MuscleMeat

Sticky Klassieke Muziek

Vast al gepost, maar vind dit erg mooi:

Edit: nvm

+1

Laatst bewerkt:
Ben persoonlijk geen zo'n fan van Wagner. Heb ooit eens de eerste opera van De Ring Des Nibelungen beluisterd, vond het echt overdreven saai.

Wagner had een gigantisch ego en dat merk je imo in z'n muziek. Maar zoals Rossini zegt heeft hij wel mooie momenten.

Hier wat leuke citaten over Wagner:

“For me Wagner is impossible... he talks without ever stopping. One can't just talk all the time.” Schumann

“Mr. Wagner has beautiful moments but bad quarters of an hour.” Rossini

"One can't judge Wagner's opera 'Lohengrin' after a first hearing, and I certainly don't intend hearing it a second time." Rossini

"I love Wagner, but the music I prefer is that of a cat hung up by its tail outside a window and trying to stick to the panes of glass with its claws." Charles-Pierre Baudelaire

“Wagner has lovely moments but awful quarters of an hour.” Rossini

“I have been told that Wagner's music is better than it sounds.” Mark Twain

"Na de laatste tonen van de Götterdämmerung voelde ik me alsof ik was vrijgelaten uit een gevangenis. Kan zijn dat de Nibelungen een magnifiek werk is, maar het is zeker dat er nog nooit een werk zo eindeloos en langdradig uitgesponnen is." Tchaikovsky

:roflol:

Ik heb mijn momenten dat ik Wagner waardeer en luister maar de langdradigheid van sommige stukken is soms inderdaad 'vermoeiend', ik luister het liefst Beethoven of Bach. Voor nu een mooi stukje Beethoven en tevens de favoriet van een bekende Oostenrijkse schilder;

http://www.youtube.com/watch?v=7Qqib2eDweE

Ik heb me altijd gestoord aan het idee dat het genot in klassieke muziek gelinkt kan worden aan een bepaalde intelligentiegraad, zeker in bepaalde intellectualistische/academische kringen is dit bon ton.
Vroeger heb ik me daar echt in geërgerd, waarbij ik me soms dwong om naar bepaalde werken te luisteren, maar daar ben ik nu van afgestapt. hoogstens skip ik naar de tofste melodietjes in de bekendere werken.
Mijn aandacht en interesse trekt het echt niet om hele symfonieen en opera's te verwerken, terwijl ik wel het idee heb de meest abstracte, filosofische ideëen te snappen die ooit bedacht zijn (zonder te pretenderen dat ik ze zelf zou kunnen produceren).

[Link niet meer beschikbaar]

Laatst bewerkt:
[Link niet meer beschikbaar]

Laatst bewerkt:
Even een abbo'tje nemen.

Terug
Naar boven