XXL Nutrition

Keuze: alleen UB of alleen LB?

Peiling Peiling Wat ga je trainen

• Ik train liever 1 jaar alleen UPPER BODY

Stemmen: 107 70,9%
  • Ik train liever 1 jaar alleen LOWER BODY

Stemmen: 44 29,1%

• Totaal stemmers
    151
UB, me benen zijn al dik genoeg..

De meesten beginnen te trainen om een mooier lichaam te krijgen, waar er veel gaandeweg afhaken, en er een deel verslaafd raken aan het smijten met ijzer; wat is er nu mooier dan steeds hoger gewicht pakken?

Met andere woorden; op dit forum zitten veel beginners die vooral voor het mooie lichaam gaan. De diehards raken verslaafd en willen groeien, groeien, groeien en steeds meer gewicht pakken.

Zo is de uitslag van de poll dus niet zo opmerkelijk; beginners kiezen voor UB, waar de verslaafden voor LB pakken, puur voor de krachtgains en het machtige gevoel na weer een record gezet te hebben. En aangezien er meer beginners zijn... :)

Noot: ik ben zelf deze maand pas geregistreerd, ik weet het.. ;) Maar trainde al langer. Een leuk beachboy lichaam heb ik zo ondertussen wel; massa niet. Nu wil ik voor die massa gaan en ik ben idd ook verslaafd geraakt aan zware oefeningen als squats en deadlifts: voor mij dus ook LB, als ik écht moest kiezen.. Denk toch wel dat ik stiekem zo af en toe nog gewoon UB ertussendoor pakte hoor.. ;)
Slechte analyse :)

LB

Als ik echt moet kiezen werk ik liever aan een mooier fysiek van me benen en buik dan de rest.(en alles wat je met deadliften aanpakt)

Precies vrouwen zonder een mooie kont kan niet!

Lower body = benen + buik + onderrug (ja je mag wel deadliften en je mag natuurlijk ook squatten)

Dan is de keuze voor mij simpel :D
Squat is mijn meest favoriete oefening
UB oefeningen heb ik een grafhekel aan tenzij het bovenrug oefeningen zijn.

Mja, ik vraag me toch af hoe je fysiek zich zal ontwikkelen met alleen LB. Alleen UB weten we, die zie je genoeg lopen in de gym, maar alleen LB? Ik denk toch dat je dan nog steeds een kippenborstje en schouders en armen hebt, en ik vraag me af hoe je rug er uit zal zien.
Dan krijg je soort van mijn fysiek...merendeels. Grote sterke poten. Je mag deadliften dus rug ontwikkeld ook gewoon goed mee. Omdat je met deadlift dingen moet vastpakken train je ook gewoon biceps mee. Borst en schouders gaan wel iets achter lopen, maar dat is niet zo boeiend. Als je ook Cleans mag doen als variant op de deadlift dan zullen de schouders ook gewoon explosief mee groeien. Alleen triceps en borst lopen dan achter.

Maar goed ik prefereer op het moment eerder Push/Pull variant om zo mijn achterlopende borst en schouders beetje bij te kunnen trekken en gewoon elke training een squat of deadlift te kunnen blijven doen :D

Laatst bewerkt:
UB offcourse. Anders lijkt het na dat jaar net of je een ecto bent met een vette reet en dikke poten.
Volledig mee eens ; ik ken iemand die squat met 200kg en nauwelijks meer dan 100kg bencht (deadlift kan hij ook behoorlijk goed). Ik kan je verzekeren dat het helemaal geen zicht is.
Hij is smal van boven, platte borst , heeft hangende schouder(tje)s, en zware benen en kuiten. Met een trainingspak aan zie je niet eens dat hij aan bodybuilding doet.
Nee man, met deadlift kun je dikte op je rug verkrijgen (en wat traps), maar breedte vergeet het maar.
Ik heb het resultaat gezien en verkies dan liever UB.
In de golden age of BB waren de benen trouwens ook minder belangrijk.:D

zou ik ook zeggen als ik nauwelijks benen kon trainen vanwege blessures en geen squatrek heb. Je moet jezelf toch positief blijven motiveren he blessureman.

zou ik ook zeggen als ik nauwelijks benen kon trainen vanwege blessures en geen squatrek heb. Je moet jezelf toch positief blijven motiveren he blessureman.
Haha, right on! Je hebt het onthouden.:D
Gelukkig heb ik geen tandenstokerbeentjes van nature uit.
Ik train maar 1 keer benen om de anderhalve week (soms 1 x per week), ik luister volledig naar mijn gewrichten (haha) en doe trisets.
Er zouden er nog velen zich mispakken aan de blessureman.;)
Maar toch, ik voel me slechter als ik door 1 of andere blessure geen UB kan trainen dan als ik geen LB zou kunnen
We doen het toch meestal voor het zicht en als iemand vraagt om je spieren eens op te spannen dan laat je toch ook niet je broek zakken
Daarom zullen je armen toch wel het belangrijkste zijn om te ontwikkelen.
Gevolgd door borst en rug. Het V-profiel zal je niet bekomen door squats en deadlifts, eerder de omgekeerde V (driehoek,piramide) als je enkel je LB traint.
Maar goed, ik blijf het liefst allemaal doen, zolang ik nog een gewicht kan verplaatsen, ik train steeds rond de blessures.
Ik denk zelfs dat ik me binnenkort nog eens waag aan (free weight) squatten. Zolang ik niet te diep ga komt het wel in orde..

