XXL Nutrition

Kickboksen & Krachttraining - Combinatie

fedayi91

Novice
Waardering
0
Hallo forumleden ,

Kan je kickboksen/krachttraining combineren met elkaar?

Ik zal mijn verhaal uitleggen:

Ik doe al een aantal jaren aan kickboksen maar heb voor bepaalde situaties gewoon weg niet genoeg kracht en ik ben ook dun.

Nou doe ik er krachttraining bij om meer stoot-(kracht) te krijgen en ik wil een afgetraind lichaam hebben,dus wat breder worden.

Mijn ding is nou dat ik wat breder&krachtiger wil worden maar ik niet als een beest moet aankomen.
Ik ben nu al ongeveer tegen de 72 kg en wil ook -72 kg blijven.

En het moet niet ten koste van mijn snelheid,soepelheid etc. gaan.

Ik zie veel jongens op gala's die op een gewicht van zeg maar 68 kg er als een beest uit zien,afgetraind en al. Hoe kan dat?

Ook moet je bij het kickboksen een goeie conditie hebben waarbij je veel,bijna dagelijks zit hard te lopen.

Hoe moet ik nou trainen om die doel te bereiken?
Kan iemand mij dit uitleggen?

Of ligt het gewoon aan de genen wat je hebt?

Ik hoop dat iemand me kan verder helpen..

Groetjes,

Bij mijn sportschool kan ik boxen,

Ik zie daar dus veel jongens van onder de 20. Mij is opgevallen dat deze jongens bijna alleen de lange spieren trainen.

Dit is denk ik ook het beste omdat je als je korte spieren gaat trainen je arm minder ver kunt strekken (Verbeter me als ik het fout heb)

en mij kickboxen heb je toch een achterstand als je 1 of 2 centimeter minder ver kunt stoten.

Dus mijn TIP (Als deze theorie klopt): Ga vooral lange spieren trainen.

Ik zie veel jongens op gala's die op een gewicht van zeg maar 68 kg er als een beest uit zien,afgetraind en al. Hoe kan dat?

Wat voor een lengte hebben die jongens van 68kg?

Vaak zijn die (kick)boxers flink droog, dan hoef je in principe niet veel massa te hebben om er al goed gespierd uit te zien. In kleren zien ze er in tegenstelling dan vaker niet zo breed uit.

probeer inplaats van veel herhalingen.. zwaar te trainen dus 3 reps maken ipv van 8 0f 10 of 12 ofzo .. dit verhoogt behoorlyk je stootkracht .. ik noem maar wat.. ik weet niet wat je duwt maar stel je duwt top 70 kilo bankdruk.. pak je 60 kilo laat je echt rustig zakken en je knalt hem er als het ware vol uit .. althans dat probeer je zo hard mogelyk.. en dan 4 setjes van 3x dat. .. je zult merken dat je harder gaat stoten en je er sneller van word . .

3reps is wel erg weining
ik frefight nou 2x per week
en 3 x perweekkrachtraining
elke fitniss dag zeg maar
train ik2 spiergroepen 4 verschillende oefeningen en 4 setjes van 2x10-1x8-1x6
dit is voor ij het beste en merk ook dat ik egt meer kracht heb gekregen
escien heb je er wat aan succes

kracht krijg je er zeker van .. maar je kryg ook meer spiermassa dus word je zwaarder en eventueel lomper

bij mij valt het wel mee
ben dun gebouwt
spier heb ik nu wel
snelheid ceker ook genoeg van
ma massa is gewicht en in een vrij gevecht heb je graag wat gewicht
voor de grond gevechten

ja ik weet niet precies hoe het bij freefight zit.. maar gast als je doet kickboxen zit je nu in de gewichtsklaase 70 - 75 waarom doe je dan niet naar de 74.5 kilo toe dan ben je wat zwaarder en nog inde zelfde gewichtsklasse

Terug
Naar boven