Soltari
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 13
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Slechte analyseDe meesten beginnen te trainen om een mooier lichaam te krijgen, waar er veel gaandeweg afhaken, en er een deel verslaafd raken aan het smijten met ijzer; wat is er nu mooier dan steeds hoger gewicht pakken?
Met andere woorden; op dit forum zitten veel beginners die vooral voor het mooie lichaam gaan. De diehards raken verslaafd en willen groeien, groeien, groeien en steeds meer gewicht pakken.
Zo is de uitslag van de poll dus niet zo opmerkelijk; beginners kiezen voor UB, waar de verslaafden voor LB pakken, puur voor de krachtgains en het machtige gevoel na weer een record gezet te hebben. En aangezien er meer beginners zijn...
Noot: ik ben zelf deze maand pas geregistreerd, ik weet het..Maar trainde al langer. Een leuk beachboy lichaam heb ik zo ondertussen wel; massa niet. Nu wil ik voor die massa gaan en ik ben idd ook verslaafd geraakt aan zware oefeningen als squats en deadlifts: voor mij dus ook LB, als ik écht moest kiezen.. Denk toch wel dat ik stiekem zo af en toe nog gewoon UB ertussendoor pakte hoor..
![]()

Lower body = benen + buik + onderrug (ja je mag wel deadliften en je mag natuurlijk ook squatten)

Dan krijg je soort van mijn fysiek...merendeels. Grote sterke poten. Je mag deadliften dus rug ontwikkeld ook gewoon goed mee. Omdat je met deadlift dingen moet vastpakken train je ook gewoon biceps mee. Borst en schouders gaan wel iets achter lopen, maar dat is niet zo boeiend. Als je ook Cleans mag doen als variant op de deadlift dan zullen de schouders ook gewoon explosief mee groeien. Alleen triceps en borst lopen dan achter.Mja, ik vraag me toch af hoe je fysiek zich zal ontwikkelen met alleen LB. Alleen UB weten we, die zie je genoeg lopen in de gym, maar alleen LB? Ik denk toch dat je dan nog steeds een kippenborstje en schouders en armen hebt, en ik vraag me af hoe je rug er uit zal zien.

Volledig mee eens ; ik ken iemand die squat met 200kg en nauwelijks meer dan 100kg bencht (deadlift kan hij ook behoorlijk goed). Ik kan je verzekeren dat het helemaal geen zicht is.UB offcourse. Anders lijkt het na dat jaar net of je een ecto bent met een vette reet en dikke poten.

Haha, right on! Je hebt het onthouden.zou ik ook zeggen als ik nauwelijks benen kon trainen vanwege blessures en geen squatrek heb. Je moet jezelf toch positief blijven motiveren he blessureman.

LB natuurlijk . Niets zo bevredigend als harde squats en kwart tonnen van de grond rapen .
Dit topic is wel een goeie graadmeter voor wie echt aan krachttraining doet en welke homo's enkel voor de wijven trainen.![]()
![]()

Wanneer je voor de wijven traint dan ben je toch juist niet homo![]()
Ik vind squatten en deadliften ook veel leuker dan bovenlichaam trainen. Maar ik vind mn kont en poten al groot in verhouding, train toch liever voor een esthetisch lichaam. Ik heb wel eerder mn benen gedurende lange tijd niet getraind en ze blijven heeel lang op formaat, terwijl mn bovenlichaam in elkaar stort als een kaartenhuis.
@willem9, bij jou zegt het wel wat over je geaardheid!
De meesten beginnen te trainen om een mooier lichaam te krijgen, waar er veel gaandeweg afhaken, en er een deel verslaafd raken aan het smijten met ijzer; wat is er nu mooier dan steeds hoger gewicht pakken?
Met andere woorden; op dit forum zitten veel beginners die vooral voor het mooie lichaam gaan. De diehards raken verslaafd en willen groeien, groeien, groeien en steeds meer gewicht pakken.
Zo is de uitslag van de poll dus niet zo opmerkelijk; beginners kiezen voor UB, waar de verslaafden voor LB pakken, puur voor de krachtgains en het machtige gevoel na weer een record gezet te hebben. En aangezien er meer beginners zijn...
Noot: ik ben zelf deze maand pas geregistreerd, ik weet het..Maar trainde al langer. Een leuk beachboy lichaam heb ik zo ondertussen wel; massa niet. Nu wil ik voor die massa gaan en ik ben idd ook verslaafd geraakt aan zware oefeningen als squats en deadlifts: voor mij dus ook LB, als ik écht moest kiezen.. Denk toch wel dat ik stiekem zo af en toe nog gewoon UB ertussendoor pakte hoor..
![]()
Alsof alle beginners voor massa gaan, en alle (meer) gevorderden voor kracht.ik koos voor UB maar ik had er niet bij na gedacht dat ik dan ook mijn onderrug dus DL moest laten zitten. dat verandert de zaak want die vind ik toch wel belangrijk. maar ik zou niet willen kiezen vind alles belangrijk het moet compleet zijn.
Ok, je MOET kiezen, in het jaar 2010 mag je of ALLEEN je lower body trainen, of ALLEEN je upper body.
Lower body = benen + buik + onderrug (ja je mag wel deadliften en je mag natuurlijk ook squatten)
Upper body = de rest (GEEN SQUATS, GEEN DEADLIFTS)
What will it be?