Fitness Seller

Klantenservice chatbots

Fallingout

King of Manlets
Elite Member
Relnicht
10 jaar lid
10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
14.553
Lengte
1m89
Massa
95kg
Vetpercentage
18%
Het zal niemand ontgaan zijn dat je bij veel bedrijven eerst door een chatbot moet om vervolgens te horen dat je 16 jaar op de wachtlijst moet voor je een brief mag schijven naar de hond van een medewerker die er vervolgens niks mee doet.

Maar die chatbots doen in mijn ogen werkelijk niks nuttigs.

Is ooit iemand hier daadwerkelijk geholpen door een chatbot?

Liever dat, dan een oeverloos gesprek met iemand die de taal niet eens beheerst en je probleem niet begrijpt.

Chatbot is toch meestal voor voorsorteren, om juiste persoon te krijgen aan tel of chat.

Ik heb nog altijd ruzie met de chatbot van Proximus.

Ligt eraan waar/wat je verwachting is. Meestal helpt een chatbot om te achterhalen waar ik terecht moet (soms helpt dat, soms sturen ze me dan door naar een werknemer) of om aan te geven waar m'n pakketje blijft (al kan dit imo ook gewoon via een normale website).

Ik ben eens perfect en snel geholpen door een chatbot van bol.com. was er zelf heel erg verbaasd over. Stuurde direct een link enz hoe ik t terug kon sturen naar de fabrikant en hij wist ook direct om welk product het ging.

Het is een voorselectie door wat keywords automatisch te kunnen toevoegen aan het ticket/casenummer. Als je één of twee keer herhaalt dat je een medewerker wilt spreken ben je er redelijk snel doorheen. Zeker zaken die nodig zijn (emailadres, order nummer, klant nummer, naam klant) zijn op die manier sneller te achterhalen. Als mensen zelf blanco contact opnemen kan het soms 6 berichten duren voordat iemand eens de benodigde informatie aanlevert.

Puur efficientië, mits het goed is opgezet. Dat is vaak het volgende probleem :o

Ik vind dat ook maar irritant. Meestal neem ik contact op wanneer ik een vraag heb die nergens terug te vinden is en heb het idee dat zo'n chatbot enkel de meest gestelde algemene vragen kan beantwoorden voor wie te lui is om dit zelf op de site te zoeken.

Als je één of twee keer herhaalt dat je een medewerker wilt spreken ben je er redelijk snel doorheen.
Dit dus.

heb het idee dat zo'n chatbot enkel de meest gestelde algemene vragen kan beantwoorden voor wie te lui is om dit zelf op de site te zoeken.
Dit zou best kunnen kloppen, want de meeste mensen zijn ook te lui of niet in staat de FAQ te gebruiken.

Ik vind dat ook maar irritant. Meestal neem ik contact op wanneer ik een vraag heb die nergens terug te vinden is en heb het idee dat zo'n chatbot enkel de meest gestelde algemene vragen kan beantwoorden voor wie te lui is om dit zelf op de site te zoeken.

Dit dus.
oa voor retour bij 3e partij van Bol. zit je al met chatbot. Bij PostNL wanneer er een pakketkast geheel uitstaat geef je het te doen, zelfs telefoniste blijft eerst hersendood haar standaard protocol handhaven. Niet elke situatie heb je wat aan FAQ

Terug
Naar boven