XXL Nutrition

Kickboksen & Krachttraining - Combinatie

fedayi91

Novice
Waardering
0
Hallo forumleden ,

Kan je kickboksen/krachttraining combineren met elkaar?

Ik zal mijn verhaal uitleggen:

Ik doe al een aantal jaren aan kickboksen maar heb voor bepaalde situaties gewoon weg niet genoeg kracht en ik ben ook dun.

Nou doe ik er krachttraining bij om meer stoot-(kracht) te krijgen en ik wil een afgetraind lichaam hebben,dus wat breder worden.

Mijn ding is nou dat ik wat breder&krachtiger wil worden maar ik niet als een beest moet aankomen.
Ik ben nu al ongeveer tegen de 72 kg en wil ook -72 kg blijven.

En het moet niet ten koste van mijn snelheid,soepelheid etc. gaan.

Ik zie veel jongens op gala's die op een gewicht van zeg maar 68 kg er als een beest uit zien,afgetraind en al. Hoe kan dat?

Ook moet je bij het kickboksen een goeie conditie hebben waarbij je veel,bijna dagelijks zit hard te lopen.

Hoe moet ik nou trainen om die doel te bereiken?
Kan iemand mij dit uitleggen?

Of ligt het gewoon aan de genen wat je hebt?

Ik hoop dat iemand me kan verder helpen..

Groetjes,

Bij mijn sportschool kan ik boxen,

Ik zie daar dus veel jongens van onder de 20. Mij is opgevallen dat deze jongens bijna alleen de lange spieren trainen.

Dit is denk ik ook het beste omdat je als je korte spieren gaat trainen je arm minder ver kunt strekken (Verbeter me als ik het fout heb)

en mij kickboxen heb je toch een achterstand als je 1 of 2 centimeter minder ver kunt stoten.

Dus mijn TIP (Als deze theorie klopt): Ga vooral lange spieren trainen.

Ik zie veel jongens op gala's die op een gewicht van zeg maar 68 kg er als een beest uit zien,afgetraind en al. Hoe kan dat?

Wat voor een lengte hebben die jongens van 68kg?

Vaak zijn die (kick)boxers flink droog, dan hoef je in principe niet veel massa te hebben om er al goed gespierd uit te zien. In kleren zien ze er in tegenstelling dan vaker niet zo breed uit.