XXL Nutrition

Sticky Klassieke Muziek

Bezoekers in dit topic

J. Strauss: An der schönen blauen Donau
[Link niet meer beschikbaar]
 
Bedankt voor de tips! Staan mooie stukken tussen.
Een van mijn favorieten (het liefste op LP): Tchaikovsky - Overture 1812 https://www.youtube.com/watch?v=VbxgYlcNxE8
Met wat inlevingsvermogen kan je de hele veldslag voor ogen krijgen. ;)
 

Laatste tijd vooral naar dit aan het luisteren, een hemelse cyclus liederen genaamd "Die Winterreise" van Schubert.
 
Ben je ook zo'n fervent radio1 luister, corleone. Want ik heb hem ook een tijdje terug ontdekt. Ongeveer rond de tijd dat jij deze post plaatste,. Of is het toevam?
 
Ben je ook zo'n fervent radio1 luister, corleone. Want ik heb hem ook een tijdje terug ontdekt. Ongeveer rond de tijd dat jij deze post plaatste,. Of is het toevam?

Hehe, niet echt, want luister eig nooit naar de radio.., zal dus toeval zijn :p En wist zelfs niet dat ze zoiets op radio 1 spelen, dacht enkel maar op klara..

& Die Winterreise behoort imo tot de meest sublieme klassieke muziek. Als ik zoiets s'avonds, in de volledige stilte op m'n bed liggend beluister, maakt dat altijd m'n dag meer dan goed.
 

Een legendarische uitvoering/opname van het vioolconcerto van Brahms.
 
Geniaal nummer

 
Een heel orkest dat zich in 1,5 minuut van volledige stilte naar een maximaal volume toewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Recent weer een van mijn favoriete films bekeken.: De 1979 versie van Nosferatu.
In de indrukwekkende danse macabre scene (opgenomen in Delft) klinkt een oud Georgisch lied.
Zodoende luister ik nu ineens heel de week naar Georgische muziek.. :o Prachtig.


 
Hoe is het mogelijk dat er na tien jaar nog steeds een fout in de titel staat? :thinking:
 
Back
Naar boven