MuscleMeat

Keuze: alleen UB of alleen LB?

Peiling Peiling Wat ga je trainen

• Ik train liever 1 jaar alleen UPPER BODY

Stemmen: 107 70,9%
  • Ik train liever 1 jaar alleen LOWER BODY

Stemmen: 44 29,1%

• Totaal stemmers
    151
Als je echt zou moeten kiezen tussen alleen je UB of LB trainen dan ben ik ervan overtuigd dat de meeste die nu LB zeggen na 3 maanden al naar UB gaan.

Springen, iets van de grond optillen, vechten.

Edit: Ik zie dit puur praktisch hoor, kan me voorstellen als bodybuilder dat je een bepaald uiterlijk nastreeft (smaken verschillen). Maar als je puur naar menselijke bewegingspatronen kijkt kun je niet anders concluderen dat LB de voorkeur geniet.

Yeah right dat is de reden waarom we allemaal naar de gym gaan toch? Zodat we beter kunnen vechten, hoger kunnen springen... allemaal echt nuttig. En dat gespierd lichaam moet ik er jammer genoeg maar bij nemen.
Er zijn zoveel mensen die niet naar de gym gaan en die leven zeker niet slechter.

Laatst bewerkt:
Als je echt zou moeten kiezen tussen alleen je UB of LB trainen dan ben ik ervan overtuigd dat de meeste die nu LB zeggen na 3 maanden al naar UB gaan.
Hahaha, dat dacht ik nu ook!
Er zijn er zeker bij die zeggen LB, maar nu in hun splitschema 3 keer UB aanpakken en maar 1 keer LB. (ik ook btw).

OT: Ik zou kiezen voor UB, al vindt ik deadlift en squat wel essentiële oefeningen eigelijk. Maar deadlift doe ik vooral voor mijn rug te trainen, dus die hou ik lekker in mijn schema dan :D

Yeah right dat is de reden waarom we allemaal naar de gym gaan toch? Zodat we beter kunnen vechten, hoger kunnen springen... allemaal echt nuttig. En dat gespierd lichaam moet ik er jammer genoeg maar bij nemen.
Er zijn zoveel mensen die niet naar de gym gaan en die leven zeker niet slechter.

Sommige kunnen het echt niet vatten dat er mensen zijn die op een serieuze manier aan KT doen en aandacht van het vrouwelijke geslacht niet als de hoogst mogelijke beloning in het leven beschouwen.

Hahaha, dat dacht ik nu ook!
Er zijn er zeker bij die zeggen LB, maar nu in hun splitschema 3 keer UB aanpakken en maar 1 keer LB. (ik ook btw).

OT: Ik zou kiezen voor UB, al vindt ik deadlift en squat wel essentiële oefeningen eigelijk. Maar deadlift doe ik vooral voor mijn rug te trainen, dus die hou ik lekker in mijn schema dan :D
OMFG superdude alert!
En aan de uitslag te zien zijn het er meer dan ik had verwacht.
Daarom is dat ook fail aan deze vorm van een split. Gewoon UB/LB (ook een split vorm) doen dan komen de benen net zo vaak aan de beurt.
Sommige kunnen het echt niet vatten dat er mensen zijn die op een serieuze manier aan KT doen en aandacht van het vrouwelijke geslacht niet als de hoogst mogelijke beloning in het leven beschouwen.
+1000000000000000000000000000000000 :thumbup:

Laatst bewerkt:
Wil je gaan beweren dat er nog meer mietjes op dbb zitten dan blijkt uit de poll?
Geen verrassing.

Wij trainen om ons zelf te verbeteren, om een sterker atleet te zijn, een betere bodybuilder, een betere powerlifter, een betere basketspeler of gewoon een sterker mens.
Alleen vrees ik dat "wij" in deze zin maar een klein percentage van DBB vertegenwoordigt.

• Like
Waarderingen: JMP

Dat denk ik niet hoor. Als ik voor mezelf spreek: zoals ik al zei, voelt het totaal niet bevredigend om niet te squaten en deadliften. Bovendien zijn het gewoon hele belangrijke oefeningen voor krachtopbouw.

