XXL Nutrition

Sticky Klassieke Muziek

Vinden jullie trouwens ook niet dat we een saai en lelijk volkslied hebben tov andere landen?
Die van de Belgen zit tenminste tempo in. Dat van de Duitsers en Fransen is ook heel mooi. Zelfs dat van Zuid-Korea en Colombia is het aanhoren waard.

Maar dan dat afschuwelijke saaie trage Wilhelmus ... :kots:

neen

daarnaast is het wilhelmus een lied met historie. De melodie stamt al uit de 16e of 17e eeuw, de tijd dat nederland is ontstaan. Wel is in de 19e eeuw daar een eigentijdse draai aangegeven.

ik erger me juist aan alle landen met een westerse melodie. Waarom heeft een land als china of japan bijvoorbeeld ook een of andere niets zeggende klasieke westerse melodie. Ze hebben toch een eigen muziek traditie waarom nemen ze dan niet hun eigen melodie?

neen

daarnaast is het wilhelmus een lied met historie. De melodie stamt al uit de 16e of 17e eeuw, de tijd dat nederland is ontstaan. Wel is in de 19e eeuw daar een eigentijdse draai aangegeven.

ik erger me juist aan alle landen met een westerse melodie. Waarom heeft een land als china of japan bijvoorbeeld ook een of andere niets zeggende klasieke westerse melodie. Ze hebben toch een eigen muziek traditie waarom nemen ze dan niet hun eigen melodie?

Nou ik vind het Wilhelmus wel het meest afzichtelijke volkslied van allemaal. Echt weer zo'n inspiratieloos gezang van Hollanders. Lijkt nergens op.
Tijd voor iets nieuws.

Nou ik vind het Wilhelmus wel het meest afzichtelijke volkslied van allemaal. Echt weer zo'n inspiratieloos gezang van Hollanders. Lijkt nergens op.
Tijd voor iets nieuws.

Lol

inspiratie loos? Het wilhelmus is van origine een verzets lied tegen de spanjaarden uit de 16e or begin 17e eeuw. Pas later in de 19e eeuw is daar het volkslied van gemaakt.

juist de geschiedenis maakt het ook mooi en onderschijdent. Wat wil je dan, een nieuw lied maken? En weer een of ander beteknis loos k*t lied

geen dank jeff

Lol

inspiratie loos? Het wilhelmus is van origine een verzets lied tegen de spanjaarden uit de 16e or begin 17e eeuw. Pas later in de 19e eeuw is daar het volkslied van gemaakt.

juist de geschiedenis maakt het ook mooi en onderschijdent. Wat wil je dan, een nieuw lied maken? En weer een of ander beteknis loos k*t lied

geen dank jeff

Zal allemaal wel. Die historische context hoef je mij heus niet uit te leggen. Dat wist ik al. Maar daarom hoef ik het niet mooi te vinden. Alleen al die tergend langzame melodie. Vind het nogal boers klinken tov andere volksliederen. Ben altijd geneigd de volumeknop wat zachter te zetten als ik die leeghoofden op de tribune zie meezingen.

Tijd voor iets nieuws.

Mooie weerspiegeling van de muziek die uit nederland komt.

Maar waarom vind je het dan ispiratie loos? Is het niet inspiratieloos maar een of andere random melodie tot volkslied te verkiezen? De 16e of 17e eeuwse melodie van het wilhelmus was van origine ook sneller.

ik vind het wilhelmus een typischie renaissance melodie. Dat klinkt voor veel mensen raar omdat ze niet met deze muziek bekend zijn.

ik vind dat lied echt niks

persoonlijke smaak broeder

Dat van de Italianen. Daar zit passie in. Daar zit vuur in. Daar zit hartstocht in. Waar dacht je dat de opera vandaan komt? Italianen weten wat muziek maken is. Net als de Duitsers. Staan wij mooi in ons hempje met dat armzalige volkslied. En de meute op de tribunes maar mee lallen.

Dat van de Italianen. Daar zit passie in. Daar zit vuur in. Daar zit hartstocht in. Waar dacht je dat de opera vandaan komt? Italianen weten wat muziek maken is. Net als de Duitsers. Staan wij mooi in ons hempje met dat armzalige volkslied. En de meute op de tribunes maar mee lallen.

weten nederlanders dat niet?

wat muziek maken is?

opera komt volgens mij btw uit engeland

Ik gaf je mijn persoonlijke beleving van het Italiaanse volkslied. Ik sprak niet namens Nederland hoor. Gelukkig maar ... ;)

En de opera komt wel degelijk uit Italië. Claudio Monteverdi was 1 van de eerste componisten die een opera schreef.

---------- Toegevoegd om 11:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:41 ----------

Verdi ........zoooooo mooi......

http://www.youtube.com/watch?v=A1ypRmtJrDE

Terug
Naar boven