Dit topic is wel een goeie graadmeter voor wie echt aan krachttraining doet en welke homo's enkel voor de wijven trainen. :p ;)

Wanneer je voor de wijven traint dan ben je toch juist niet homo???

Verder vind ik het een heel moeilijke keuze. Ik vind zowel ub als lb erg leuk om te doen.

Ik vind squatten en deadliften ook veel leuker dan bovenlichaam trainen. Maar ik vind mn kont en poten al groot in verhouding, train toch liever voor een esthetisch lichaam. Ik heb wel eerder mn benen gedurende lange tijd niet getraind en ze blijven heeel lang op formaat, terwijl mn bovenlichaam in elkaar stort als een kaartenhuis.

@willem9, bij jou zegt het wel wat over je geaardheid!

Ik vind squatten en deadliften ook veel leuker dan bovenlichaam trainen. Maar ik vind mn kont en poten al groot in verhouding, train toch liever voor een esthetisch lichaam. Ik heb wel eerder mn benen gedurende lange tijd niet getraind en ze blijven heeel lang op formaat, terwijl mn bovenlichaam in elkaar stort als een kaartenhuis.

@willem9, bij jou zegt het wel wat over je geaardheid!

Inderdaad. Ik ben overduidelijk zo hetero als ze maar komen.

ik koos voor UB maar ik had er niet bij na gedacht dat ik dan ook mijn onderrug dus DL moest laten zitten. dat verandert de zaak want die vind ik toch wel belangrijk. maar ik zou niet willen kiezen vind alles belangrijk het moet compleet zijn.

Deadliften vind ik leuker dan bankdrukken > LB

lower body, omdat je bij deadlift toch ook al een deel van je ub traint.

De meesten beginnen te trainen om een mooier lichaam te krijgen, waar er veel gaandeweg afhaken, en er een deel verslaafd raken aan het smijten met ijzer; wat is er nu mooier dan steeds hoger gewicht pakken?

Met andere woorden; op dit forum zitten veel beginners die vooral voor het mooie lichaam gaan. De diehards raken verslaafd en willen groeien, groeien, groeien en steeds meer gewicht pakken.

Zo is de uitslag van de poll dus niet zo opmerkelijk; beginners kiezen voor UB, waar de verslaafden voor LB pakken, puur voor de krachtgains en het machtige gevoel na weer een record gezet te hebben. En aangezien er meer beginners zijn... :)

Noot: ik ben zelf deze maand pas geregistreerd, ik weet het.. ;) Maar trainde al langer. Een leuk beachboy lichaam heb ik zo ondertussen wel; massa niet. Nu wil ik voor die massa gaan en ik ben idd ook verslaafd geraakt aan zware oefeningen als squats en deadlifts: voor mij dus ook LB, als ik écht moest kiezen.. Denk toch wel dat ik stiekem zo af en toe nog gewoon UB ertussendoor pakte hoor.. ;)

Beetje rare conclusie. :rolleyes: Alsof alle beginners voor massa gaan, en alle (meer) gevorderden voor kracht.

Als ik naar de reacties in het topic kijk, trek ik eerder de conclusie dat de BB'ers voor UB kiezen en de 'PL'ers/SM/gewichtheffers' voor LB. En dat heeft mijns inziens niet zoveel te maken met de mate van 'gevorderdheid'.

lb, squat en deadlift zijn altijd een leuke uitdaging
en het lijkt me leuk om 80cm poten te hebben

ik koos voor UB maar ik had er niet bij na gedacht dat ik dan ook mijn onderrug dus DL moest laten zitten. dat verandert de zaak want die vind ik toch wel belangrijk. maar ik zou niet willen kiezen vind alles belangrijk het moet compleet zijn.

Ok, je MOET kiezen, in het jaar 2010 mag je of ALLEEN je lower body trainen, of ALLEEN je upper body.

Lower body = benen + buik + onderrug (ja je mag wel deadliften en je mag natuurlijk ook squatten)

Upper body = de rest (GEEN SQUATS, GEEN DEADLIFTS)

What will it be?

:stupid:

UB ik heb net nieuwe broeken die ik langer dan een paar maand aan wil hebben :(

Terug
Naar boven