Wil je gaan beweren dat er nog meer mietjes op dbb zitten dan blijkt uit de poll?
Geen verrassing.

Wij trainen om ons zelf te verbeteren, om een sterker atleet te zijn, een betere bodybuilder, een betere powerlifter, een betere basketspeler of gewoon een sterker mens.
Alleen vrees ik dat "wij" in deze zin maar een klein percentage van DBB vertegenwoordigt.

Wel sterk dat je na minder dan een maand op dit forum zo'n conclusies kan trekken!

En ik denk inderdaad dat de meesten hier trainen om zichzelf te 'verbeteren', maar wat dat verbeteren betekent is toch voor iedereen individueel?

Vergeet ook niet het psychologische aspect, als ik een deadlift pr haal voel ik me übermensch. Het gevoel van oerkracht en controle, je lichaam pushen tot de grens. Jij kickt op een spiegelbeeld, je lichaam als kunstwerk.

Uiterlijk vind ik ook belangrijk hoor. Maar kwa fysiek kick ik nog het meeste op een goed ontwikkelde traps en posterior chain; erectors, glutes en hamstrings. Dat straalt echt kracht uit, in tegenstelling tot een cartoonescque Jerommeke.

UB offcourse. Anders lijkt het na dat jaar net of je een ecto bent met een vette reet en dikke poten.

LB yo! :cool:

Benen lopen bij mij toch al een beetje achter ???

Dat denk ik niet hoor. Als ik voor mezelf spreek: zoals ik al zei, voelt het totaal niet bevredigend om niet te squaten en deadliften. Bovendien zijn het gewoon hele belangrijke oefeningen voor krachtopbouw.

mee eens. het is raar, maar ik merk dat ik mijn stress, spanningen (frustraties) helemaal kwijt kan door te gaan squatten (vooral pinsquats). helemaal los gaan, oergeluiden die eruit komen en na je squat sessie zit je op je bankje verdoofd, afgepeigerd en leeg voor je uit te staren.

maar als ik een keuze moest maken zou ik voor UB kiezen.

Geen verrassing.

Denk dat de meesten trainen om groter te worden. Een deel van de mannelijke psyche vindt het nodig om de grootste buffel van de wereld te worden. Ik ben begonnen omdat ik groter wilde worden, maar op een gegeven moment worden krachtgains verslavend en ga je steeds meer de kant op van powerlifting.

Je zit hier zelf nog maar 3 maand...:rolleyes:
Maar op die tijd zou je wel al door moeten hebben wat een kloontje is, en het valt wel heel hard op dat Rorschach86 er ook zo eentje is :D

ik zit hier nog maar 3 maand en daarom maak ik ook geen zo'n conclusies ;)

Over het kloontjesdeel heb je waarschijnlijk gelijk :p

De meesten beginnen te trainen om een mooier lichaam te krijgen, waar er veel gaandeweg afhaken, en er een deel verslaafd raken aan het smijten met ijzer; wat is er nu mooier dan steeds hoger gewicht pakken?

Met andere woorden; op dit forum zitten veel beginners die vooral voor het mooie lichaam gaan. De diehards raken verslaafd en willen groeien, groeien, groeien en steeds meer gewicht pakken.

Zo is de uitslag van de poll dus niet zo opmerkelijk; beginners kiezen voor UB, waar de verslaafden voor LB pakken, puur voor de krachtgains en het machtige gevoel na weer een record gezet te hebben. En aangezien er meer beginners zijn... :)

Noot: ik ben zelf deze maand pas geregistreerd, ik weet het.. ;) Maar trainde al langer. Een leuk beachboy lichaam heb ik zo ondertussen wel; massa niet. Nu wil ik voor die massa gaan en ik ben idd ook verslaafd geraakt aan zware oefeningen als squats en deadlifts: voor mij dus ook LB, als ik écht moest kiezen.. Denk toch wel dat ik stiekem zo af en toe nog gewoon UB ertussendoor pakte hoor.. ;)

Ik zou ze gewoon allebei doen :mad: You can't tell me what to do! :mad:

Terug
Naar boven