AndroidHealthClinic

Keuze: alleen UB of alleen LB?

Peiling Peiling Wat ga je trainen

• Ik train liever 1 jaar alleen UPPER BODY

Stemmen: 107 70,9%
  • Ik train liever 1 jaar alleen LOWER BODY

Stemmen: 44 29,1%

• Totaal stemmers
    151
Waarom maak je er een anonieme poll van? Had wel willen zien wie wat kiest.

Ik kies lowerbody for sure. Als je je heup en knie extentie niet traint blijf je voor altijd een slappe kneus, dat is echt wel de basis van bijna alle zware taken.

• Topic Starter Topic Starter
Hmmz niet bewust anoniem gedaan. Naja, ik heb zelf ook voor UB gekozen. Beetje om het feit dat een jaar uit de running met benen nog te verbloezemen is, maar met UB wordt dat een lastig verhaal :)

ub, lb loopt te ver voor.

alleen lowerbody....

daarmee kan je sowieso een atletisch figuur opbouwen... alleen deadlifts en squats geven je misschien geen BB fysiek, maar it sure beats the hell out of alleen UB.

alleen LB bouwt dikke poten, dikke onderrug, dikke upperback/traps, sterke abs... en er van uitgaande dat je dus ook deadlift krijgen je onderarmen ook nog wel een boost. het enige wat volgens mij zal gaan lacken zijn je front/side delts, chest en armen... misschien lats maar daar durf ik ook men vraagtekens bij te zetten aangezien die bij mij vaak zat wasted zijn na een goede deadliftsessie.

voor mij is het duidelijk... enne alleen UB trainende jongens ken ik er al zat van, they look like shit, zeker als ze ook nog eens rug amper trainen

Waarom maak je er een anonieme poll van? Had wel willen zien wie wat kiest.

Ik kies lowerbody for sure. Als je je heup en knie extentie niet traint blijf je voor altijd een slappe kneus, dat is echt wel de basis van bijna alle zware taken.
Wat voor zware taken bijvoorbeeld?

Wat voor zware taken bijvoorbeeld?

Springen, iets van de grond optillen, vechten.

Edit: Ik zie dit puur praktisch hoor, kan me voorstellen als bodybuilder dat je een bepaald uiterlijk nastreeft (smaken verschillen). Maar als je puur naar menselijke bewegingspatronen kijkt kun je niet anders concluderen dat LB de voorkeur geniet.

Laatst bewerkt:
Ik bekijk het meer in de jacht naar vrouwvlees! Ook een aardig praktische taak :)

UB.

ken toevallig iemand die te veel op dbb heeft gezeten en echt alleen maar squat (bovenlichaam ontwikkeld ook voor geen ene k*t, dus traint dat gewoon niet en verschuilt zich onder het motto "geen benen en je bent gay")
Deze gast heeft echt een WAARDELOOS fysiek.

Daarentegen ken ik ook een aantal mensen die gewoon geen benen trainen.. super stom natuurlijk, maar qua fysiek vele malen beter!

gelukkig heb ik altijd me hele lichaam getraind en is (vrijwel) alles in verhouding

Dat zijn gewoon k*tgenen, kan die gozer ook weinig aan doen. Of hij squat echt totaal verkeerd.

Als ik echt alleen squat dan ontwikkeld rug, delts en voorarmen (vraag niet hoe) zich prima, borst groeit ook een beetje mee maar niet zoveel als ik zou benchen. Niet squatten en je kunt beenontwikkeling gewoon vergeten, verder kan je UB echt zo makkelijk goed krijgen. Ik had echt een slechte borst en armen, toen ben ik 1 keer in de week goed borst + armen gaan trainen en ze zaten binnen 3 maanden op niveau. Met benen gaat dat echt niet zo makkelijk, als je die een jaar niet traint dan ben je wel even bezig. Tenzij je echt zieke genen voor benen hebt, maar dat zijn uitzonderingen. Voor de meesten zijn benen veel lastiger te ontwikkelen dan UB.

Springen, iets van de grond optillen, vechten.

Edit: Ik zie dit puur praktisch hoor, kan me voorstellen als bodybuilder dat je een bepaald uiterlijk nastreeft (smaken verschillen). Maar als je puur naar menselijke bewegingspatronen kijkt kun je niet anders concluderen dat LB de voorkeur geniet.

We leven niet meer in de prehistorie.

vroeger had ik gezegd alleen UB, maar ik kies nu echt voor alleen LB ! Squat and Deadlift rule !

kan ik echt niet op antwoorden,

squat en deadlift = zwaarste oefeningen,
lekker veel gewicht, kracht ontwikkeling

maar het liefst van al ontwikkel je upperbody,
al is het maar om aan te tonen dat je aan BB doet

Zat hulpmiddelen om iets op te tillen, of even iemand erbij halen. Daarvoor ga je toch niet 4 keer per week jezelf afbeulen in de gym. En nee, vechten doe ik al niet meer sinds de basisschool.
Het gaat hier dan ook niet enkel over kracht. Een serieuze bodybuilder zal toch wel zoveel mogelijk massa willen pakken, en squats en deadlift pakken nu eenmaal meer spiermassa.

Laatst bewerkt:
Ik heb in beide situaties gestaan ten gevolge van blessures en het was beide k*t.

Wel is het zo dat lb me meer voldoening geeft, waar ub me nog wel is gaat vervelen.

LB... is de basis voor je lichaam wil je veel kracht hebben.
Bij de deadlifts pak ik gelukkig bij de rug meer dan alleen de onderrug. :D

Mijn bovenlichaam loopt momenteel ook voor dus die trek ik na een jaar weer zo bij.

Terug
Naar boven