouwens... Je bent waarschijnlijk nog een beginner.
Beginner en eigenwijs, zijn al tig goede schema's langsgekomen en mister danoontje wil alleen maar meer volumeeeee

Beginner en eigenwijs, zijn al tig goede schema's langsgekomen en mister danoontje wil alleen maar meer volumeeeee
na meer dan n jaar te trainen noem je toch niet echt een beginner? ik weet dat er genoeg goede schemas zijn langsgekomen, maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat je niet na n half jaar n schema te hebben gevolgt, bij het volgende schema minder volume te gaan gebruiken

na n jaar, anderhalf jaar te trainen noem je toch niet echt een beginner? ik weet dat er genoeg goede schemas zijn langsgekomen, maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat je niet na n half jaar n schema te hebben gevolgt, bij het volgende schema minder volume te gaan gebruiken

Daar zit je twee keer totaal mis. Een beginner zijn wordt niet alleen gedefinieerd door trainingstijd maar oa ook door kennis, iets wat bij jou duidelijk nog mist.

Daarnaast hoeft een schema naarmate je langer traint helemaal niet meer volume te bevatten, dat is maar 1 van de vele variabelen. En als jij dan nu al deze volumes draait ben ik benieuwd naar jouw schema over tien jaar.

na meer dan n jaar te trainen noem je toch niet echt een beginner? ik weet dat er genoeg goede schemas zijn langsgekomen, maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat je niet na n half jaar n schema te hebben gevolgt, bij het volgende schema minder volume te gaan gebruiken
Wat RFFNCK zegt, en daarnaast zijn die eerder genoemde schema's perfect. Ze bevatten alle spiergroepen en zitten het herstel niet in de weg, dat van jou is sowieso overkill. Je bent geen IFBB pro die enorm veel AAS gebruikt.

Je bent een beginner zolang je nog beginnersgains kunt maken. Kortom: zolang je nog progressief kunt laden. In theorie kun je dus zelfs nog een beginner zijn na 20 jaar fitness.

Zelf ben ik na 3 jaar splitscheme gedaan een fullbody gevold voor beginners.
Nog nooit zoveel gains gemaakt in massa EN kracht.
Go figure

Terug
Naar boven